Gå til innhold

Noen som tar Utrogestan?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har fått forskrevet Utrogestan 100mg x3 i 10 dager etter eggløsning hver syklus for å minske plager av endo og adenomyose. Ønsker bli gravid, derfor passer ikke hormonspiral osv for meg som behandling. 

jeg har tatt medisinen i 3 dager og jeg merker jeg er en del trøttere enn vanlig. Ellers merker jeg ingen forandring på humør, som jeg er veldig sensitiv på. Håpet er at den skal minske smertene jeg har ifm menstruasjon, uten å forhindre mulighet for graviditet. 

Er dere som tar denne av forskjellige grunner fornøyde? :) 

Anonymkode: 6ef03...7d8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Trøtthet er en kjent bivirkning så jeg fikk beskjed om å ta den rett før sengetid. 

Anonymkode: 8568c...ba1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Trøtthet er en kjent bivirkning så jeg fikk beskjed om å ta den rett før sengetid. 

Anonymkode: 8568c...ba1

Takk for svar. Jeg skal ta den 3 ganger daglig, så morgen - formiddag - kveld. Synes det er fint å sove godt på kveldene, men litt tungt på dagtid å være så trøtt. 

Vil du dele hva du tar den for og hvordan det fungerer for deg? :) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok 1 tbl daglig mot plager i overgangsalderen i 3-4 mnd. Merket ingenting (tok sammen med 1 spray Lenzetto daglig). Jeg tok begge deler på morgenen, men merket altså ingenting og sluttet. Vurderer å gjøre nytt forsøk nå da jeg forstår jeg var satt på svært lav dose. Håper å kunne bli bedre med rette doser og mulig jeg også bør ha testosteron gel.

Anonymkode: 1d707...3e7

AnonymBruker
Skrevet

Ja, tretthet er en kjent bivirkning, og derfor skal de som tar det kun 1 gang om dagen ta det om kvelden. Så jeg forstår at du er trett når du også må ta det morgen og middag.

Anonymkode: c0783...111

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar 1 kapsel daglig for å behandle plager, er i perimenopausen. Fikk anbefalt å sette disse vaginalt for å oppleve færre bivirkninger. Kanskje litt ugunstig å gjøre dette på morgenen og midt på dagen, men jeg opplever kun litt svimmelhet som bivirkning. Tar på kvelden. 

Anonymkode: ef8e5...a61

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Ja, jeg merker jeg føler meg tung i kroppen og kanskje litt avkoblet emosjonelt (på godt og vondt). Holdt på å sovne på jobb :flau:Følte dere at trøttheten avtok ved bruk over tid? :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...