Gå til innhold

Hva er alternativet til Capribukser?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Capribukser er visstnok "bestemor", men hva er alternativet når det er varmt og man ikke har bein til shorts og når man syns skjørt og kjole er upraktisk i hverdagen? 

Anonymkode: 043ec...ddb

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lette linbukser. Eventuelt å bare drite i hva andre mener og gå i det man vil selv.  

Anonymkode: 59299...67d

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Lette linbukser. Eventuelt å bare drite i hva andre mener og gå i det man vil selv.  

Anonymkode: 59299...67d

Jeg gjør det altså,for det er deilig avkjølende med bare legger. Så jeg bare var nysgjerrig på hva folk så på som alternativ. 

• Liker 1
Skrevet

Ikke bry deg. Det er ikke capribuksen i seg selv som er problemet, men hvilken capribukse man velger, og hvordan man styler den. Capri-tights med tunika er kanskje ikke det kuleste i verden, men de som enten har en liten "sleng" (capri flares) eller er rette og vide (culottes) fungerer helt fint når man bruker de sammen med en topp som gjør antrekket litt balansert. 

Anonymkode: 3993b...e35

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Capribukser er visstnok "bestemor", men hva er alternativet når det er varmt og man ikke har bein til shorts og når man syns skjørt og kjole er upraktisk i hverdagen? 

unnskyld meg, men capribukse er ikke bestemor. 

måtte søke opp capri flares og grøss.. man må ha capribukse som er stram hele veien. det er jo poenget med capribukse. 

Anonymkode: a0f5a...973

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Capribukser i seg selv er ikke så veldig oppsiktsvekkende, men når man nevner bestemorcapribukser, hva menes egentlig med det? Kan egentlig ikke huske å ha sett så mange capribukser. Selv eier jeg ingen. Vet ikke om jeg noensinne har hatt en capribukse. Legger mer merke til det om noen går med Katie Middleton kortebukser. Som er fæle. Det er vel sånne jogge entusiaster som liker den stilen. Skal vel ha valuta for all joggingen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Capribukser i seg selv er ikke så veldig oppsiktsvekkende, men når man nevner bestemorcapribukser, hva menes egentlig med det? Kan egentlig ikke huske å ha sett så mange capribukser. Selv eier jeg ingen. Vet ikke om jeg noensinne har hatt en capribukse. Legger mer merke til det om noen går med Katie Middleton kortebukser. Som er fæle. Det er vel sånne jogge entusiaster som liker den stilen. Skal vel ha valuta for all joggingen. 

Vi tenker nok på stilen som var veldig poppis for 20 år siden. Trange bukser,  gjerne svarte i stretch. Ikke forbundet med jogging i det hele tatt 

Noe slikt

https://www.kappahl.com/nb-no/dame/bukser/capribukser/433730

Anonymkode: 03945...cb0

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vi tenker nok på stilen som var veldig poppis for 20 år siden. Trange bukser,  gjerne svarte i stretch. Ikke forbundet med jogging i det hele tatt 

Noe slikt

Merker at jeg sliter med å mene så mye om det plagget. 🙈 jeg ser for meg at alternativene hadde vært verre. 😅🙈

Skrevet

Nikkers er kult. Eller ha litt kul strømpebukse under Capri buksen eller shortsen, så ser det litt mer hipt ut.

Anonymkode: 61fa7...4e4

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nikkers er kult. Eller ha litt kul strømpebukse under Capri buksen eller shortsen, så ser det litt mer hipt ut.

https://villoid.no/products/sundance-cord-nikkers-medoc

de her kunne jeg gått med. 

Skrevet

Jeg liker Culotte-bukser, føles litt mer moderne enn Capri-bukser.

Anonymkode: 81e6b...9ee

Skrevet

Culotte! 

Anonymkode: 7099c...cd9

Skrevet

Alternativ? Alt det du nevner, bukse, shorts, skjørt og kjole? Husker det var moderne da jeg var ung, men jeg skjønte aldri greia. Når er det for varmt for bukse og for kaldt for shorts? (har ikke bein til??)

Jeg bruker enten lang kjole eller linbukser på sommeren. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Da faller poenget med capribukse vekk, nemlig å få bare legger når det er for varmt for lange bukser. 

• Liker 1
Skrevet

Men capribuksen er jo på vei inn igjen. Og cullotte har vel ikke vært en greie på noen år. Cullotte er veldig 40+ og jobber i kreativt yrke. (Eller skulle ønske man jobber i kreativt yrke.) Gjerne kombinert med birkenstock. 

Anonymkode: 8cdcc...61c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
solsolsol skrev (3 timer siden):

Alternativ? Alt det du nevner, bukse, shorts, skjørt og kjole? Husker det var moderne da jeg var ung, men jeg skjønte aldri greia. Når er det for varmt for bukse og for kaldt for shorts? (har ikke bein til??)

Jeg bruker enten lang kjole eller linbukser på sommeren. 

jeg tenker det er greit hvis man vil være sommerlig, men samtidig ikke vil vise frem lår eller knær feks. forståelig det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Noe slikt

Jeg synes de er fine, jeg! Hva er bestemor med de? De passer til alle som ikke vil vise fram lårene sine i varmen og som ikke vil gå i kjole/skjørt.

Anonymkode: 8d1d6...5bd

• Liker 1
Skrevet

Ruller/bretter bare opp bena på olabuksa

Anonymkode: ff056...56f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...