Gå til innhold

Kaffegjester

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet
nordlending skrev (12 minutter siden):

Skjønner. Dere hadde det annerledes enn TS da, siden dere inviterte mange til kun kaffe. 

Og en liten korrigering, det er vel ikke akkurat bare en kaffekopp de er bedt til. Da ville jeg aldri hatt kaffegjester. Det er til festen! 

Anonymkode: 562a1...ed4

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og en liten korrigering, det er vel ikke akkurat bare en kaffekopp de er bedt til. Da ville jeg aldri hatt kaffegjester. Det er til festen! 

Ja, klart ☺️

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Samme her, er like gammel og har selv giftet meg/vært i flere bryllup de siste årene, men heller aldri hørt om kaffegjester. Kanskje det er regionalt, for meg virker det stusselig 😅

Anonymkode: 94427...280

Jeg har heller aldri hørt om kaffegjester (og har vært i mange bryllup). Er det noe de driver med på bygda.

Høres fryktelig kjipt og trist ut.

Anonymkode: 4cb60...f9c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har heller aldri hørt om kaffegjester (og har vært i mange bryllup). Er det noe de driver med på bygda.

Høres fryktelig kjipt og trist ut.

Anonymkode: 4cb60...f9c

Så lite åpen og tolerant holdning. 
Mener det er filmset godt nok her hva det går ut på, så kjedelig gjest du er som ikke setter pris på en god bryllupsfest! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg vet altså ikke hva folk tenker er innenfor, jeg bare deler tankene våre. Kaffegjester er slettes ikke uvanlig i min familie. 

Anonymkode: beae8...ae9

Nei, kaffegjester er ikke uvanlig. Men da må det gjelde alle vennene. Forloveren må bli med på alt. Det tror jeg hadde virket uvanlig ja, at den ene forloveren bare hadde vært invitert til kaffe. De andre vennene vil forså at forloverne må være med på alt. Men skille på venner tror jeg er uheldig ja

• Liker 1
Skrevet

Kaffegjester forstår jeg meg bare ikke på. Enten inviteres man til alt eller ingenting.

Hvorfor betyr hans venner mindre enn dine, for det er jo det du tydelig signaliserer her?

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor skulle dette være tull? 

Jeg spør om erfaringer siden vi IKKE har invitert noen ennå,

HALLO! FORLOVERE ER MED HELE VEIEN!

Anonymkode: fbd3b...677

Skrevet

Jeg har foreslått at hans venner kommer til kaffe, mens mine er med på hele festen.

Forloveden hans er ei venninne fra barnehagetiden. Kan hun bare være i kirken, så komme til kaffe? 

Dette må da være troll?

Ingen menn vil gifte seg med noe sånt.

Anonymkode: f2d06...b02

• Liker 2
Skrevet

Som sagt mener han vi bør bestemme dette. I min slekt er vi vant til at noen kommer til kaffe. Det er ikke noe a eller b- lag her.  Hadde vi vært på mitt hjemsted, så ville jeg foreslått at det ble omvendt.

Jeg tar alle til etterretning og skal foreslå begge forlovere.

Kvifor meiner han at "mammaen sin" og du skal bestemme dette? Det gjelder jo hans venner.

Anonymkode: fe7f9...975

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Så lite åpen og tolerant holdning. 
Mener det er filmset godt nok her hva det går ut på, så kjedelig gjest du er som ikke setter pris på en god bryllupsfest! 

Ikke meg du siterer, men for min del setter jeg pris på en god bryllupsfest - men ikke å ikke engang bli tilbudt et måltid når man først stiller i bryllup😊

Syns noen sa det bra med at man deler gjestene inn i a- og b-lag.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke meg du siterer, men for min del setter jeg pris på en god bryllupsfest - men ikke å ikke engang bli tilbudt et måltid når man først stiller i bryllup😊

" stiller i bryllup" ? Høres ut som en plikt og ikke en fest og feiring som skal være gøy. Trist holdning! 

Anonymkode: 50f38...a91

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

" stiller i bryllup" ? Høres ut som en plikt og ikke en fest og feiring som skal være gøy. Trist holdning! 

Det er jo fest og feiring - men det er ikke å stikke under en stol at bryllup ofte er dyrt for gjester med gave, overnatting, reise, finklær i tillegg til logistikk, feriedager og evt. barnepass.

Jeg var veldig takknemlig for de som stilte i vårt bryllup nettopp fordi vi annerkjenner at det ligger en del innsats bak og ikke bare er en vanlig fest der man møter opp med en flaske vin. Så det minste vi kunne "gi tilbake" var et varmt måltid og lik behandling.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er jo fest og feiring - men det er ikke å stikke under en stol at bryllup ofte er dyrt for gjester med gave, overnatting, reise, finklær i tillegg til logistikk, feriedager og evt. barnepass.

Hvis det er en byrde så la være å gå. Jeg ville ikke hatt slike gjester som kom for annet enn glede og at de ville komme for å feire oss. Plikt gjester er ikke min stil. 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg var veldig takknemlig for de som stilte i vårt bryllup nettopp fordi vi annerkjenner at det ligger en del innsats bak og ikke bare er en vanlig fest der man møter opp med en flaske vin. Så det minste vi kunne "gi tilbake" var et varmt måltid og lik behandling.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ikke en gang et måltid…det er liksom så utrolig negativ innstilling. Du blir bedt etter middagstid, men du får nok rikelig med kaffe, kaker, nattmat, alkohol og dans og musikk. Fryktelig for en kveld. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det her er enkelt og en av to løsninger. Enten ber dere kun familie pluss forlovere. De skal selvsagt være med på alt. Her er det snakk om 5 venner eller 4 pga en er forlover.  Ber dere dine venner og ikke hans 4 venner, da  har du stempel som bich. 

Jeg ser ikke hvorfor dine venner skal ha full fest, og ikke hans. De har sikkert ting de vil si i taler og påfunn de også.

Selv har både min mann og jeg stor familie. Og da kom venner til kaffe og kake og selve festen. Da dro noen på eget inch på pizza først

Så enten alle venner eller ingen venner. Og her syntes jeg du også skal be din fretidige mann om unskyld. Fy så fornermet jeg hadde blitt om han forelso sånt til meg

Anonymkode: a677c...688

• Liker 1
Skrevet

Jeg var en gang gjest i et bryllup hvor der var kaffegjester. Selv var jeg en del av resten av gjestene. Men da det kom kaffegjester ødela det dynamikken i hele festen. Selv om et bryllup er veldig stas og artig å være med på, krever det også en innsats. Man må bli kjent med nye mennesker, small talke mye, og det utvikler seg en dynamikk i gruppa utover dagen, middagen og kvelden der man etter hvert får noen felles referansepunkt, og derfor kan senke skuldrene og nyte festen. I bryllupet jeg var i tok middagen lengre tid enn planlagt, så plutselig sto kaffegjestene og måtte vente i en time på gangen. Skikkelig pinlig. Og når de først kom var de jo helt "uttafor". Jeg hadde null overskudd til å begynne hele bli kjent-runden igjen, og det førte til at hele festen som var begynt å bygge seg opp dabbet av. Folk dro tidlig for å legge seg. 

Anonymkode: 2c124...111

• Liker 10
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke en gang et måltid…det er liksom så utrolig negativ innstilling. Du blir bedt etter middagstid, men du får nok rikelig med kaffe, kaker, nattmat, alkohol og dans og musikk. Fryktelig for en kveld. 

Det er ingen selvfølge. Jeg har vært kaffegjest og rakk å være i bryllupet i to timer før det var over og folk dro hjem. Jeg fikk kaffe og et par stykker kake. Ingen fest, ingen dans, ingen nattmat, ikke en gang et glass vin. Det føltes ikke som noe det var verd å reise flere timer og sove på hotell for. 

Anonymkode: ce27a...bf0

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er ingen selvfølge. Jeg har vært kaffegjest og rakk å være i bryllupet i to timer før det var over og folk dro hjem. Jeg fikk kaffe og et par stykker kake. Ingen fest, ingen dans, ingen nattmat, ikke en gang et glass vin. Det føltes ikke som noe det var verd å reise flere timer og sove på hotell for. 

Anonymkode: ce27a...bf0

Det er jo ikke unormalt at en bryllupsmiddag varer til langt på kveld. Vi har begynt kaffe og kaker i 22-23-tiden i de bryllup hvor jeg har vært gjest. Veldig stas å få komme til en liten kakebit før man skal legge seg. 

Anonymkode: 2c124...111

• Liker 3
Skrevet

Dette smålig av deg. Punktum.

Anonymkode: 42ac8...541

• Liker 4
Skrevet

Du kommer til å skape en dårlig relasjon med hans venner på denne måten. Det kommer ikke til å bli god stemning i bryllupet ditt. For din egen del og forholdet deres bør du absolutt ikke gå for denne løsningen. Pizza hos svigers er også en like dårlig ide, for der er jo ikke dere og resten av gjestene! Det blir tydelig ekskludering. Kaffe til noen er ment for perifere bekjentskaper, ikke hele vennegjengen til EN av dere!

Spar mer penger så dere har råd til alle gjestene deres. Jeg lover deg, dette kommer til å skape dårlig stemning på dagen deres.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...