AnonymBruker Skrevet fredag kl. 15:45 #1 Skrevet fredag kl. 15:45 Hva ca koster en timevis fysioterapeut? De her driftsavtale og fikk henvisning fra lege, men vet ikke om det bare er egenandel? Går det på vanlig frikort? Eller er det bare penger sånn som hos en tannlege? Anonymkode: e0f63...29f
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 15:51 #2 Skrevet fredag kl. 15:51 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva ca koster en timevis fysioterapeut? De her driftsavtale og fikk henvisning fra lege, men vet ikke om det bare er egenandel? Går det på vanlig frikort? Eller er det bare penger sånn som hos en tannlege? Anonymkode: e0f63...29f Vanlig pris er ca. 650-1000kr. Det dekkes ikke av frikort. Anonymkode: 34e39...1c8
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 15:53 #3 Skrevet fredag kl. 15:53 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vanlig pris er ca. 650-1000kr. Det dekkes ikke av frikort. Anonymkode: 34e39...1c8 Joda, mange av dem gjør det. Anonymkode: ac67b...285 2 2
Daria Skrevet fredag kl. 15:55 #4 Skrevet fredag kl. 15:55 Offentlig fysio er egenandel og går på frikortet. 1 3
Ullvott Skrevet fredag kl. 15:56 #5 Skrevet fredag kl. 15:56 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vanlig pris er ca. 650-1000kr. Det dekkes ikke av frikort. Anonymkode: 34e39...1c8 Det finnes absolutt fysioterapeuter som dekkes av frikort. De som har driftsavtale gjør det, og de koster mye mindre. Hvor mye det koster er avhengig av hvor lang behandlingstime man har, men det blir gjerne i størrelsesorden 200 - 250 kroner. Det er for øvrig ingen henvisning fra lege til fysioterapeut lenger. Man tar kontakt selv og står på venteliste til man kommer inn. Endret fredag kl. 15:57 av Ullvott
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 15:56 #6 Skrevet fredag kl. 15:56 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vanlig pris er ca. 650-1000kr. Det dekkes ikke av frikort. Anonymkode: 34e39...1c8 Fysio med kommunal driftsavtale - som TS sin - går på frikort. Beklager TS, usikker på pris. Hadde fått frikort alt da jeg begynte hos fysio i fjor, så betalte ingenting. Anonymkode: a2d26...ed6 2
Summeer Skrevet fredag kl. 16:01 #7 Skrevet fredag kl. 16:01 Under 16 år går gratis hos fysio med kommunal avtale Over 16 har egenandel som går på frikortet Hos min private osteopat betaler jeg 1000 kr for 30 min. Men hun er kjempeflink og setter nåler og masserer og manipulerer leddene mine, så hun er verdt hver krone for behandling og forebygging av hypermobile ledd!
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 17:03 #8 Skrevet fredag kl. 17:03 Jeg betalte 250 kr i forrige uke, egenandel. Det går på frikortet så lenge fysioterapeuten har kommunal driftsavtale. Ofte vil du finne en liste på kommunens sider, eller så vil du finne informasjon om f.eks. egenandel/driftsavtale på fysioterapeutens nettside. Anonymkode: b6eb5...62f 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 17:10 #9 Skrevet fredag kl. 17:10 Jeg betaler 443,- når jeg går til fysioterapeut på sykehuset. Det går inn under frikort, så betaler ingenting når jeg har nådd frikortbeløpet på 3000,- (litt over 3000,-. Husker ikke nøyaktig beløp) Anonymkode: b40b3...118
Gulline Skrevet fredag kl. 17:10 #10 Skrevet fredag kl. 17:10 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg betalte 250 kr i forrige uke, egenandel. Det går på frikortet så lenge fysioterapeuten har kommunal driftsavtale. Ofte vil du finne en liste på kommunens sider, eller så vil du finne informasjon om f.eks. egenandel/driftsavtale på fysioterapeutens nettside. Anonymkode: b6eb5...62f Stemmer - det betaler jeg også i egenandel hos fysioterapeut. 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 17:17 #11 Skrevet fredag kl. 17:17 Jeg betaler fra 200-250, og det går på egenandelskortet. Anonymkode: 6457b...c0e 1
Janzypants Skrevet fredag kl. 17:25 #12 Skrevet fredag kl. 17:25 Jeg går til fysio i kommunen og betaler 236 kr frem til jeg får frikort:) 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 17:30 #13 Skrevet fredag kl. 17:30 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva ca koster en timevis fysioterapeut? De her driftsavtale og fikk henvisning fra lege, men vet ikke om det bare er egenandel? Går det på vanlig frikort? Eller er det bare penger sånn som hos en tannlege? Anonymkode: e0f63...29f det koster det samme uansett om man blir henvist eller ikke. der jeg gikk kan man velge mellom et halvt år eller et år Anonymkode: 01037...6ea
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:37 #14 Skrevet fredag kl. 18:37 AnonymBruker skrev (1 time siden): det koster det samme uansett om man blir henvist eller ikke. der jeg gikk kan man velge mellom et halvt år eller et år Anonymkode: 01037...6ea Ok, ja, har forstått det sånn at man ikke trenger henvisning, men virker som om det ga meg litt kortere ventetid her Så siden de har driftsavtale er det bare et par hundrelapper? Så deilig ts Anonymkode: e0f63...29f
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 21:36 #15 Skrevet fredag kl. 21:36 Betaler 109 kr hver gang. Men det er fordi det er gruppetime. Vil si vi er flere i salen og fysioen går litt frem og tilbake mens vi følger eget program som hun har lagt opp. Anonymkode: ddd84...d12
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #16 Skrevet 20 timer siden 190 kr her jeg bor, går på frikort Anonymkode: 8e8f7...eca
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #17 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hva ca koster en timevis fysioterapeut? De her driftsavtale og fikk henvisning fra lege, men vet ikke om det bare er egenandel? Går det på vanlig frikort? Eller er det bare penger sånn som hos en tannlege? Anonymkode: e0f63...29f Når fysioterapeut går driftstilskudd koster det et par hundre kroner. Du trenger ikke få henvisning fra lege for å få fysioterapi altså. Anonymkode: b6961...38f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå