Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Flere enn meg som syntes veldig mange nybygg har skikkelig teit planløsning? 🤔 Spesielt rekkehus og spesielt i forhold til barnefamilier, som må vel være målgruppen for de fleste. Det er så bortkastet å bygge nye, fine, dyre boliger, med upraktiske løsninger som ingen vil ha. For eksempel tre soverom - men ett i første etasje og to i 3. etasje som er upraktisk for familier, eller stue, kjøkken i 3. etasje så man må opp to trapper for å sette fra seg varer. Eller at det ikke er bad i etasjen der soverom er. Og takterrasser og balkonger høyt oppe i stedet for hage, som jeg syntes er skummelt med små barn. Og så mange trapper. Jeg skjønner at de vil bygge smalt og høyt for å mest utav tomta, men det må jo være praktisk også! 

Vi ser på rekkehus nå, og ønsker oss som mange andre den klassiske og praktiske løsningen med: Parkering foran og uterom bak med både plattingen og hage. Stue, kjøkken og WC i 1. etasje. 3-4 romslige soverom og bad i 2. etasje. Også boder, vaskerom og en ekstra stue eller gjesterom/kontor enten fordelt gjennom etasjene eller i kjeller/loft. Men det som burde være standard er vanskeligere å finne i nyere bygg. Eller er det bare jeg 😆

Anonymkode: b6eff...5f1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er helt enig med deg, og skjønner også som deg at det handler om å utnytte arealet mest mulig. Det er tungvint å bo i da, men det virker mer som sekundært, og folk kjøper det jo også. 

AnonymBruker
Skrevet

Soverom fordelt på flere etasjer er fantastisk for de som har eldre barn. En tenåring har gjerne behov for noe mer privatliv enn å ha foreldre vegg i vegg. 

Dette med parkering er ganske omdiskutert. Mange steder hvor det har vært parkering utenfor rekkehusene så er det fjernet. Det er mange som ønsker seg bilfrie tun, med tanke på sikkerhet for barna. 

Anonymkode: 16802...d4e

Skrevet

Her er det kun bad og toalett pluss vaskerom i 1 etasje,med stue,et soverom/kontor og kjøkken oppe. For meg er ikke det noe problem i hverdagen. Nede er det også to soverom.

Anonymkode: da010...3c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...