Puppenlun Skrevet 12 timer siden #1 Skrevet 12 timer siden (endret) På en ungdomsskole stenger de kantina for alle elever etter at 5 personer kastet mat på hverandre, har de lov til dette? Nå når det er kaldt (-22) så vil ikke elevene ut, da må de sitte på plassene sine , de får ikke gå til andre klasserom å være med venner, og heller da ikke møtes i kantina. Det er ikke rømningsveier på klasserommet mtp på brann. Det er tre doer fordelt på 180 elever, de andre har vært stengt siden høstferien på grunn av hærverk. De tok en elev i å bruke Ai på tentamen da måtte alle elevene ta opp igjen tentamen. Inneklimaet i klasserommene er elendig, og ventilasjonsanlegget virker ikke optimalt( dette har rektor bekreftet) Kan noen hjelpe meg med hvem jeg skal kontakte for å hjelpe barna til å få det bedre på skolen? Rektor vil ikke høre, vil ikke fortelle meg hvem jeg burde kontakte, og skjønner ikke at kollektiv straff ikke hjelper på skolemiljøet. Endret 12 timer siden av Puppenlun
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #2 Skrevet 11 timer siden Skolesjefen, statsforvalter.. Samtidig så er det slike ting som skjer når ungdommene oppfører seg ufordragelige og driver med hærverk fordi foreldrene er curlingforeldre feier banen og truer med å kontakte høyere instanser........ Anonymkode: 41ca2...fea 2
Puppenlun Skrevet 11 timer siden Forfatter #3 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Skolesjefen, statsforvalter.. Samtidig så er det slike ting som skjer når ungdommene oppfører seg ufordragelige og driver med hærverk fordi foreldrene er curlingforeldre feier banen og truer med å kontakte høyere instanser........ Anonymkode: 41ca2...fea Ser hva du skriver, men det er 10-12 elever i en gjeng som gjør disse hærverken der hele skolen nå blir straffet. Jeg synes det er sykt urettferdig og jeg føler med de andre ungdommene som sitter pent på stolene sine, gjør det de skal og allikevel blir straffet med å ikke kunne omgås vennene sine i friminuttene, de må også sitte på plassene sine i matfri, så de få vennene de har i klasserommet får de heller ikke sitte med.
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #4 Skrevet 10 timer siden Puppenlun skrev (20 minutter siden): Ser hva du skriver, men det er 10-12 elever i en gjeng som gjør disse hærverken der hele skolen nå blir straffet. Jeg synes det er sykt urettferdig og jeg føler med de andre ungdommene som sitter pent på stolene sine, gjør det de skal og allikevel blir straffet med å ikke kunne omgås vennene sine i friminuttene, de må også sitte på plassene sine i matfri, så de få vennene de har i klasserommet får de heller ikke sitte med. Da får de gå ut. Kle på seg. Det tåler de, der kan de være med venner. Fint med konsekvenser for dårlig oppførsel, kanskje det fungerer preventivt når alle opplever hva som blir konsekvensene. Anonymkode: 3dbfd...11b 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #5 Skrevet 9 timer siden Puppenlun skrev (2 timer siden): På en ungdomsskole stenger de kantina for alle elever etter at 5 personer kastet mat på hverandre, har de lov til dette? Nå når det er kaldt (-22) så vil ikke elevene ut, da må de sitte på plassene sine , de får ikke gå til andre klasserom å være med venner, og heller da ikke møtes i kantina. Det er ikke rømningsveier på klasserommet mtp på brann. Det er tre doer fordelt på 180 elever, de andre har vært stengt siden høstferien på grunn av hærverk. De tok en elev i å bruke Ai på tentamen da måtte alle elevene ta opp igjen tentamen. Inneklimaet i klasserommene er elendig, og ventilasjonsanlegget virker ikke optimalt( dette har rektor bekreftet) Kan noen hjelpe meg med hvem jeg skal kontakte for å hjelpe barna til å få det bedre på skolen? Rektor vil ikke høre, vil ikke fortelle meg hvem jeg burde kontakte, og skjønner ikke at kollektiv straff ikke hjelper på skolemiljøet. Statsforvalter eller FAU kan jo være gode steder å starte? I hvilken rolle har du snakket med rektor? Som enkeltforelder? I så fall kan det være du bør starte med å alliere deg med ungdomstrinnenes klassekontakter. For at det da skal representere alle foreldrene, og ikke bare et enkelt barns foreldre. Klassekontaktene kan også løfte saken til FAU som skal ha faste møter med skoleledelsen, og også vel skal ha en representant inn i skolens driftsstyre. (Det siste ang. stengte doer.) På den annen side tror jeg det er mye flere skoler enn du tror, som har dårlig inneklima, elendige klasserom, og doer som ofte ikke kan brukes. (Tidvis hærverk og tidvis bare elendig forfatning.) Det spares på pengene i hele kommunenorge, og da spares det så mye på vedlikehold og oppussing av skoler, at vedlikeholdsetterslepet øker for hvert år. Og det er lang kø av skoler som trenger større oppussing. At elevene må være ute i friminuttene, også når det er kaldt, er vel heller ikke noe nytt. Med dårlig inneklima, så bør de uansett komme seg ut og få frisk luft når de kan. Anonymkode: f5c8d...22e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå