Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Blir kollegaer som er ofte borte fra jobb snakket om? De som ofte bruker egenmelding 

Anonymkode: 1e71b...7f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg legger merke til det. Tipper andre også. Det er alltid de samme. Om og om igjen. Slappfiser. 

Anonymkode: 7dea7...467

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Ja, de blir snakket om. 

Anonymkode: 570c9...283

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Nei, ikke hos oss. Vi har vel en felles enighet om at enten så er de syke, eller så er de såpass slitne at de trenger en dag på å komme seg. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg snakker ikke om de, jeg vet godt at sånn er det for de som kjemper en kamp for å holde seg i arbeidslivet. 
Jeg sender en god bedring mellom, og jeg prøver å holde kontakt. Da er det ikke så vondt å komme tilbake igjen♥️

Anonymkode: 56333...081

• Liker 4
  • Hjerte 7
Skrevet

Nå vet jeg ikke hvorfor kolleger er borte, og iallfall ikke om de bruker egenmelding eller sykmelding. Det er heller ikke tema i kaffe- eller lunsjpauser.

Anonymkode: 71786...07a

Skrevet

Nei, hvorfor skal man det? Man vet jo ikke alltid hvorfor de er mye borte. De kan ha sykdommer som gjør at arbeidsgiver får dekket alt fra Nav

Anonymkode: be987...061

• Liker 1
Skrevet

Tja… ikke høyt, men det mumles og irriteres litt. Skole, der vi ikke får vikar,men da blir omdisponert. Forferdelig slitsomt, og tærer på gutsen til de som står igjen. (dessverre)

Anonymkode: c4659...bb8

• Liker 2
Skrevet

Hun som jobbet deltid og likevel var borte et par dager hver måned med det som framsto som småting, ble det mumlet litt om blant de nærmeste kollegaen, men der fremsto det som lav arbeidsmoral og vondt i viljen generelt sett, også når hun var til stede. Ut over det tror jeg knapt jeg har hørt sykefravær omtalt med annet enn forståelse og et og annet forståelig sukk over følgene det får for andre. 

• Liker 1
Skrevet

Man tenker sitt, men voksne mennesker snakker ikke høyt om andre på en negativ måte.

Anonymkode: 81454...8cf

• Nyttig 2
Skrevet

Det hender nok - spesielt på mindre steder der sykefravær merkes ved at andre må gjøre jobben, man ikke får svar på ting etc. Spesielt mye egenmeldinger kombinert med sykt barn kan bli omtalt. Gjerne komer ustrakt grad av hjemmekontor utover det avtalte også inn. 

Anonymkode: 7a9e8...179

Skrevet

Nei, vi har ikke oversikt over hvorfor folk ikke er på kontoret.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Man tenker sitt, men voksne mennesker snakker ikke høyt om andre på en negativ måte.

Anonymkode: 81454...8cf

Det skulle tro - man snakker nok ikke så høyt - men etter noen fredagspils... Joda. Det gjør man i aller høyeste grad. 

Anonymkode: 7a9e8...179

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Tja… ikke høyt, men det mumles og irriteres litt. Skole, der vi ikke får vikar,men da blir omdisponert. Forferdelig slitsomt, og tærer på gutsen til de som står igjen. (dessverre)

Anonymkode: c4659...bb8

Det snakkes på vår skole også. Spesielt når det er noen som utmerker seg gang på gang med at de er borte siste uka før jul, siste uka før sommeren, noen dager før langhelger, høstferie, vinterferie etc. 

Anonymkode: 676d7...0a7

Skrevet

En kollega snakkes om her. Han er ofte bort før ferier, så han får lang ferie. Og så er han borte etter helg eller før helg. Er aldri syk f eks tirsdag og onsdag 

Anonymkode: 1e71b...7f1

• Liker 1
Skrevet

Tror det er sundt at folk føler på litt skam når de er borte fra jobb, da strekker de seg lenger for å komme selv om de ikke er helt 100%. Om det at kollegaer snakker om dem kan bidra til det så er det bare positivt tenker jeg.

• Liker 2
Skrevet
starken skrev (1 time siden):

Nei, ikke hos oss. Vi har vel en felles enighet om at enten så er de syke, eller så er de såpass slitne at de trenger en dag på å komme seg. 

Du er herved headhuntet til My little pony land.. hvor de spiser regnbuer og bæsjer sommerfugler!😅

Anonymkode: 7dea7...467

Skrevet

Det både legges merke til og snakkes om, ja. Både sykefravær der personen har vært forkjøla og der det ofte sluntres unna.

Anonymkode: ca45e...620

• Liker 1
Skrevet

Ja, vi snakker om det. Det er jo skikkelig frustrerende og irriterende, vi får mer jobb veldig ofte fordi personen er borte. Denne personen er syk, eller så er barna syke, omtrent annenhver uke. Dette er ikke en overdrivelse. H*n kan være borte fra jobb hele uka, være på jobb i to uker, for så å være «syk» igjen. Og er personen på arbeid, så er det alltid mye klaging på helsa. Vondt i hodet, vondt i magen, «ikke i form», fryser, harking, stønning og sukking. Dette er en helt frisk og oppegående person med helt friske barn uten diagnoser(vi er svært åpne med hverandre og forteller om opp og nedturer i livet). Men dette er en liten by, vi vet at h*n ikke alltid er syk når h*n er borte fra jobb. Da er det bare enda mer irriterende. Får lyst å være like mye borte selv. 

Anonymkode: 64703...44f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...