Vålull Skrevet torsdag kl. 15:28 #1 Skrevet torsdag kl. 15:28 Spør her igjen. Mormor mener at det å fylle fryseren med varer feks eller altså- jo mer varer det er i fryseren jo mer strøm bruker kjøleskapet å derfor øker strøm prisen. er det dummeste jeg har hørt, men alt jeg gjør forsåvdt nå er feil for alt koster strøm. Altså hun er en dame som må ha noe å klage på men, spørsmålet mitt er da: det kan vel ikke stemme at jo mer man har i fryseren jo dyrere er det. ps: er vel ikke lov å klage typ når hun selv har fryser og kjøleskap stappet 24/7 ja, jeg vet jeg kan si ifra men sånn som hun er så tør jeg ikke det. Derfor jeg prøver å skaffe informasjon på om hun har rett eller ei slik at jeg kan ta opp alt hun klager på en gang og mener er riktig. ikke spør om hvorfor jeg ikke tør.
LeneXCII Skrevet torsdag kl. 16:29 #2 Skrevet torsdag kl. 16:29 Ja, selvsagt kreves det mer energi å holde en større menge frosset.. 1 2
Skjold Skrevet torsdag kl. 16:36 #3 Skrevet torsdag kl. 16:36 Jo fullere en fryser/kjøleskap er jo mindre elektrisitet bruker det. Frysere og kjøleskap prøver å holde en viss temperatur 24/7 og matvarer holder bedre på kulden enn luft. 2 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 16:38 #4 Skrevet torsdag kl. 16:38 Skjold skrev (1 minutt siden): Jo fullere en fryser/kjøleskap er jo mindre elektrisitet bruker det. Frysere og kjøleskap prøver å holde en viss temperatur 24/7 og matvarer holder bedre på kulden enn luft. 1 kg kjøtt - 1kw? 100 kg kjøtt. - 100w? Anonymkode: 9f659...3c3 1
Soft mann Skrevet torsdag kl. 16:40 #5 Skrevet torsdag kl. 16:40 Det er varmetapet i frysere som koster strøm. etter innholdet er nedkjølt selvsagt
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 16:47 #6 Skrevet torsdag kl. 16:47 Det å fryse ned varer krever mer effekt, dvs større strømforbruk, men en full fryser krever mindre strøm enn en halvfull siden kuldetapet blir større hver gang den åpnes (kald luft erstattes med varm luft). Anonymkode: c169f...1d7
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 16:53 #7 Skrevet torsdag kl. 16:53 Vålull skrev (1 time siden): Spør her igjen. Mormor mener at det å fylle fryseren med varer feks eller altså- jo mer varer det er i fryseren jo mer strøm bruker kjøleskapet å derfor øker strøm prisen. er det dummeste jeg har hørt, men alt jeg gjør forsåvdt nå er feil for alt koster strøm. Altså hun er en dame som må ha noe å klage på men, spørsmålet mitt er da: det kan vel ikke stemme at jo mer man har i fryseren jo dyrere er det. ps: er vel ikke lov å klage typ når hun selv har fryser og kjøleskap stappet 24/7 ja, jeg vet jeg kan si ifra men sånn som hun er så tør jeg ikke det. Derfor jeg prøver å skaffe informasjon på om hun har rett eller ei slik at jeg kan ta opp alt hun klager på en gang og mener er riktig. ikke spør om hvorfor jeg ikke tør. Du har rett! 👍 Det koster å fryse ned varer som holder romtemperatur, men når de allerede ligger frosne i fryseren så hjelper de på å holde på kulda. Anonymkode: bb311...e82
Vålull Skrevet torsdag kl. 20:34 Forfatter #8 Skrevet torsdag kl. 20:34 Tusen takk alle. Dette skal jeg videre formidle til den stae dama🤪
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå