Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei dere som jobber i staten er dere medlem i LO?. Hvordan ser dere på kollegaer på jobben som ikke er medlem.  Hva er positivt og hva er negativt med de som er med og motsatt?. Ønsker bare å høre om erfaringer rundt om.

Anonymkode: 30e59...c66

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, er ikke med i en organisasjon som driver valgkamp for venstresiden. Noen av oss er med i YS, flertallet i LO og noen uorganisert. Har inntrykk av at alle gruppene respekterer hverandre, slik det bør være. 

Anonymkode: 44879...f45

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, er ikke med i en organisasjon som driver valgkamp for venstresiden. Noen av oss er med i YS, flertallet i LO og noen uorganisert. Har inntrykk av at alle gruppene respekterer hverandre, slik det bør være. 

Anonymkode: 44879...f45

Takk for svar.

Skrevet

Er med i en annen organisasjon. Tenker ikke noe på de i LO, men registrerer at de blir litt ufine media mot de andre forbundene når det er forhandlinger i min statlige sektor.

Anonymkode: a7cbd...b20

• Liker 1
Skrevet

Medlem av Akademikerne, ikke LO. Har ikke noen tanker om de som er medlem av LO. 🤷🤷

Anonymkode: 92c24...a26

• Liker 1
Skrevet

Etter det jeg opplever med nåværende bedrift jeg jobber i, så er det viktigste bare det å være organisert i en fagforening. Har nettopp vært i rettssak hvor vi har saksøkt arbeidsgiver. Og har lært hvor viktig det er at vi står sammen. Om folk velger å ikke være medlem er det deres valg, men de blir ikke uglesett(av meg) for å ikke være medlem. 

Om færre velger å ikke være organisert, vil vi som arbeider tape på det på sikt. Og det er viktig at vi stiller krav på en riktig måte som er bra for begge parter. 

Anonymkode: f27fe...7a8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hei dere som jobber i staten er dere medlem i LO?. Hvordan ser dere på kollegaer på jobben som ikke er medlem.  Hva er positivt og hva er negativt med de som er med og motsatt?. Ønsker bare å høre om erfaringer rundt om.

Medlem av LO. Ofrer ikke en tanke på hva andre er medlem av. Hvorfor i alle dager skal jeg bry meg om eller ha mening om hva andre er medlem av?

Anonymkode: c1560...0f0

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er med i en annen organisasjon. Tenker ikke noe på de i LO, men registrerer at de blir litt ufine media mot de andre forbundene når det er forhandlinger i min statlige sektor.

Anonymkode: a7cbd...b20

Enig. Er medlem i Akademikerne. Jeg tenker at det er en privatsak hvor man er organisert, og jeg er glad folk organiserer seg, uansett hvor. Jeg tenker selvsagt ikke noe negativt om LO-medlemmer. 
Jeg tenkte derimot definitivt negativt om LO da de kom med stygge kommenterer om Akademikerne og Unios lovlige streik!!! Det vil det ta en stund før jeg tilgir LOs ledelse. Er det bare LOs streiker som er høyverdige nok, kanskje? 🙄 Det var virkelig lavmål.

Og ja, jeg er medlem av Ap - OG et Akademikerne-forbund. Og jeg mener i mitt stille sinn at sammenblandingen mellom LO og Ap er uheldig, selv om det ikke er noe jeg gidder å fronte på Ap-møter, akkurat. Jada, jeg kjenner til historikken, blabla. Jeg vet det har vært viktig opp gjennom historien. Men NÅ mener jeg at fagforeninger bør være politisk uavhengige. 

Anonymkode: b5503...280

• Nyttig 2
Skrevet (endret)

x

Endret av Teknoil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...