Gjest frustrert Skrevet 6. april 2006 #1 Skrevet 6. april 2006 Hei! Er i overkant frustrert for tiden. Grunnen er at jeg nå til våren har tatt 5 års høyere utdannelse (kun oppnådd Bachelorgrad, men mye poeng i tillegg) innen praktisk tv-produksjon, film- og medievitenskap + diverse emner. Har søkt på mastergrad innen disse fagene til høsten, men for å være helt ærlig er jeg drittlei av å studere. Samtidig blir det nok veldig vanskelig å takke nei hvis jeg får en av de ytterst få plassene på dette masterstudiet. Hva burde jeg egentlig gjøre framover? Jeg vet jo ikke om jeg er "ferdig", så derfor har jeg til nå bare forsøk å få meg en sommerjobb. Ser dessverre ikke ut til at jeg får en som er direkte relevant for utdannelsen min, men jeg må jo tjene penger... Burde jeg sende inn søknader på "vanlige" jobber også? Er så og si ingen utlyste stillinger innenfor mine fagfelt (info.medarbeider osv.), og jeg har trolig for lite erfaring uansett. Er det noen her som har utdannelse rundt samme lest som har noen gode råd? Synes alt virker så uoverkommelig for tiden...Ingen jobb uten erfaring, men heller ingen erfaring uten jobb... Får råd om å melde meg som frilans i aviser o.l., men jeg er redd for å ikke være god nok. Føler liksom at jeg kan litt om mye etter utdannelsen min, men at jeg verken er en god nok fotograf eller en god nok journalist. Da blir det også vanskelig å dra rundt å selge mine ferdigheter... Hadde vært fint med en tittel ja... Vet jo at nesten ingen ledige stillinger lyses ut, men hvor mange får seg egenlig jobb ved å levere åpne søknader og troppe opp hos ulike bedrifter? Burde jeg rett og slett dra til alle info.avdelingene i alle bedrifter og si "hei, her er jeg"? Æsj...vanskelig dette...Har jo bare lyst på en jobb som er om ikke annet en tanke interessant og som kanskje har litt å gjøre med utdannelsen min... Klage, klage...
Gjest *Snart medlem* Skrevet 6. april 2006 #2 Skrevet 6. april 2006 Dessverre er det slik at innenfor disse fagene er det ofte vanskelig å få relevant fast arbeid uten mastergrad, litt avhengig av hvor i landet du bor. Siden du er skolelei ville jeg uansett vurdert å søke på en del jobber nå, som både er helt relevante og litt mindre relevante. Hvis du tilfeldigvis skulle få en relevant jobb som du trives i er jo alt helt topp, hvis ikke kan du jo jobbe et år eller to og så vurdere å ta mastergraden senere.
Nicky B Skrevet 6. april 2006 #3 Skrevet 6. april 2006 Jeg er i så godt som samme båt som deg, frustrert. Jeg har en bred utdannelse og kan litt om mye, noe som gjør det vanskelig å søke på jobb. Min tittel er vel hovedsaklig tv og radio journalist, men min drøm er å skrive for magasiner. Etter endt studium fikk jeg jobb i produksjonsselskapet jeg hadde praksis i under studiene og har jobbet i diverse roller under ymse reality produksjoner. Men drømmen min er fortsatt å skrive for magasiner, så etter endt mamma permisjon er det nå den type jobb jeg søker. Selv med kontakter i bauger og kanter i bransjen er det ikke lett å komme seg inn igjen og ihvertfall ikke i skrivende jobber i og med at jeg har mest erfaring fra tv produksjon. Så i dag snakket jeg med en tidligere sjef på hjemlige trakter som har en sentral stilling i en lokal avis hvor jeg kan få frilans jobbing i vår/sommer. Så det innebærer at jeg vender nesa mot mindre trakter for å få nødvendig erfaring. Produksjonsbransjen i byen er tøff. Det er ytterst få som får seg jobb ved å troppe opp personlig, så har du en mulighet til å få frilans for en liten avis ville jeg tatt den var jeg deg. Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå