Gå til innhold

Parkering utenfor Oslo sentrum?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal inn til Oslo fra Vestfold snart, og jeg skal hjem såpass sent på kvelden at jeg ikke vil risikere å miste siste tog. Tenkte derfor å kjøre, men har ikke lyst til å kjøre helt inn til sentrum.

Er det et sted utenfor sentrum jeg kan parkere i et P-hus og komme meg til og fra sentrum med buss eller T-bane eller noe, til og med sent på kvelden? Kan godt være en halvtime med kollektivt for min del, så lenge jeg slipper å parkere i sentrum.

På forhånd takk for hjelpen ☺️

Anonymkode: 06967...fbc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pendlerparkeringen ved Avløs T. Tror den er gratis. 

Anonymkode: 1e2aa...a39

Skrevet

Jeg liker parkeringsplassen på Majorstuen, ved Frognerbadet/inngangen til Frognerparken! Er ikke så dyrt der heller, og kort vei til t-banen. 

Anonymkode: 58534...375

Skrevet

Hvor sent skal du hjem? Siste tog fra Oslo til Asker er L1 med avgang 01:11 fra Oslo S. Det er P-hus rett ved stasjonen der. Togturen tar ca 25 min.

Anonymkode: d38e1...c2e

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hvor sent skal du hjem? Siste tog fra Oslo til Asker er L1 med avgang 01:11 fra Oslo S. Det er P-hus rett ved stasjonen der. Togturen tar ca 25 min.

Anonymkode: d38e1...c2e

Tusen takk! Ser ut som en kjempegod løsning, jeg går for den! 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Tusen takk! Ser ut som en kjempegod løsning, jeg går for den! 

https://www.nettavisen.no/nyheter/smekkfullt-for-7-30-folk-blir-desperate/s/5-95-2844281

Jeg ville sørget for å ha en backup. Pendlerparkeringen på Asker er kjent for å være veeeeeeldig full, veldig tidlig på morgenen. Så sørg for å ha en plan for det

Edit: så at det var P-hus og ikke pendlerparkering. Da går det sikkert bra

Endret av newman01
AnonymBruker
Skrevet

Hadde kjørt inn og parkert på Oslo-S, det er ikke vanskelig i det heletatt å kjøre dit 

Anonymkode: 5323c...563

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hadde kjørt inn og parkert på Oslo-S, det er ikke vanskelig i det heletatt å kjøre dit 

Anonymkode: 5323c...563

Det er ikke komplisert å kjøre dit, men forholdsvis dyr parkering.

Plan U makspris pr. sammenhengende parkering innen 24 timer 510 kr. (Plan 1 er 590 kr)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen år siden sist jeg gjorde det, men da var det parkeringshus ved siden av jernbanen i Sandvika. Fungerte flott den gangen.

Anonymkode: 498a5...529

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes oftest gratis gateparkering i villastrøk nær T-banens endestasjoner. Det er samme pris på T-banen uansett hvor mange stasjoner den kjører gjennom, billetten gjelder en time. Det kommer litt an på om du er dårlig til beins eller ikke, men om du kan gå fem minutter fra parkering til T-banen så er det mange steder å velge i. Google maps og street view der er din venn når det gjelder å undersøke parkeringsforhold. Da kan du se eventuelle parkeringsskilt på oftest ikke alt for utdaterte gatebilder.

Anonymkode: 56cfa...f9f

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er som meg som ikke vil kjøre i Oslo sentrum da det er fullstendig skrekken og får panikk ve tanken, så må jeg bare legge til at parkeringshuset på Oslo City er veldig enkelt å kjøre til. Du kommer inn på en sånn måte at du unngår alle mareritt gatene. Det eneste stedet jeg kjører tik og parkerer hvis jeg MÅ inn dit.

Anonymkode: fad3e...f6a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...