Gå til innhold

Har lyst til å flytte

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Altså, vi flyttet inn i denne leiligheten for ca 1 år siden (ikke fullt et år, men snart), jeg trives ikke her i det hele tatt, og har allerede begynt å kikke på ny bolig på finn. Men "lønner det seg" å flytte så kjapt, altså jeg tenker på skatt og sånn, for jeg regner med at vi får endel mere for den enn det vi ga.

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Hvis du har kjøpt leilighet, må du ha bodd der et år før du kan selge uten å måtte skatte av fortjenesten. Dette regnes så vidt jeg vet ut fra tidspunktene for overdragelse, altså fra du formelt overtok leiligheten til en eventuell ny eier formelt overtar leiligheten.

Hvis du har bodd der snart et år nå kan du sikkert begynne å tenke på å kjøpe nytt. Tidspunkt for overdragelse av din gamle leilighet kan vel settes sånn at det vil ha gått et år før du flytter?

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg tror at du må ha eid leiligheten i 2 år og bodd der minimum ett av de to siste årene for å selge skattefritt.

Om det lønner seg å selge tviler jeg på. I tillegg til skatt må du regne med utgifter til megler (hvis du ikke selger selv), samt utgifter til kjøp av ny bolig. Mao, skal det lønne seg for deg å selge må prisstigningen det siste året være høyere enn disse utgiftene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...