newman01 Skrevet i går, 12:21 #21 Skrevet i går, 12:21 Er det ikke lov å ta med 50 sigaretter og to små bokser snus? Det må enten være sigarett ELLER snus? Jøss, det visste jeg ikke. Merkelige regler. De har klart å lage regler for å kombinere og bytte alkohol. Selv om det er en dårlig deal å bytte en liter sprit mot to halvlitere med øl...
Leo Skrevet i går, 12:34 #22 Skrevet i går, 12:34 Soft mann skrev (7 timer siden): Er det ikke noe å spare på noe fornuftig Noe er selvfølgelig (tilsynelatende) billigere, men man må enten kjøpe absurde mengder (F.eks. melk) eller så inneholder det langt mer fett, sukker og/eller tilsetningsstoffer etc. enn det som er gunstig. Og så er det gjerne mer enn ultraprosessert i tillegg. Hvis man så tar med at de mange unner seg en lunsj/middag på turen og gjerne spanderer på seg noe ekstra fordi "vi er jo på tur", så går vinningen opp i spinningen og vel så det. 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #23 Skrevet 20 timer siden Synes det burde vært strengere med alkohol og usunne varer som godteri, brus og energidrikker også. I dag er disse siste et mye større problem for folkehelsa enn nikotin som nesten ingen bruker lengre. Anonymkode: dac8b...1bb
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #24 Skrevet 20 timer siden Festløve skrev (På 29.1.2026 den 16.32): Det er en kvoteregel i forhold til handleturer i Sverige, som er sånn at man kan ikke ha både røyk og snus på samme kvote. Sånn at man med andre ord ikke kan ta med både røyk og snus på samme kvote med inn i Norge, når man har vært i Sverige. Og det syns jeg er bare helt idiotisk, teit, og latterlig. Syns ikke du også at det er det? Synes det er mer teit, idiotisk og latterlig å bruke penger på noe fullstendig unødvendig svineri som bare ødelegger lunger og kropp og ikke øker livskvaliteten, og så sitte og klage på at man ikke får med seg nok av det fra nabolandet. Tobakkselskapene ler rått hele veien til banken bare så det glinser i alle skallfasettene. Anonymkode: 21f53...310
Jdz Skrevet 20 timer siden #25 Skrevet 20 timer siden Festløve skrev (På 29.1.2026 den 10.32): Det er en kvoteregel i forhold til handleturer i Sverige, som er sånn at man kan ikke ha både røyk og snus på samme kvote. Sånn at man med andre ord ikke kan ta med både røyk og snus på samme kvote med inn i Norge, når man har vært i Sverige. Og det syns jeg er bare helt idiotisk, teit, og latterlig. Syns ikke du også at det er det? Nei, jeg kunne faktisk ikke brydd meg mindre. Men kanskje vel så viktig er jeg 99% sikker på at du tar feil. Det finnes i alle fall ingen egne bestemmelser som gjelder for handleturer i Sverige og jeg kan ikke finne noe i verken lovverk eller praksis som skulle tilsi at du ikke kan ta med både sigaretter og snus samtidig, så lenge det ikke overstiger den totale tobakkskvoten. Så, hvor har du egentlig dette fra?
Mann3030 Skrevet 20 timer siden #26 Skrevet 20 timer siden Det som virkelig er teit er at man ikke har lov å ta med tobakksfrie varianter. "Ta med det mest skadelige alternativet, eller så får du bot"
Festløve Skrevet 13 timer siden Forfatter #27 Skrevet 13 timer siden Jdz skrev (6 timer siden): Nei, jeg kunne faktisk ikke brydd meg mindre. Men kanskje vel så viktig er jeg 99% sikker på at du tar feil. Det finnes i alle fall ingen egne bestemmelser som gjelder for handleturer i Sverige og jeg kan ikke finne noe i verken lovverk eller praksis som skulle tilsi at du ikke kan ta med både sigaretter og snus samtidig, så lenge det ikke overstiger den totale tobakkskvoten. Så, hvor har du egentlig dette fra? https://www.ung.no/oss/F5Msk9BR1RTxFWxbrOxUb3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå