Gå til innhold

Teit kvoteregel

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er en kvoteregel i forhold til handleturer i Sverige, som er sånn at man kan ikke ha både røyk og snus på samme kvote. Sånn at man med andre ord ikke kan ta med både røyk og snus på samme kvote med inn i Norge, når man har vært i Sverige. Og det syns jeg er bare helt idiotisk, teit, og latterlig. Syns ikke du også at det er det?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns det er helt greit. Det burde strengt tatt ikke vært lov å ta med noe av det. 

Anonymkode: db839...8b6

• Liker 5
Skrevet

Nei, man bør ikke snuse og man bør ikke røyke og man bør vertfall ikke drive med begge deler.

Anonymkode: fcb6e...649

• Liker 3
Skrevet

Er det virkelig et stort behov å reise til Sverige alene og ikke kunne kjøpe BÅDE snus og røyk? 
Få med deg en venn eller et familiemedlem. (Eller allier deg med en annen i samme situasjon. Da har dere to kvoter. Problem solved. 

Anonymkode: fb2e4...6f6

Skrevet

Syntes egentlig det er heilt teit og bruke slik ting. 

hva får mennesker i dagen opplyste verden til og begynne med slikt.

og de som har begynt for lenge siden, må jo bare slutte med slikt

• Liker 1
Skrevet

Hvis du skal forholde deg til de lovlige kvotene så er de nå så små at hele vitsen med å reise til Sverige for å spare penger på sigaretter/tobakk/snus faller bort med mindre du bor et par kilometer fra grensen. 

• Liker 1
Skrevet
Festløve skrev (7 minutter siden):

Det er en kvoteregel i forhold til handleturer i Sverige, som er sånn at man kan ikke ha både røyk og snus på samme kvote. Sånn at man med andre ord ikke kan ta med både røyk og snus på samme kvote med inn i Norge, når man har vært i Sverige. Og det syns jeg er bare helt idiotisk, teit, og latterlig. Syns ikke du også at det er det?

Du vil i stedet for feks 5 stk 20-pakninger sigaretter byttet et par pakker sigaretter og noen pakker snus? Lite å hisse seg opp over.

Anonymkode: e3d6b...354

Skrevet

Har null problemer med det. Hadde kun 'problemer' med kvotereglene da jeg var mindreårig. Men da smugla jeg bare, ble jo ikke tatt. Sånn sett var det jo ikke noe problem da heller... 

Anonymkode: 2702b...eb8

• Liker 1
Skrevet

Du kan betale på grensa for å ta med deg mer inn i landet om dette er veldig viktig for deg.

Anonymkode: 80076...25b

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg handler alltid over kvoten når jeg drar til Sverige, er lite vits å reise dit for å handle om man ikke skal ha mer enn et par pakker snus…

Du vet du kan fortolle varer?

Anonymkode: 2a3ea...9c3

Skrevet

Ja, det er ganske synd.. Og det var veldig dumt at Staten har halvert kvota slik at det nå kun er lov å ha med seg en halv kartong sigaretter / en halv "rull" med snusbokser.

Men med de syke avgiftene som er i Norge er det jo fremdeles halve prisen i Sverige, så grensehandelen kommer bare til å øke og øke.

Anonymkode: 7199d...d4d

• Liker 1
Skrevet

Og man får ikke lenger de to ekstra vinflaskene man kunne ta med hvis man ikke tok med røyk 😔

Anonymkode: 952a6...8c6

• Liker 1
Skrevet

Det jeg synes er idiotisk er at folk faktisk røyker og snuser. DET er idiotisk det.

Anonymkode: 47a70...6d8

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Leo skrev (34 minutter siden):

Hvis du skal forholde deg til de lovlige kvotene så er de nå så små at hele vitsen med å reise til Sverige for å spare penger på sigaretter/tobakk/snus faller bort med mindre du bor et par kilometer fra grensen. 

Så bra du har forstått det. Er faktisk det som er meningen😉

• Liker 1
Skrevet
Soft mann skrev (3 timer siden):

Så bra du har forstått det. Er faktisk det som er meningen😉

Men det som kanskje ikke var helt meningen er at vanligvis svært lovlydige mennesker nå synes de er så lave at de ikke bryr seg om dem lenger. På ubemannende grenseoverganger er jo uansett sannsynligheten for å bli stoppet mindre enn å vinne i Lotto :nigo: 

Noe må man jo dessuten kjøpe når man tar seg en tur over grensen for det er knapt noe annet det lønner seg å kjøpe i Sverige for tiden :ler:  

Skrevet
Leo skrev (5 minutter siden):

Men det som kanskje ikke var helt meningen er at vanligvis svært lovlydige mennesker nå synes de er så lave at de ikke bryr seg om dem lenger. På ubemannende grenseoverganger er jo uansett sannsynligheten for å bli stoppet mindre enn å vinne i Lotto :nigo: 

Noe må man jo dessuten kjøpe når man tar seg en tur over grensen for det er knapt noe annet det lønner seg å kjøpe i Sverige for tiden :ler:  

Spar drivstoffpengene da😉

Skrevet (endret)
Soft mann skrev (8 minutter siden):

Spar drivstoffpengene da😉

Jeg gjør det, men jeg bor ikke så langt fra grensen og det virker som om det er mange her omkring som reiser til Sverige for å handle nærmest av gammel vane. Hva de egentlig tror sparer penger på vet ikke jeg ;)

Endret av Leo
Skrevet
Leo skrev (8 timer siden):

Jeg gjør det, men jeg bor ikke så langt fra grensen og det virker som om det er mange her omkring som reiser til Sverige for å handle nærmest av gammel vane. Hva de egentlig tror sparer penger på vet ikke jeg ;)

Er det ikke noe å spare på noe fornuftig

AnonymBruker
Skrevet
Festløve skrev (13 timer siden):

Du får sende en melding til Erlend Wiborg på Facebook. Så får han rast litt fra seg. 

Kanskje dere kan samles med alle snusboksene deres i et eget fakkeltog? 🔥

Anonymkode: 99ab6...227

AnonymBruker
Skrevet

Tobakk er tobakk vel?

Anonymkode: 0a43e...920

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...