Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

To jenter skal vise seg frem i nasjonalkostyme. Enten må vi kjøpe billige, velbrukte barnebunader el. eller så må vi lage noe enkelt som ligner.

Poenget er at det skal se norsk ut og det skal koste minst mulig (skal kunne gå i stykker/mistes på reise/gis bort ol.)

Jentene er ca. str 140/146 og 170 i vanlige klær.

Noen gode ideer?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Synes å huske at sparkjøp hadde noen billige fine drakter.

Gjest gjest1
Skrevet

Gå for ekte vare, altså bunad. Jeg kjenner noen som var tidlig ute (dvs NÅ!) på fretex og fikk både bunad og sko til barn for en svært billig penge.

Evt. sy selv, men det blir neppe billigere enn fretex...

Dersom de skal vise seg i nasjonalkostyme blir det feil å handle antrekket på sparkjøp.

Gjest Gjest
Skrevet
skal kunne gå i stykker/mistes på reise/gis bort ol.

Jeg synes det er kjempesynd å behandle ekte bunader på denne måten, derfor anbefalte jeg sparkjøp. Er selvsagt enig i at det ikke kan sammenliknes med ekte vare.

Å sy en ekte bunad selv er jo kjempedyrt og vanskelig.

Gjest Gjest
Skrevet

Kommer jo helt an på hvilken sammenheng de skal brukes i. Trådstarter bruker bruker jo ordet "kostyme", så jeg tenkte at de skulle brukes i en slags forestilling eller noe, og da må det være greit å bare ha noe som ligner på en bunad.

Gjest gjest1
Skrevet

Så noe sånt noe på Obs! her om dagen.

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet
Kommer jo helt an på hvilken sammenheng de skal brukes i. Trådstarter bruker bruker jo ordet "kostyme", så jeg tenkte at de skulle brukes i en slags forestilling eller noe, og da må det være greit å bare ha noe som ligner på en bunad.

Kostymene skal brukes i en presentasjon på en internasjonal barneleir. På disse leirene hender det ofte at barna bytter klær og ting seg imellom, og tar med til sitt hjemland som minne. Når jeg skrev at det kunne gå istykker, tenkte jeg på at dette faktisk er et titalls 11åringer på reise alene, med ansvar for sine egne eiendeler. Derfor ikke noe ekte saker.....

Men fretex er kanskje en mulighet, ja!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...