oss-to Skrevet 30. januar #1 Skrevet 30. januar Eg er oppteken av barns rett til privatliv , også på nett.Vi reagerer ofte på influensarar som deler barna sine liv ukritisk. Samstundes er vi mange som følgjer, likar og ser vidare. Kvifor gjer vi det, når vi veit at barna ikkje kan samtykke til sitt eige digitale fotavtrykk? No kjem serien Mødre. Eg er spent på korleis han forheld seg til personvernet til barna. Er dette ein serie om vaksne sine val eller blir barna ein del av innhaldet som skapar kjensler og sjåartal? Ein redaksjonell kanal har eit særleg ansvar.Men vi som publikum har og eit ansvar. Å sjå er ikkje nøytralt. Kven gir vi merksemd og kvifor?. Sjølve morsdagen er premieren. 4
FruK Skrevet 1. februar #2 Skrevet 1. februar Trodde egentlig de ikke lagde mer av dette nettopp mtp personvern, så egentlig overrasket over konseptet. Men den heter jo mødre, så ikke sikkert barna blir filmet så mye. Håper ikke det! 5
Miominoen Skrevet 1. februar #3 Skrevet 1. februar FruK skrev (48 minutter siden): Trodde egentlig de ikke lagde mer av dette nettopp mtp personvern, så egentlig overrasket over konseptet. Men den heter jo mødre, så ikke sikkert barna blir filmet så mye. Håper ikke det! Birgit Skarstein ble i et intervju spurt om den serien. Da sa hun at det var opp til de selv hvordan og hvor mye barna blir eksponert.
Tough cookie Skrevet 1. februar #4 Skrevet 1. februar Miominoen skrev (2 timer siden): Birgit Skarstein ble i et intervju spurt om den serien. Da sa hun at det var opp til de selv hvordan og hvor mye barna blir eksponert. Hun eksponerer sønnen hele tiden på snap 1 3
Miominoen Skrevet 1. februar #5 Skrevet 1. februar Tough cookie skrev (2 timer siden): Hun eksponerer sønnen hele tiden på snap Jeg er ikke innom hennes snap så skal ikke uttale meg om det. Mitt poeng var at ut fra hva hun sa i dette intervjuet er at det er opp til mødrene selv hvor mye barna blir eksponert.
Tough cookie Skrevet 3. februar #6 Skrevet 3. februar Miominoen skrev (På 1.2.2026 den 15.33): Jeg er ikke innom hennes snap så skal ikke uttale meg om det. Mitt poeng var at ut fra hva hun sa i dette intervjuet er at det er opp til mødrene selv hvor mye barna blir eksponert. Dvs at hun unnskylder eksponering av barn i sosiale medier 1
Miominoen Skrevet 3. februar #7 Skrevet 3. februar Tough cookie skrev (59 minutter siden): Dvs at hun unnskylder eksponering av barn i sosiale medier Har du hørt dette intervjuet ? I så tilfelle vil jeg si vår oppfatning av hva hun sier er ekstremt forskjellig. Hun fortalte om programmet og hvilke kvinner som er med. Hun ble så spurt om hvor mye barna skulle delta i serien. Svaret var da at det var opp til dem selv hvor mye barna eksponeres. At du får dette til å bli en unnskyldning er for meg en gåte. I mine øyne er det en opplysning om at produksjonen ikke krever at barna eksponeres. 2
Irja Skrevet 9. februar #8 Skrevet 9. februar Skikkelig skuffet over at Birgit deltar i denne serien, og hvordan hun eksponerer han på SOME. 5 11
Sandie Skrevet 13. februar #9 Skrevet 13. februar De mødrene som deltar her er jo alle personer som er veldig oppmerksomhetskåte og konstant higer etter mest mulig eksponering. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor Linni er med..Hun er riktignok mor , men sønnen hennes er jo tenåring i dag mens de andre mødrene i serien har småbarn/babyer. 6 1
Mmmwhatever Skrevet 15. februar #10 Skrevet 15. februar Miominoen skrev (På 1.2.2026 den 15.33): Jeg er ikke innom hennes snap så skal ikke uttale meg om det. Mitt poeng var at ut fra hva hun sa i dette intervjuet er at det er opp til mødrene selv hvor mye barna blir eksponert. Hun eksponerer sønnen massivt på snap. Og ungene til «familien» hennes i USA også. Regner med det er med samtykke fra foreldrene, men ungene kan jo ikke samtykke. Jeg liker henne, men hun burde roe ned mange hakk. Det går fint an å snappe uten å eksponere ungen sånn. 3
Kalkula Skrevet 15. februar #11 Skrevet 15. februar Irja skrev (På 9.2.2026 den 20.24): Skikkelig skuffet over at Birgit deltar i denne serien, og hvordan hun eksponerer han på SOME. Alt for penger. 3
heltserr Skrevet mandag kl. 19:16 #12 Skrevet mandag kl. 19:16 (endret) Herlighet blir litt sliten av at Karianne må legge full makeup hver gang hun skal på TV. Er virkelig null innhold i denne serien. Null handling. Bare posering. Endret mandag kl. 19:17 av heltserr 2
Frk.Show Skrevet tirsdag kl. 09:48 #13 Skrevet tirsdag kl. 09:48 Vær så snill å ikke støtt influencere som eksponerer barna sine på denne måten. Da er dere med på å bidra til dette. 2 4
K@tt Skrevet i går, 11:26 #14 Skrevet i går, 11:26 Hva er greia med at Kariannes datter blir sladdet noen ganger og andre ganger ikke? Altså, hun har typ solbriller eller solhatt som dekker øynene, men det er rimelig dårlig "sladd" i mine øyne. Jeg vet ikke hvor mye hun eksponerer datteren på snap da jeg ikke følger henne. Fantastisk uttalt at "de hjelper hverandre ved å ha au-pair, da de blir glad for å få jobb". Ja, akkurat... 🫠 1
baldrian Skrevet i går, 11:41 #15 Skrevet i går, 11:41 heltserr skrev (På 16.2.2026 den 20.16): Er virkelig null innhold i denne serien. Null handling. Bare posering. Og vignetten (der hovedpersonene vrikker på seg) er ca. 25% av hver episode... 1 1
K@tt Skrevet i går, 11:46 #16 Skrevet i går, 11:46 baldrian skrev (4 minutter siden): Og vignetten (der hovedpersonene vrikker på seg) er ca. 25% av hver episode... Plagsomt med den vignetten og blitzlysene hele tiden 🫣 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå