Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han er ikke verst å samle på. Han manipulerer deg. Jeg ville sagt "Så hyggelig, ønsker dere god tur" og så blokkert han på alle kanaler inkludert nummeret hans. Ville aldri forklart, snakket med han eller prøvd å hindre denne turen. Han har allerede planlagt og tenkt til å gjennomføre. Han tråkker på deg. 

Anonymkode: 126c8...b03

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han er ikke verst å samle på. Han manipulerer deg. Jeg ville sagt "Så hyggelig, ønsker dere god tur" og så blokkert han på alle kanaler inkludert nummeret hans. Ville aldri forklart, snakket med han eller prøvd å hindre denne turen. Han har allerede planlagt og tenkt til å gjennomføre. Han tråkker på deg. 

Verdt

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ikke bli sammen med noen som har en historie når du ikke takler det.

Anonymkode: cbbd6...a81

Historie??? Det er jo ikke historie når de fortsatt drar på overnattingstur og konsert sammen. 

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Impulse skrev (9 timer siden):

Takk for svar. Vi har vært sammen et år. Dette er avtalt for et par mnd siden. Jeg fikk vite det i dag... de reiser om 2 uker

Det hadde jeg ikke godtatt, og det av flere grunner. At han ikke snakker om det med deg, ikke tenker på hva du hadde tenkt og følt, han tar ikke deg i regnestykket. Mange mange dårlige valg fra hans side her. 

Anonymkode: bf5b5...0d6

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Hvorfor drar man på tur og konsert med sin eks i stedet for med sin nye kjæreste? Jeg begriper det ikke og hadde aldri blitt i det forholdet. Som singel datet jeg et par stykker som åpenbart ikke var ferdig med eksen, da skygget jeg banen. Begge er for øvrig sammen med eksen i dag.

Da jeg traff min nåværende var jeg tydelig på at jeg forventet at vi var hverandres nr 1, utenom barna selvsagt. Vi har det superfint og omgås barnas andre forelder uten problemer til bursdager, konfirmasjon osv. Kan ikke skjønne at det er behov for noe mer samvær med noen man har avsluttet kjæresteforholdet til.

Ikke finn deg i hva som helst ts, du er verdt så mye mer. Mange flotte menn der ute som behandler partneren bra. Lykke til! 

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Bokslukern skrev (2 minutter siden):

Hvorfor drar man på tur og konsert med sin eks i stedet for med sin nye kjæreste? Jeg begriper det ikke og hadde aldri blitt i det forholdet. Som singel datet jeg et par stykker som åpenbart ikke var ferdig med eksen, da skygget jeg banen. Begge er for øvrig sammen med eksen i dag.

Da jeg traff min nåværende var jeg tydelig på at jeg forventet at vi var hverandres nr 1, utenom barna selvsagt. Vi har det superfint og omgås barnas andre forelder uten problemer til bursdager, konfirmasjon osv. Kan ikke skjønne at det er behov for noe mer samvær med noen man har avsluttet kjæresteforholdet til.

Ikke finn deg i hva som helst ts, du er verdt så mye mer. Mange flotte menn der ute som behandler partneren bra. Lykke til! 

Enig med deg. Møtte en mann som sa han var god venn med eksen, tenker det er jo fint, men det betydde mer at han kjørte bort for å hjelpe henne hver gang det var noe, hun bodde hs ham en uke pga oppussing, de fleste av hennes ting var fortsatt i huset hans i tilfelle hun kom innom. Øh ja, det kaller jeg avstandsforhold. 

Anonymkode: bf5b5...0d6

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Impulse skrev (13 timer siden):

Takk for svar. Vi har vært sammen et år. Dette er avtalt for et par mnd siden. Jeg fikk vite det i dag... de reiser om 2 uker

Ikke aktuelt. Han hadde kommet hjem som singel isåfall.

Endret av got2go
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det er tristere å se at noen mener respekt, ærlighet, åpenhet og lojalitet ikke er viktig i et forhold. Å bli i et forhold med en partner som ikke favner om disse verdiene, det er selvskading.

Anonymkode: e7ed3...14b

Nei. Det triste er utelukkende at man ikke stoler på at partneren ikke oppfører seg eller at partneren faktisk ikke oppfører seg.

Eliminerer en dette, vil alle kunne leve fritt uten disse tvangsankene.

Anonymkode: efa40...4bf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Fordi dette er en eks. Det er ganske vanlig å gå tilbake til eller ha sex med eksene sine. Pg han har skjult det. Mangel på åpenhet kan være et tegn på urent mel i posen. Hvorfor degradere seg selv og dure på videre med en som høyst sannsynlig ligger med en annen? Man har lov til å ha mer selvverd. 

Anonymkode: be797...e90

Du har allerede degradert deg selv i forholdet når slike ting må nektes partneren. Det er en grunn til at man nekter, likevel blir man i forholdet. Det er intet annet enn et selvbedrag.

AnonymBruker
Skrevet

Det hadde jeg aldri godtatt, nei❤️‍🩹

Anonymkode: 3980c...f50

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde aldri gått med på det nei, og fyren hadde blitt singel, evt kunne han bare fått blitt sammen med eksen igjen. Men jeg hadde meldt meg ut. Her er det en person for mye i dette forholdet.
Jeg har selv en kjæreste som er god venn med eksen. Han hjelper henne om hun trenger hjelp til noe, og de har et godt samarbeid med tanke på felles barn. Jeg stoler 100% på det forholdet seg i mellom som de har nå, og jeg har også en god tone med henne. Men hadde han kommet med noe sånt som dette, så hadde jeg bare ønsket han god tur, og snakkes aldri. For det hadde vært totalt mangel på respekt ovenfor meg som nåværende partner å i det hele tatt foreslå noe sånt. 

Anonymkode: 5a7df...9e7

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Som jeg sa til samboer tidlig i forholdet. Jeg kommer aldri til å nekte deg noe som helst, men jeg bestemmer selv hva jeg ønsker å akseptere og leve med. 

Så vil han ha et liv med meg, så er det enkelte ting han lar være. Hadde han planlagt og bestilt overnatting og konsert med eksen sin, så hadde det vært en av de tingene han gjerne må gjøre, men blitt singel over. 

Anonymkode: 7f737...f30

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hadde aldri gått med på det nei, og fyren hadde blitt singel, evt kunne han bare fått blitt sammen med eksen igjen. Men jeg hadde meldt meg ut. Her er det en person for mye i dette forholdet.
Jeg har selv en kjæreste som er god venn med eksen. Han hjelper henne om hun trenger hjelp til noe, og de har et godt samarbeid med tanke på felles barn. Jeg stoler 100% på det forholdet seg i mellom som de har nå, og jeg har også en god tone med henne. Men hadde han kommet med noe sånt som dette, så hadde jeg bare ønsket han god tur, og snakkes aldri. For det hadde vært totalt mangel på respekt ovenfor meg som nåværende partner å i det hele tatt foreslå noe sånt. 

En må da lure på hvordan dette er respektløst, iom at du stoler 100% på dem? 100% tilsvarer at du er bombesikker på at ikke noe galt inntreffer.

Hva er da forskjellen på dette og om karen dro på en tilsvarende lang tur i Nordmarka med en komps?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Som jeg sa til samboer tidlig i forholdet. Jeg kommer aldri til å nekte deg noe som helst, men jeg bestemmer selv hva jeg ønsker å akseptere og leve med. 

Så vil han ha et liv med meg, så er det enkelte ting han lar være. Hadde han planlagt og bestilt overnatting og konsert med eksen sin, så hadde det vært en av de tingene han gjerne må gjøre, men blitt singel over. 

Anonymkode: 7f737...f30

Hvorfor hadde han da blitt singel pga dette? Hva galt har skjedd her?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

En må da lure på hvordan dette er respektløst, iom at du stoler 100% på dem? 100% tilsvarer at du er bombesikker på at ikke noe galt inntreffer.

Hva er da forskjellen på dette og om karen dro på en tilsvarende lang tur i Nordmarka med en komps?

Det handler om respekt for nåværende partner. Det er enorm forskjell på å reise på tur med en kompis vs det å reise med en person man har hatt en følelsesmessig og seksuell historie med. Lett at gamle følelser osv blusser opp. Jeg vet at med min nåværende kjæreste så hadde det aldri vært et tema engang å reist på en sånn tur med eksen. Men dersom et sånt forslag skulle komme opp, så hadde bare det vært et enormt brudd på tilliten til han, og et gigantisk rødt flagg, for da hadde grunnlaget for den tilliten jeg har til han vært brutt. 
100% tillit er jo basert på nåværende forhold til eksen, dvs jeg vet hvilken dynamikk de to har. Ting kan endres. 

• Liker 4
Skrevet
Impulse skrev (16 timer siden):

Dette er overhodet ikke ålreit. Jeg hadde ikke godtatt dette. Da hadde det vært kroken på døra. De kunne i det miste invitert med seg deg da. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Det handler om respekt for nåværende partner. Det er enorm forskjell på å reise på tur med en kompis vs det å reise med en person man har hatt en følelsesmessig og seksuell historie med. Lett at gamle følelser osv blusser opp. Jeg vet at med min nåværende kjæreste så hadde det aldri vært et tema engang å reist på en sånn tur med eksen. Men dersom et sånt forslag skulle komme opp, så hadde bare det vært et enormt brudd på tilliten til han, og et gigantisk rødt flagg, for da hadde grunnlaget for den tilliten jeg har til han vært brutt. 
100% tillit er jo basert på nåværende forhold til eksen, dvs jeg vet hvilken dynamikk de to har. Ting kan endres. 

Igjen, dette er et ikke-tema om en stoler på vedkommende. Gjør en ikke det, vel da havner man her.

Og det fattes ikke hvorfor man da gidder viderere forhold. Enten er det 100% tillit, eller så får en glemme det og leve som en tulling.

AnonymBruker
Skrevet

Helt uaktuelt, og fullstendig uakseptabel og respektløs oppførsel fra hans side. 

Han ser åpenbart ikke dette som et problem, og er han så tett i pappen er det bare å kvitte seg med han først som sist. 

Anonymkode: cdf31...996

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Igjen, dette er et ikke-tema om en stoler på vedkommende. Gjør en ikke det, vel da havner man her.

Og det fattes ikke hvorfor man da gidder viderere forhold. Enten er det 100% tillit, eller så får en glemme det og leve som en tulling.

Det trenger ikke ha noe med å stole på.

Jeg stoler nok på kjæresten til at hun gjerne må dra på ferie med eksen fordi det er bra for barna, de kan dele hotellrom for alt jeg bryr meg. Men jeg vil være inkludert, involvert og førsteprioritet. Derfor ville scenariet TS beskriver vært uaktuelt. 

Anonymkode: 0eda3...8e9

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Impulse skrev (17 timer siden):

Typen skal reise til en annen by, overnatte og gå på konsert med sin eks. De er venner. Har barn sammen. Jeg får vite dette nesten i en bisetning. Er så lei meg. Overreagerer jeg?

Hadde i utgangspunktet hatt null problem med at min partner dro på konsert med en eks. Det jeg derimot hadde hatt problem med var å ikke få vite det før etter at turen er booket.

Anonymkode: fe72d...3e1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...