Gå til innhold

Kaffegjester

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet
nordlending skrev (1 minutt siden):

Husk at det ikke er sikkert de som må reise langt prioriterer bryllupet når de ikke får vært med på alt. Du ville ikke si noe om prisen, men hadde vært interessant å vite hvor mye dere sparer på å utelate de fra middagen, gitt at de kommer. Hvor mange er det som blir pizzagjester? 

Syns jeg ser invitasjonen til en langtur med pizza i andre enden. Personlig hadde jeg sannsynligvis foretrukket pizza over stiv middag på herregård, men det er noe med å reise på langtur i bryllup uten å faktisk delta i feiringen. Hadde nok heller valgt min lokale Peppes da.

Anonymkode: 3db1a...54e

• Liker 5
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om jeg hadde giddet å reise land og strand rundt, finne antrekk (kanskje kjøpe nytt), gavestyr m.m. for å spise pizza i et vanlig hjem. 

Eller. Jo, jeg vet det nå. Jeg hadde definitivt ikke giddet. 

Anonymkode: f35c5...6cc

• Liker 3
Skrevet

Dette må jo være trolling 😂😂

Anonymkode: 8588f...9d6

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Takk. Alle innspill er lest. Vi bestemte oss i dag for at alle venner (både mine og hans) blir invitert på  pizza. Forlovere blir bedt på hovedmiddagen på herregården naturligvid. 

Festen begynner da klokka ni med dans og bakst, og vi ønsker å ha nattmat. 

Festen er ikke i matsalen. 

Anonymkode: beae8...ae9

Så da må vennene deres sitte hele ettermiddagen i barndomshjemmet, få servert pizza, øl og vin (forhåpentligvis), for så å møte opp i bryllup kl 2100? Herlighet for et opplegg. 
Håper vennene koser seg skikkelig sammen, så mye at de glemmer å møte opp til kaffe og kaker. Skal se det er i barndomshjemmet det blir morsomst. 

Anonymkode: afffe...92e

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.1.2026 den 14.13):

Ja, og jeg har jo ikke lukket døren rundt dette. Vi er flere om avgjørelsen. Han sier at han vil at jeg og svigermor bestemmer dette, så jeg kan tenke meg at feks pizza i barndomshjemmet for de er en bra løsning.

Du klassifiserer dine venner som A- venner og hans som B-venner. De må ta til takke med pizza i barndomshjemmet og kommer som en reserveløsning når festen er i gang. Dette lukter skilsmisse i løpet av det første året. 

Anonymkode: 4fd24...29e

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.1.2026 den 21.59):

Takk. Alle innspill er lest. Vi bestemte oss i dag for at alle venner (både mine og hans) blir invitert på  pizza. Forlovere blir bedt på hovedmiddagen på herregården naturligvid. 

Regner med dere skaffer sjåfører? Kjøpe nye klær,gaver, hotell, reise for pizza uten bryllupsmiddagen,talene osv, så måtte skaffe sjåfør fra pizzaen til resten av bryllupet i tillegg 

Anonymkode: d8570...50e

• Liker 1
Skrevet

Tenker det er litt spesielt å ikke ha med forlover på hele bryllupet. Ville nok hatt med forlover på hele bryllupet. Siden venner reiser langt ble det være lukket for både dine og partners venner. Skjønner det går på økonomi men om jeg hadde blitt invitert i bryllupet og reist langt. Vil du jo helst få ned deg hele og ikke bare kaffe og kaker og seremonien syns de bør få være med på middagen. Eventuelt får du vudere om alle vennene er like viktig for deg.

Anonymkode: 181ef...dae

Skrevet

Veldig spesielt å be alle brudens venner til middag, mens alle brudgommens venner bare får komme til kaffi. Og det er snakk om 5 venner av brudgommen? Hvorfor får ikke disse 5 delta i hele feiringen? Og forloveren er kaffegjest? 

For en merkelig tankegang. Dette syns jeg ikke er greit, rart at brudgom og hans mor mener dette er greit. 

Anonymkode: 3f712...791

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.1.2026 den 21.59):

Dere tenker seriøst å invitere folk i bryllup, uten at de får delta i selve bryllupsmiddagen, men får pizza et annet sted? Dette er pinlig, TS. Hvorfor har dere ikke bryllupet et sted hvor dere har råd til å beverte alle gjestene? Eller sparer litt lenger før dere gifter dere? 

Anonymkode: 25db6...fa3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Psykovibber. Håper han ombestemmer seg fra å gifte seg 😬

Anonymkode: 1ca11...7b1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...