Gå til innhold

Kaffegjester

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå er det snakk om ti venner og de blir ikke satt på gangen. De går god hjemmelags pizza.

Anonymkode: beae8...ae9

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da får du heller ha selve bryllupet i barndomshjemmet og ha hele festen der. Det opplegget du planlegger går faktisk ikke an.

Anonymkode: 4cb60...f9c

Ikke plass til seksti gjester i barndomshjemmet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke plass til seksti gjester i barndomshjemmet. 

Da får du invitere så mange som du har plass til i denne herregården. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nå er det snakk om ti venner og de blir ikke satt på gangen. De går god hjemmelags pizza.

Men du forstår vel at dette ikke er å

være i bryllup? At man får lov å komme i kirken, og så må sitte på gutterommet og spise pizza som en og annen tenåring. Voksne folk gidder ikke sånt. Enten får alle gjestene pizza og det er low key, eller så får alle treretters middag. Så ser dere hvor mange dere har råd og plass til.

Anonymkode: 2c124...111

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Bare gi deg. Dette er ikke 12-åringer som skal på filmkveld. Dette er et bryllup. Du kan faktisk ikke behandle gjestene dine så dårlig.

• Liker 14
  • Nyttig 3
Skrevet

Hadde jeg aldri gått med på. Vet ikke hvor mange dere skal invitere, men jeg hadde iallefall forventet at mine nærmeste utvalgte venner og slekt hadde vært med på hele festen. Er det penger det står på hadde jeg nok heller valgt ett rimeligere og enklere alternativ til mat å fått med alle jeg ønsker på feiringen. Evt  ordne ett alternativt opplegg til ALLE ( både dine og hans) som ikke er av de aller næreste slik at de også får mat om enn ikke på den offisielle middagen, og invitere da x antall hver til middag og resten til kaffen. Dette handler jo ikke bare om hva som er praktisk eller riktig eller økonomi, iallefall ikke i mine øyne. Dette er jo selve feiringen, opplevelsen og handler om hvem man vil ha der sammen med seg.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Hvorfor skulle dette være tull? 

Jeg spør om erfaringer siden vi IKKE har invitert noen ennå,

Du vil ha en fest med bare dine venner? Høres ut som tull ja. Håper ingen har erfaring med et sånt opplegg. 

Anonymkode: 35b41...a62

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Haha den skrivefeilen merket jeg ikke en gang. Så forloveden blir kaffegjest i eget bryllup altså 😂

Anonymkode: 3db1a...54e

Det er litt trist! 

Anonymkode: 50f38...a91

• Liker 1
Skrevet

Regner med det sikkert er en kuvertpris på ca 1000 + ? Dere tenker sikkert at dere kan spare 5 av dem, men det er ikke gratis med kaffegjester heller. Her ville jeg heller tenkt at det er lite i den store totalkostnaden og invitert alle til hele festen. 

Men om dette  er venner som er nære nok til å invitere i bryllup, så kan en høre med den nærmeste av dem og spørre om hvordan de tenker? 

Godt mulig de vil ha det gøy med et fors og så komme på festen om det er det de er vant til. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Det må da være flere som er vandt til at noen kommer til kaffe?

Det er helt vanlig og ikke noe å akke og åje seg for. Kun på kg slik er krise. 

Anonymkode: 50f38...a91

Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Jeg vet altså ikke hva folk tenker er innenfor, jeg bare deler tankene våre. Kaffegjester er slettes ikke uvanlig i min familie. 

Så da kan vel dine venner og familie være kaffegjestene da? Siden det er dere som er klin kokos gjerrige og rare. 

Anonymkode: 35b41...a62

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Det må da være flere som er vandt til at noen kommer til kaffe?

I de få bryllupene jeg har registrert at noen har hatt kaffegjester, har dette vært litt mer perifere venner/familie. Når det er snakk om fem venner (ev. med følge) har jeg aldri opplevd at det ikke har vært sørget for plass til dem under middagen. Det er også i mitt hode helt feil at alle dine venner skal prioriteres mens hans må «vente på gangen».

Anonymkode: 33a3d...d6b

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Da får du heller ha selve bryllupet i barndomshjemmet og ha hele festen der. Det opplegget du planlegger går faktisk ikke an.

10 venner kan kose seg på herregården mens seksti finere gjester får barndomshjemmet :D

• Liker 3
Skrevet

Oi du er kjempeurimelig! Skal dine venner være med på festen skal hans også være med. Og selvsagt forlover! 🙈
Dette kan ikke være seriøst. 
Det med at noen kommer til kaffen føler jeg dessuten er litt gammeldags og på vei ut. Inviter alle du… 

Anonymkode: 18518...182

• Liker 3
Skrevet

Jeg fatter ikke hvordan du tenker, TS. Hva er problemet? Har dere invitert flere enn dere har råd til?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Overrasket over at tråden ikke er på facebook enda 😅

Skrevet

Var det ikke bare snakk om 5 stk? Da bør

det ikke være en diskusjon engang..

Anonymkode: fa8c3...e77

• Liker 2
Skrevet

Jeg er i utgangspunktet ganske positiv til kaffegjester, men ikke sånn som du skisserer TS!

Skal man ha kaffegjester så har man middag bare for de aller nærmeste, en kort middag uten masse taler. Kaffegjestene utgjør da mesteparten av gjestelisten. Å utelukke 5 stk av 60 INKLUDERT FORLOVER går faktisk ikke ann!

Her ber du alle i middag eller ingen! Man servererer ikke flott middag til 55 personer og gir 5 stk pizza i barndomshjemmet. Virkelig ikke! Dette må dere faktisk revurdere!

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Har dere virkelig hele 50 nær familie som skal være i middagen? Jeg står ved det jeg skrev i stad - bryllup er fin anledning til å be venner man setter pris på og er mye sammen med, og heller droppe mer fjerne slektninger man ikke ser så ofte. Evt droppe barn, hvis det er snakk om nieser, nevøer osv.

• Liker 6
Skrevet

Regner med at dette bryllupet kommer til å havne i tråden for det verste man har opplevd i bryllup etterhvert. Blir spennende å høre fra pizzagjestene om en brud helt uten sosiale antenner og kjennskap til skikk og bruk.

Anonymkode: 79a36...873

• Liker 6
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...