AnonymBruker Skrevet fredag kl. 08:38 #1 Skrevet fredag kl. 08:38 I natt var barnet mitt våken i flere runder med det jeg tror er voksesmerter. Hun hyler av smerte og er helt utrøstelig, peker hvor hun har vondt i bena og ingenting hjelper. Dette har skjedd noen ganger før. Jeg prøver å massere og i natt endte jeg med å gi paracet den siste gangen da jeg syns så synd på henne. Har ikke gitt det før og det kicker vel ikke inn før smertene gir seg uansett. Har dere noen gode tips til lindring av smertene? Har barna deres reagert så voldsomt også? Anonymkode: 8802d...8f1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 08:41 #2 Skrevet fredag kl. 08:41 Begge mine gutter har voksesmerter. Da de var yngre gråt de, men fra 4-5 års alder har de bare klaget over smerte. Tror egentlig ingenting hjelper, men jeg har gitt dem varmeflaske og massert muskelen Anonymkode: 41cc3...c76
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 08:41 #3 Skrevet fredag kl. 08:41 Det er ikke farlig med paracett. Anonymkode: 40a04...7ef 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 08:44 #4 Skrevet fredag kl. 08:44 Paracet er helt ok hvis det hjelper. Jeg var veldig plaget med voksesmerter som liten. Husker det som helt forferdelig og jeg gråt og skrek. Det som hjalp var varmeflaske. Det var helt gull! Og massasje, men varmeflaske er litt mindre slitsomt for de rundt... Kjøp et par flasker er mitt forslag, slik at barnet kan ha de på to ulike steder. Det virker best om varmen er akkurat der det verker. Anonymkode: 50e43...f11 1
Anonym6789 Skrevet fredag kl. 08:49 #5 Skrevet fredag kl. 08:49 Det er ingen fare å gi paracet vi ga paracet om han våknet flere ganger, og varmeflaske. Tror ikke varmeflasken fjernet smertene, men føltes nok lindrende mens vi ventet på effekten av paracet 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 08:49 #6 Skrevet fredag kl. 08:49 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Paracet er helt ok hvis det hjelper. Jeg var veldig plaget med voksesmerter som liten. Husker det som helt forferdelig og jeg gråt og skrek. Det som hjalp var varmeflaske. Det var helt gull! Og massasje, men varmeflaske er litt mindre slitsomt for de rundt... Kjøp et par flasker er mitt forslag, slik at barnet kan ha de på to ulike steder. Det virker best om varmen er akkurat der det verker. Anonymkode: 50e43...f11 Kjempebra tips, takk! Anonymkode: 8802d...8f1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 09:04 #7 Skrevet fredag kl. 09:04 Jenta mi på syv har vært en del plaget av det, litt mindre nå. Noen ganger har det hjulpet å massere litt og så har hun sovnet igjen, mens andre ganger våknet hun flere ganger og hadde virkelig vondt, da ga jeg paracet. Tenker det er helt greit. Jeg hadde selv mye voksesmerter som barn og husker det var skikkelig verking i beina, ganske smertefullt. Så hvis barnet virker veldig smertepåvirket ville jeg gjort det som lindrer, fungerer massering/varme så er jo det bra, hvis ikke så ville jeg gitt paracet. Anonymkode: 2d10a...595 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 10:37 #8 Skrevet fredag kl. 10:37 Vi brukte en slags lavendelsalve og masserte beina og ga litt paracet for å få litt avslapping. Har hørt noen bruke lav dose med magnesiumstabletter. Anonymkode: 799d3...f74
skeiv-ostepop Skrevet fredag kl. 10:44 #9 Skrevet fredag kl. 10:44 Det er lindring som hjelper. På eldste var det massasje av leggmusklene som hjalp. På nr 3 er det kun varmeflaske som hjelper, og smertestillende når det er veldig ille. Nr to har ikke hatt så store smerter at det har vært nødvendig med noe. Vi har tre-fire varmeflasker liggende så de er lette å finne og kan bruke flere på en gang
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 11:09 #10 Skrevet fredag kl. 11:09 Eldste hadde mye voksesmerter som liten, i flere år. Massasje og ipad som distraksjon var det som hjalp (husker ikke om hun fikk paracet). Vi satt med henne for det meste, var mer på kvelden enn natta. Lillesøster, som har vokst som et uvær og er 1,75 som 14åring, har utrolig nok ikke hatt noe vondt (storesøster er 1,64 og vokste mer jevnt og trutt). Jeg hadde også mye voksesmerter som liten og er heller ikke spesielt høy. Kanskje mer gener enn voksefart som spiller inn. Anonymkode: f6646...5ba
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 11:14 #11 Skrevet fredag kl. 11:14 Jeg har smurt på isgele på beina. Jeg tror ikke smerten egentlig blir borte av det, men de har nå blitt distrahert av å kjenne på kuldefølelsen. Anonymkode: 76b74...e10
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:47 #12 Skrevet fredag kl. 12:47 AnonymBruker skrev (1 time siden): Eldste hadde mye voksesmerter som liten, i flere år. Massasje og ipad som distraksjon var det som hjalp (husker ikke om hun fikk paracet). Vi satt med henne for det meste, var mer på kvelden enn natta. Lillesøster, som har vokst som et uvær og er 1,75 som 14åring, har utrolig nok ikke hatt noe vondt (storesøster er 1,64 og vokste mer jevnt og trutt). Jeg hadde også mye voksesmerter som liten og er heller ikke spesielt høy. Kanskje mer gener enn voksefart som spiller inn. Anonymkode: f6646...5ba Ipad ville jeg drøyet med på kvelden. Paracet er ok å gi. Ikke nødvendig å ligge å verke og få underskudd på søvn. Anonymkode: e35b4...152
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:50 #13 Skrevet fredag kl. 12:50 Jeg sov fast med leggvarmere i perioder hvor jeg slet med voksesmerter, tenker varmeteppe også vil fungere bra. Anonymkode: 77f12...7d4
Minlillelykke Skrevet fredag kl. 13:07 #14 Skrevet fredag kl. 13:07 8 åringen får paracet når det er skikkelig ille, men som forebyggende sover hub med varmeteppe. Det har løsnet mye ved at musklene ikke blir kalde og stive
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #15 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (På 30.1.2026 den 9.41): Begge mine gutter har voksesmerter. Da de var yngre gråt de, men fra 4-5 års alder har de bare klaget over smerte. Tror egentlig ingenting hjelper, men jeg har gitt dem varmeflaske og massert muskelen Anonymkode: 41cc3...c76 Paracet ved det verste, massere og støtte de Anonymkode: 8ef15...ed3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå