Dulcem83 Skrevet 17 timer siden #1 Skrevet 17 timer siden Når man har kjøpt bolig, så eier man den selv, men likevel skal Staten ha eiendomsskatt. Det er en forbrytelse, sånn lureri som folk bare går med på 3
nojac Skrevet 17 timer siden #2 Skrevet 17 timer siden Usikker på om du snakker om den kommunale eiendomsskatten eller formuesskatten. Men uansett er vel skatt på bolig en akseptabel måte å finansiere et velferdssamfunn. Ikke noe forbrytelse eller lureri her. 1
Dulcem83 Skrevet 17 timer siden Forfatter #3 Skrevet 17 timer siden nojac skrev (1 minutt siden): Usikker på om du snakker om den kommunale eiendomsskatten eller formuesskatten. Men uansett er vel skatt på bolig en akseptabel måte å finansiere et velferdssamfunn. Ikke noe forbrytelse eller lureri her. Rar av deg å si egentlig da, dere har jo gitt inntrykk her inne at dere ikke liker trygdede f.eks.
nojac Skrevet 17 timer siden #4 Skrevet 17 timer siden Dulcem83 skrev (3 minutter siden): Rar av deg å si egentlig da, dere har jo gitt inntrykk her inne at dere ikke liker trygdede f.eks. Jeg aner ikke hvem du sikter til. Hvis du henger her inne litt skjønner du at her er "vi" ikke enige om noe som helst. Heldigvis. 3 1
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #5 Skrevet 17 timer siden Boligskatt er uheldig, som alle skatter som ikke tar hensyn til inntekt. Anonymkode: 75ea5...3dd 1
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #6 Skrevet 16 timer siden Dulcem83 skrev (36 minutter siden): Når man har kjøpt bolig, så eier man den selv, men likevel skal Staten ha eiendomsskatt. Det er en forbrytelse, sånn lureri som folk bare går med på Teknisk sett så eier vel banken de fleste boliger, hva? Ideen om at enkeltpersoner eller firma kan eie land er for øvrig dystopisk. Eiendomsskatt er en av de få virkelig hyggelige skattene. Du får mer om du er rik, mindre om du er fattig, og har du ikke råd til å eie så slipper du den helt. Det eneste som ville vært hyggeligere er 100% arveavgift på all formue over type 20 millioner. Rikfolk har aldri gjort noen noe godt. Anonymkode: 410ca...12a 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #7 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Teknisk sett så eier vel banken de fleste boliger, hva? Ideen om at enkeltpersoner eller firma kan eie land er for øvrig dystopisk. Eiendomsskatt er en av de få virkelig hyggelige skattene. Du får mer om du er rik, mindre om du er fattig, og har du ikke råd til å eie så slipper du den helt. Det eneste som ville vært hyggeligere er 100% arveavgift på all formue over type 20 millioner. Rikfolk har aldri gjort noen noe godt. Anonymkode: 410ca...12a Godt skrevet!! Anonymkode: d1ab5...00c
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #8 Skrevet 8 timer siden Jeg får 10.000,- i boy hvert år fordi jeg har gjort det jeg har blitt rådet til. Ta opp lån, jobbe hardt og kjøpe min eget hus og eiendom. Jeg kommer til å bli bøtelagt helt til jeg må kvitte meg med det 😕 Anonymkode: c0f07...73c
Grønnsaksvaffel Skrevet 8 timer siden #9 Skrevet 8 timer siden Staten skal ikke ha eiendomsskatt. Det er en kommunal skatt.
newman01 Skrevet 7 timer siden #10 Skrevet 7 timer siden Dulcem83 skrev (9 timer siden): Når man har kjøpt bolig, så eier man den selv, men likevel skal Staten ha eiendomsskatt. Det er en forbrytelse, sånn lureri som folk bare går med på Tenk den dagen du innser at du ikke kan gjøre hva du vil med boligen du eier... Må søke om å få lov til bygge et tilbygg, øke størrelsen på et vindu, fjerne et vindu. Noen kommuner får man ikke engang lov til å male huset i valgfri farge! Og i enkelte tilfeller får man ikke lov til å bygge en liten bod engang, fordi noen i kommunehuset har bestemt at du ikke får lov til å utnytte tomta mer enn 22%... Og det er ikke Staten som krever inn eiendomsskatt, det er det lokalpolitikerne i din hjemkommune som har bestemt og fastsatt størrelsen på.
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #11 Skrevet 7 timer siden Skatt selv om du ikke "eier" den også. 3 mill i lån og 3 mill i verdi gir skatt uansett. Penger skal gå fra deg til de som ikke bidrar. Anonymkode: cbddf...424 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #12 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Teknisk sett så eier vel banken de fleste boliger, hva? Ideen om at enkeltpersoner eller firma kan eie land er for øvrig dystopisk. Eiendomsskatt er en av de få virkelig hyggelige skattene. Du får mer om du er rik, mindre om du er fattig, og har du ikke råd til å eie så slipper du den helt. Det eneste som ville vært hyggeligere er 100% arveavgift på all formue over type 20 millioner. Rikfolk har aldri gjort noen noe godt. Anonymkode: 410ca...12a Det er den veien det går. De rikeste har blitt uendelig mye rikere og de spyr ut co2 med sine privat-jet mens du sykler for å redde miljøet. Anonymkode: cbddf...424 1
newman01 Skrevet 7 timer siden #13 Skrevet 7 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (9 timer siden): Teknisk sett så eier vel banken de fleste boliger, hva? Ideen om at enkeltpersoner eller firma kan eie land er for øvrig dystopisk. Eiendomsskatt er en av de få virkelig hyggelige skattene. Du får mer om du er rik, mindre om du er fattig, og har du ikke råd til å eie så slipper du den helt. Det eneste som ville vært hyggeligere er 100% arveavgift på all formue over type 20 millioner. Rikfolk har aldri gjort noen noe godt. Anonymkode: 410ca...12a Du er imot privat eiendomsrett, og du mener staten skal beslaglegge all privat eiendom og verdier over 20 millioner? Så alt næringsliv skal eies og drives av det offentlige? Det har jo gått så bra på Cuba, Venezuela, Sovjet og Kina med slike kommunistiske holdninger og styringssett... Hva får deg til å tro at landet blir bedre om det offentlige skal eie alt? Enhver hjørnesteinsbedrift med lokalt eierskap skal da overføres til Staten, og styres av en person med politisk tilknytning også da? Endret 7 timer siden av newman01 1 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #14 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Teknisk sett så eier vel banken de fleste boliger, hva? Nei, teknisk sett eier vel bankene få boliger? Dog kan banken kanskje sies å være reell eier for mange. AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ideen om at enkeltpersoner eller firma kan eie land er for øvrig dystopisk. Hvorfor er dette et skremmende, fiktivt fremtidssamfunn? Er det bedre om tilfeldig en kommune eller stat eier det? Hva er begrunnelsen for det? Det at noen erobret et stykke land fra andre, hva gjør at de skal få eierretten av den grunn? AnonymBruker skrev (9 timer siden): Eiendomsskatt er en av de få virkelig hyggelige skattene. Du får mer om du er rik, mindre om du er fattig, og har du ikke råd til å eie så slipper du den helt. Har du ikke inntekt som dekker skattekravet så må du låne for å betale skatten eller selge eiendelen. Så selm om du ikke har råd til å eie den må du betale eiendomsskatt. Om du er eldre med lav pensjon så må du fortsatt betale eiendomsskatt på boligen du kanskje har bodd i hele livet. AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det eneste som ville vært hyggeligere er 100% arveavgift på all formue over type 20 millioner. Rikfolk har aldri gjort noen noe godt. Hvordan tenker du samfunnsutviklingen hadde gått? Hvem ville satset på noe næring i dette landet? Erfaringen viser at staten er en utrolig dårlig forretningsdriver. AnonymBruker skrev (9 timer siden): Anonymkode: 410ca...12a Anonymkode: 50fe3...57a 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #15 Skrevet 7 timer siden Best å bo i en kommune som ikke har dette dritet. Her betaler vi 13500 i året for renovasjon og komm. utg totalt. Anonymkode: 51e9b...a92
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #16 Skrevet 7 timer siden De som hatet Sovjet har plutselig begynt å elske kommunisme tydeligvis. En vits: "Hvis du eide et hus, ville du gitt det bort til noen andre: Selvsagt! Hva med en bil? Selvsagt ville jeg delt den med andre! Hva med en fin kåpe? Nei! Hvorfor ikke?: "Jeg eier en kåpe." Anonymkode: cbddf...424
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #17 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De som hatet Sovjet har plutselig begynt å elske kommunisme tydeligvis. En vits: "Hvis du eide et hus, ville du gitt det bort til noen andre: Selvsagt! Hva med en bil? Selvsagt ville jeg delt den med andre! Hva med en fin kåpe? Nei! Hvorfor ikke?: "Jeg eier en kåpe." Anonymkode: cbddf...424 Hvordan vet du at det er de samme som hatet Sovjet? Anonymkode: 51e9b...a92
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #18 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Rikfolk har aldri gjort noen noe godt. Dummeste uttalelse jeg har sett på lenge (selv om den er vanlig blant sosialister).. Hvem eier bedriftene som gir folk jobb&lønn?? Anonymkode: ccd84...d1e 1 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #19 Skrevet 5 timer siden Er ikke for kommunisme, men man ser at grådighetskulturen blant alle milliardærer vil føre oss dit på sikt. Folk kommer til å bli lei rikinger når de selv blir fattigere. Ingen trenger å tjene 1 milliard i året. Da burde man skattet 90%. Anonymkode: cbddf...424
newman01 Skrevet 5 timer siden #20 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Er ikke for kommunisme, men man ser at grådighetskulturen blant alle milliardærer vil føre oss dit på sikt. Folk kommer til å bli lei rikinger når de selv blir fattigere. Ingen trenger å tjene 1 milliard i året. Da burde man skattet 90%. Anonymkode: cbddf...424 Det er eksepsjonelt få som tjener en milliard i året. Tilogmed Jamie Dimon i JP Morgan Chase tjener ikke såpass. Han tjener omtrent halvparten Noen ytterst få eier aksjer i selskaper som kan stige voldsomt i verdi, men det er ikke slik at de pengene er tjent. Det er stort sett imaginære penger som ikke engang eksisterer på papiret.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå