AnonymBruker Skrevet 1 time siden #1 Skrevet 1 time siden Jeg har to barn, fikk begge i 30 årene, den siste det året jeg fylte 39, men var 38 da jeg fødte. Begge barna vil være voksne når jeg er 57. Altså sistemann er 18 år da. Pg de vil jo ha flyttet ut flere år før jeg pensjonerer meg. Er jeg en gammel mor? Anonymkode: c7e56...674
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #2 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har to barn, fikk begge i 30 årene, den siste det året jeg fylte 39, men var 38 da jeg fødte. Begge barna vil være voksne når jeg er 57. Altså sistemann er 18 år da. Pg de vil jo ha flyttet ut flere år før jeg pensjonerer meg. Er jeg en gammel mor? Anonymkode: c7e56...674 Nei, flere mødre føder i 40 årene Anonymkode: 293f5...734 3
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #3 Skrevet 1 time siden Du er litt eldre enn gjennomsnittet, men mange er eldre enn deg. Anonymkode: 1dd3f...d59 4 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #5 Skrevet 1 time siden I Oslo omegn og i storbyer nei, på landet er du gammel mor. Men landsnittet er over 30år nå for førstefødte. Anonymkode: 79587...fa8
monican94 Skrevet 1 time siden #6 Skrevet 1 time siden Ikke veldig gammel men litt eldre enn gjennomsnittet er du jo 2
Beneath the Moon Skrevet 1 time siden #7 Skrevet 1 time siden Syns ikke du er spesielt gammel til å være mor, men heller ikke en ung mor. 1
Hulderen Skrevet 1 time siden #8 Skrevet 1 time siden Spiller det noen rolle? Barna er der jo. Du må bare gjøre det beste ut av det. 1
Bokormsen Skrevet 1 time siden #9 Skrevet 1 time siden If you have to ask..😉 Rent biologisk er du gammel fødende og har dermed øket risiko for fostermisdannelser og komplikasjoner rundt fødsel. Kulturelt per i dag, særlig større byer, er du bare i øvre sjiktet av normalt, og gammelt gjelder først over 40 tenker jeg. Rent kronologisk er du som du sier 57 når yngste er myndig, ingen krise det, men du er ikke yngste mamma på russebussen. Hovedproblemet er vel heller hvor sprek du blir når det kommer barnebarn, og hvor mye du kan hjelpe til med det, men igjen, om du tar vare på deg selv burde det gå bra. 2 2
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #10 Skrevet 1 time siden Jeg fikk siste da jeg var 35 år og anser meg selv som en gammel mor. Jeg er 50 år og yngste er 15, blir snart 16 år Men det er helt ok å være gammel. Jeg trives med det og er man født i 1975, ja, da er man gammel Anonymkode: b8ab9...006 2
Million Skrevet 1 time siden #11 Skrevet 1 time siden (endret) Spiller det noen rolle? MANGE kvinner venter så lenge med å få barn nå til dags. Mange venter til de er 40, til og med. Men å få barn sent i 30 åra er ikke noe uvanlig i større byer og sentrale strøk. Særlig ikke når det er barn nummer to eller tre som blir født da. Selv var jeg nesten 33 da jeg fikk barn, og det var passelig for meg. Jeg kunne ikke tenkt meg å få barn f.eks i tjueårene. Da var jeg opptatt med å ha det moro. Endret 1 time siden av Million 2
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #12 Skrevet 1 time siden Ja det er du. Nå må geriatriske kvinnfolk slutte å få unger kun få år unna overgangsalderen. Dårlig gjort ovenfor ungene å ha en en mor i overgangsalderen når de er 10-15 år Anonymkode: 6ac38...5da 2
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #13 Skrevet 1 time siden Jeg var 25 når jeg fikk første, og kommer til å være 36 nå når jeg får tredje. Føler meg som en gammel mor nå, da jeg alltid har vert av de yngste foreldrene. Nå blir jeg nok mer av de eldre. Men tenker at det har ingenting å si. Det samme for deg TS Anonymkode: 38c7f...4d4
Million Skrevet 1 time siden #14 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja det er du. Nå må geriatriske kvinnfolk slutte å få unger kun få år unna overgangsalderen. Dårlig gjort ovenfor ungene å ha en en mor i overgangsalderen når de er 10-15 år Anonymkode: 6ac38...5da Hva er "dårlig gjort" ved å være i overgangsalderen? Skulle morens fruktbarhet ha noe å si for ungene? Skulle de begynne og grine fordi de ikke kan få flere søsken fra mamma når de er 10-15 år? HVA skulle morens overgangsalder ha å si for ungene? 3 3
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #16 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Jeg har to barn, fikk begge i 30 årene, den siste det året jeg fylte 39, men var 38 da jeg fødte. Begge barna vil være voksne når jeg er 57. Altså sistemann er 18 år da. Pg de vil jo ha flyttet ut flere år før jeg pensjonerer meg. Er jeg en gammel mor? Anonymkode: c7e56...674 Ja, du har jo hatt minst ett geriatrisk svangerskap, så du er en gammel mor. Men ikke blant de aller eldste. Anonymkode: 0fdb4...56d 2
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #17 Skrevet 1 time siden Million skrev (6 minutter siden): Spiller det noen rolle? MANGE kvinner venter så lenge med å få barn nå til dags. Mange venter til de er 40, til og med. Men å få barn sent i 30 åra er ikke noe uvanlig i større byer og sentrale strøk. Særlig ikke når det er barn nummer to eller tre som blir født da. Selv var jeg nesten 33 da jeg fikk barn, og det var passelig for meg. Jeg kunne ikke tenkt meg å få barn f.eks i tjueårene. Da var jeg opptatt med å ha det moro. Blir alltid litt provosert når folk påpeker at de "eldre" mødrene har valgt å vente med barn, for meg var det absolutt ikke et valg, skulle gjerne ha hatt de før, men det var ingen mulighet for det uten en mann å få de med. Anonymkode: c7e56...674 2
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #18 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg var 25 når jeg fikk første, og kommer til å være 36 nå når jeg får tredje. Føler meg som en gammel mor nå, da jeg alltid har vert av de yngste foreldrene. Nå blir jeg nok mer av de eldre. Men tenker at det har ingenting å si. Det samme for deg TS Anonymkode: 38c7f...4d4 Er det forskjell på å få barn tidlig vs "sent" er det tyngre siste gangen? Anonymkode: c7e56...674
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #19 Skrevet 1 time siden Er du ikke gjennomsnittlig? Jeg er en ung mor, er 37 og mitt barn er 17. Hadde jeg tenkt meg bedre om, hadde jeg ventet til jeg var ferdig med utdannelse og alt. Det løste seg, men det var jo et strev og mye tid gikk på skole som kunne gått på å være mamma. Anonymkode: 6d6fe...5be 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #20 Skrevet 1 time siden Jeg er gravid med min første nå som 41 og føler det er perfekt timing og med helt rett fyr (det jeg har ventet til følelsen om). Så nej, jeg synes du er ei ung mor 😂❤️ Det hjelper meg kanskje litt å være i veldig god fysisk form + at jeg blir tatt for å være «30ish», men aldri møtt noen fordommer på dette fra noen. Anonymkode: a0d8d...a89 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå