Gå til innhold

Kaffegjester

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ok, dersom vi gjør det sånn da? At både mine og hans venner får middag i barndomshjemmet? Vil det være bedre da? Som nevnt tidligere ville vi tenkt det samme med mine venner om vi gifta seg der jeg er ifra.

Anonymkode: beae8...ae9

Hvor stor er kostnaden for middag i barndomshjemmet, kontra i selskapslokalet? 

Anonymkode: 9cad3...ed1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Helt enig med dette! Har også opplevd lang reisevei som kaffegjest, og det går helt fint! Det bør være enten/eller på venner!

Men forlover bør være med på hele festen! Det er rart å ikke ha forloveren tilstede under middag. 

Ja, hører dere angående forlovere. 

Skrevet

Hadde ikke invitert venner i det hele tatt når herregården er viktigere enn gjestene. 

Anonymkode: 3db1a...54e

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvor stor er kostnaden for middag i barndomshjemmet, kontra i selskapslokalet? 

Det akter jeg ikke legge ut på nett. 

Skrevet

Hvor mange gjester skal dere invitere totalt, siden dere ikke har råd til middag til 5 stk? 
Hvor mange av gjestene er familie og hvor mange er venner?

Hvor mange er dine venner? Sett opp mot hans 5 venner.

Synes dere skal ta dere råd til enten alle eller ingen, dersom de 5 vennene hans ikke kan inkluderes i middagen.

Anonymkode: 6af9e...14d

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

jeg tenker også fem venner. 

Skrevet

Alle får komme til middag eller dere kutter ned litt på gjestelisten.

Du kan virkelig være så kjip og forskjellsbehandle på den måten du skisser!

Hvis du ikke tuller vil jeg bare ønske han lykke til videre i livet med deg, dette blir nok ikke lett.

Anonymkode: cd0ba...468

• Liker 5
Skrevet

Tenk deg om du selv er forlover i et bryllup. Hadde du blitt fornøyd med å komme til kaffe og kake?? Etter vielsen… 

Jeg sitter og lurer på om du faktisk mener dette! 

Anonymkode: 366b2...ddc

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis det er så trangt rundt bordet i lokalet at 5 pers til ikke går. Kan det være en ide å få over gjestelisten på nytt? Hvis dere har feks. søskenbarn, foreldres tanter/onkler osv som dere egentlig sjelden ser, tenker dere å invitere dem framfor venner dere er sammen med oftere? Man må ikke invitere all familie utover foreldre/søsken osv osv hvis de ikke er nære.

Forøvrig er jeg enig i det som mange skriver over her. Det er ikke bra å invitere dine 5 venner til hele bryllupet mens ikke hans venner. Enten, eller 👍

• Liker 6
Skrevet

Ok: 

For det første var dette med forloveren hans en tanke fra svigermor og meg for å ikke gjøre forskjell på vennene hans. Nå skjønner jeg poengene deres og kommer også til å fremme dem. 

Nå heller jeg mer mot at alle venner får mat i barndomshjemmet hans.

Skrevet
Sniff76 skrev (1 minutt siden):

Hvis det er så trangt rundt bordet i lokalet at 5 pers til ikke går. Kan det være en ide å få over gjestelisten på nytt? Hvis dere har feks. søskenbarn, foreldres tanter/onkler osv som dere egentlig sjelden ser, tenker dere å invitere dem framfor venner dere er sammen med oftere? Man må ikke invitere all familie utover foreldre/søsken osv osv hvis de ikke er nære.

Forøvrig er jeg enig i det som mange skriver over her. Det er ikke bra å invitere dine 5 venner til hele bryllupet mens ikke hans venner. Enten, eller 👍

Ja, og dermed kan de ti spise hos ham.

Skrevet

Takk alle som svarte konstruktivt. Jeg tar med meg alle tankene.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ok, dersom vi gjør det sånn da? At både mine og hans venner får middag i barndomshjemmet? Vil det være bedre da? Som nevnt tidligere ville vi tenkt det samme med mine venner om vi gifta seg der jeg er ifra.

Hæææ? Men hvem er det som er bra nok til å komme i bryllupet da? Bare du og han?

Nei, ingen skal ha middag i barndomshjemmet, selvsagt skal alle være med. Hvem tenkte du liksom skulle ta dem i mot og servere der?

Anonymkode: 4cb60...f9c

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet

Hvis det er plassmangel til middag, hvordan får dere plass til dem etter middag da? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ok: 

For det første var dette med forloveren hans en tanke fra svigermor og meg for å ikke gjøre forskjell på vennene hans. Nå skjønner jeg poengene deres og kommer også til å fremme dem. 

Nå heller jeg mer mot at alle venner får mat i barndomshjemmet hans.

Er du HELT bortreist?

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Hæææ? Men hvem er det som er bra nok til å komme i bryllupet da? Bare du og han?

Nei, ingen skal ha middag i barndomshjemmet, selvsagt skal alle være med. Hvem tenkte du liksom skulle ta dem i mot og servere der?

Noen av svigermors venninner har sagt seg villige til å servere der,

Skrevet

Nei. Bare nei. Alle på middag. Man setter ikke 5 venner på "gangen", og i hvert fall ikke en forlover! 

Kaffegjest i bryllup. Hva er poenget? Få flere gaver? Da lar man heller være. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Aldri forstått konseptet, men hva skriver man egentlig i invitasjonen til kaffegjester? Dere er velkommen etter vi har spist? Eller at de får noe enkel servering mens de andre får femretters på herregården, men dere er velkommen til å stikke innom med gavene etterpå? Minner meg om et annet herregårdsbryllup jeg hørte om, der man kunne velge mellom enkel middag, eller "bestille" et finere måltid sammen med brudeparet, som man da betalte for selv. 

God regel - ikke arranger dyrere bryllup enn at dere kan behandle gjestene likt.

Anonymkode: 3db1a...54e

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, og dermed kan de ti spise hos ham.

Herregårdsfest skal du ha, men du har ikke råd til at alle gjestene får mat...

Anonymkode: 2c985...1d2

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet

Da får du heller ha selve bryllupet i barndomshjemmet og ha hele festen der. Det opplegget du planlegger går faktisk ikke an.

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...