Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet

Typen skal reise til en annen by, overnatte og gå på konsert med sin eks. De er venner. Har barn sammen. Jeg får vite dette nesten i en bisetning. Er så lei meg. Overreagerer jeg?

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Overhodet ikke! Dette må jo avklares med seg før det planlegges!

Anonymkode: 1401e...fe5

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet

Ikke innafor 

Anonymkode: 55a1b...6aa

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

Aner ikke, kommer helt an på relasjonen deres. 

Jeg har selv tett kontakt med eks og en kjæreste som også har det, men vi har likevel minimal kontakt som ikke omhandler barna. Kan fint feire jul eller dra på sydentur sammen, men å gjøre noe bare oss ville føles rart. Jeg har forresten hanket inn eks som sistemann på et quizlag en gang, men det var rent kompetitivt motivert.

Jeg hadde ikke likt om kjæresten skulle på voksenkonsert med eksen, men hadde syntes det var helt greit om de skulle ta med felles barn på Bjørnis' beste. Så kunne det vært annerledes om det f.eks var favorittbandet og jeg var spurt først og ingen andre ville og eksen likevel skulle e.l.

Anonymkode: 0eda3...8e9

• Liker 5
Skrevet

Er det booket for veldig lenge siden mens de ennå var sammen og før han traff deg?

I så fall kan det hende de gjør det fordi opplegget ikke er refunderbart.

Hvis de har planlagt dette sammen etter han ble sammen med deg er det ute av kurs etter mitt kompass.

• Liker 3
Skrevet
Impulse skrev (4 minutter siden):

Typen skal reise til en annen by, overnatte og gå på konsert med sin eks. De er venner. Har barn sammen. Jeg får vite dette nesten i en bisetning. Er så lei meg. Overreagerer jeg?

Dette hadde jeg ikke godtatt....vet ikke hvor lenge dere har vært sammen, men jeg sa selv dette til min mann, vi hadde vel vært sammen 2 år når eksen hans inviterte han på middag: kos deg men går du...så trenger du ikke tenke på å komme tilbake....

Anonymkode: 56924...f44

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Takk for svar. Vi har vært sammen et år. Dette er avtalt for et par mnd siden. Jeg fikk vite det i dag... de reiser om 2 uker

• Hjerte 6
Skrevet

Dette hadde jeg ikke likt i det hele tatt, og hadde nok takket for meg. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Det hadde vært 100% uaktuelt for min del. Kan ikke tro at han ikke forstår at dette er noe man i det minste må diskutere med nåværende kjæreste før det planlegges? Jeg hadde følt meg ekstremt lavt på prioriteringslisten hans om det skjedde meg, og for min del er det faktisk så drøyt at det er godt mulig forholdet hadde tatt slutt på grunn av det. 

Anonymkode: c2165...0ec

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet

Best å si man skal på guttetur, altså. Takk, KG. 

Anonymkode: c36bc...a5f

• Nyttig 3
Skrevet

Dette må du ikke gå med på. Si at om de reiser blir du med!

Anonymkode: 8f882...dce

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Best å si man skal på guttetur, altså. Takk, KG. 

Anonymkode: c36bc...a5f

Nei, det beste er å være ærlig og har man litt sosiale antenner så drar man ikke. Det hadde vært helt uaktuelt om kjæresten reiste med eksen sin, slik som det er beskrevet her.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Impulse skrev (1 time siden):

Jeg har bare bra ekser, og har et godt forhold til de, og er fortsatt venner. 

Hadde i utgangspunktet hatt null problem med at kjæresten dro på tur med sin eks. 

Men det jeg reagerer på her er «hemmeligholdet» ? 

At du får vite om det ved en tilfeldighet, etter at turen allerede er avtalt og booket?

Særlig siden forholdet med deg er ganske ferskt, og du kanskje ikke er helt komfortabel med noe slikt? ( Noe han burde vite by now )

• Liker 6
Skrevet

Hadde jeg slått opp over. Helt uaktuelt og uakseptabelt.

Anonymkode: 05866...d72

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg vet om en her på KG som sikkert mener at dette er helt normalt og kjempekoselig, og som sikkert ville gjort det med sin eks og da måtte eksens ny dame bare akseptert det.

Men typen sier du. Hvor lenge har dere vært sammen? Min type og hans eks hadde planlagt en svær tur med barna etter bruddet. Men endte med at han tok den alene med barna fordi etter vi ble sammen innså han hvor lite han orker å være rundt henne. Men vi hadde vært sammen i mange år da han bestemte seg for å ta turen alene uten henne (ikke med meg heller). Hun fortalte barna at det var fordi jeg var sjalu, men det stemte ikke. Hun er bare "en sånn". 

Hadde han nå, etter flere år, plutselig skulle dratt på tur med henne hadde jeg trodd han hadde fått hjerneslag eller blitt dement. Hadde ikke blitt en hyggelig reaksjon fra meg.

Anonymkode: be797...e90

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Ganske spesielt, men du kan godt utdype litt.

Har han noen forklaring på hvorfor du ikke ble invitert med?

Hva skal han i byen? Er det en jobbreise eller lignende, eller drar han kun for konserten?

Skrevet

Han trodde jeg var inneforstått med at de bare er venner. Kun for konserten og ikke vært et tema at jeg skulle være med!

• Hjerte 2
Skrevet

Takk for svar. Vi har vært sammen et år. Dette er avtalt for et par mnd siden. Jeg fikk vite det i dag... de reiser om 2 uker

Da hadde jeg slått opp og sortert meg ferdig med eiendelene. At han ikke engang SPØR deg om det er greit, liksom?? 

Anonymkode: c48fa...986

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Hvorfor kunne han ikke snakke med deg om dette før han bestilte turen? Eventuelt foreslått en kjærestetur?

Det er jo en grunn til at han ikke har sagt noe før nå. Hva er den?

Jeg hadde ikke følt meg prioritert og tenkt på hvis mannen min hadde gjort noe sånt.

Anonymkode: 4a292...c70

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg hadde ønsket ham god tur. 

Og avsluttet forholdet her og nå.

Ev. ting du har hos ham og/eller han har med deg, hadde jeg ordnet et klokkeslett for bytting av, men det hadde ikke inkludert at han kom inn til deg eller du inn hos ham.

Han vet at dette ikke er ok, selv om han påstår de to bare er venner. Og han er feig nok til å "informere" deg om dette i en tilfeldig og feig bisetning.

Nei, han er for lite oppegående til å kaste bort mer tid på!

Anonymkode: e7ed3...14b

• Liker 7
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...