Gå til innhold

Kaffegjester

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vet ikke folk lenger forskjellen på forlover og forlovede?🤔

Uansett: Har ikke brudeparet råd til å spandere bryllupsmiddag på usle 5 (!) gjester ekstra, så får de jaggu spare litt til før de gifter seg.

Anonymkode: 1c703...cbc

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vet ikke folk lenger forskjellen på forlover og forlovede?🤔

Anonymkode: 1c703...cbc

Får håpe forlovedens forlover vet forskjellen, ellers blir det mer forståelig hvorfor TS vil sende henne på pizzarommet. 😅

Anonymkode: 3db1a...54e

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ok, dersom vi gjør det sånn da? At både mine og hans venner får middag i barndomshjemmet? Vil det være bedre da? Som nevnt tidligere ville vi tenkt det samme med mine venner om vi gifta seg der jeg er ifra.

Anonymkode: beae8...ae9

Hvorfor kan ikke alle bare få komme i selve bryllupet?

Anonymkode: 2827e...d04

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Stakkars mann. Får vennene sine degradert i forhold til dine allerede før dere er gift…hadde løpt om jeg var ham

Anonymkode: 113c7...2db

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er helt vanlig og ikke noe å akke og åje seg for. Kun på kg slik er krise. 

Anonymkode: 50f38...a91

Vanlig med kaffegjester. Men ikke med at hennes venner får med seg middagen også, men ikke hans. Det er IKKE vanlig

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Stakkars mann. Får vennene sine degradert i forhold til dine allerede før dere er gift…hadde løpt om jeg var ham

Næ, mannen får da vitterlig stå opp for vennene sine her, ikke bare melde seg ut. Hadde min samboeren foreslått noe sånt som ts, hadde iallfall jeg satt ned foten!

Anonymkode: d9690...21b

• Liker 2
Skrevet

Jeg ble invitert som kaffesgjest i bryllupet til det ene søskenbarnet mitt. Det vil si at halvparten av oss søskenbarnflokken ble invitert som kaffegjester, pluss noen bekjente av slekta. Det var skikkelig ubehagelig. Vi kaffegjestene ble som et B-lag og det var heller ikke et eget opplegg for oss. De andre gjestene var i fin form da vi kaffegjestene kom fram. Dessuten hadde vi kaffegjesten gått glipp av det sosiale. 

Anonymkode: d59ab...efb

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Vanlig med kaffegjester. Men ikke med at hennes venner får med seg middagen også, men ikke hans. Det er IKKE vanlig

Men j g svarte ikke på ts. 

Anonymkode: 50f38...a91

Skrevet

Dette er en trolletråd, helt åpenbart. 😂 

Det er helt vanlig med kaffegjester, da gjerne mer perifere venner og slektninger som ikke har lang reisevei. Og ikke bare noen få. 
vi hadde 50 til middag, pga plassproblemer og at selvfølgelig er ikke alle man ønsker å ha på festen like nære, så ble det 30 stk til kaffe og fest utover natten. 

Anonymkode: 562a1...ed4

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Er dere veldig gamle? Jeg giftet meg i fjor og er 30 år, de fleste i min venninnegjeng er nå enten gift eller planlegger bryllup de neste årene. Aldri hørt om kaffegjester i dagens brylluper, er ikke det noe man drev med i gamle dager? Jeg hadde tenkt at det var veldig rart hvis en venninne fortalte at noen av gjestene deres kun får komme til litt kaffe. Har dere veldig dårlig råd? 

Anonymkode: 9ceca...5a5

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vi skal snart sende ut bryllupsinvitasjoner. Vi skal gifte oss på hans hjemsted ettersom det der ligger et herregårdaktig festlokale vi begge elsker. Mine venner får da et stykke reisevei, mens hans stort sett bor på hjemstedet.

Jeg har foreslått at hans venner kommer til kaffe, mens mine er med på hele festen. De har lang reisevei, og de trenger da et varmt måltid. Hans mor foreslår da at de fem han vil be spiser noe enkelt i barndomshjemmet hans der de har gått inn og ut etter kirken, før de kommer til kaffe. Jeg tenker dette er unødvendig, og at de fint kan spise hjemme. Da vi sparer en del penger på dette.

Forloveden hans er ei venninne fra barnehagetiden. Kan hun bare være i kirken, så komme til kaffe? Hun bor jo også på stedet, så jeg tenker det er mest rettferdig overfor gjengen hennes.

Hva er deres erfaringer her? Jeg synes jo at dersom vi hadde feiret på mitt hjemsted, så ville det vært omvendt og hans venner hadde vært med hele tiden. Mens jeg hadde foreslått at mine bare kom til kakene.

Kan jeg spør hvor mange venner du skal be? 

Jeg synes dette høres veldig ufint ut ovenfor hans venner og at dere da heller bør satse på å få inn litt penger sånn dere har til de 5 også. Evt ta noe rimligere mat sånn alle får være med. Syns forøvrig også det er ufint ovenfor typen din å i det helle tatt komme med et sånt forslag

Forloveren hans skal selfølgelig være med hele festen, noe annet er uhørr.

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg vet altså ikke hva folk tenker er innenfor, jeg bare deler tankene våre. Kaffegjester er slettes ikke uvanlig i min familie. 

Kaffegjester er absolutt ikke uanturlig nei. Det som er unaturlig er at du skal ha alle vennene dine, mens de 5 han er nær ikke skal få komme til annet enn kaffi. Det er måten du har lyst å gjøre det på som er unaturlig.

Anonymkode: d8570...50e

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Dette er en trolletråd, helt åpenbart. 😂 

Det er helt vanlig med kaffegjester, da gjerne mer perifere venner og slektninger som ikke har lang reisevei. Og ikke bare noen få. 
vi hadde 50 til middag, pga plassproblemer og at selvfølgelig er ikke alle man ønsker å ha på festen like nære, så ble det 30 stk til kaffe og fest utover natten. 

Dere fikk ikke plass til de resterende 30 til middag, men hadde plass til dem når kake skulle serveres? Fikk de ståplass da? 

• Liker 2
Skrevet
nordlending skrev (4 minutter siden):

Dere fikk ikke plass til de resterende 30 til middag, men hadde plass til dem når kake skulle serveres? Fikk de ståplass da? 

Tenkte du ikke så mye før du svarte? 
Middagssalen tok max 50 stk. Kaffe, bryllupskake,åpen bar med flere taler og dans med orkester ble servert og holdt i ulike salonger og danserom, med ståplasser og sitteplasser rundt småbord. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tenkte du ikke så mye før du svarte? 
Middagssalen tok max 50 stk. Kaffe, bryllupskake,åpen bar med flere taler og dans med orkester ble servert og holdt i ulike salonger og danserom, med ståplasser og sitteplasser rundt småbord. 

Aha, aldri vært i bryllup hvor folk må dele seg på ulike rom. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Har vel ikke noe å si hvor langt vennene må dra over bryllup…? Enten får alle venner av begge komme til middag, eller ingen. Og det er også gitt av begge forloverne skal være med hele dagen. 

Anonymkode: 366b2...ddc

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har vel ikke noe å si hvor langt vennene må dra over bryllup…? Enten får alle venner av begge komme til middag, eller ingen. Og det er også gitt av begge forloverne skal være med hele dagen. 

Må dra for et bryllup** 

Skrevet
nordlending skrev (12 minutter siden):

Aha, aldri vært i bryllup hvor folk må dele seg på ulike rom. 

Jeg gidder ikke forklare alt. Men middagssalen ble ryddet slik at den ble brukt til orkester og dans og bryllupskake osv. Så var det to tre rom rett siden av som gikk over i hverandre med bar, småbord med sitteplasser osv. Samt terrasse for de som ville sitte litt ute. Ikke noe unormalt, har vært i mange bryllup på den måten. Type eldre herregårder osv har gjerne en slik type inndeling. Ingen sitter ved det samme middagsbordet hele kvelden.., 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg gidder ikke forklare alt. Men middagssalen ble ryddet slik at den ble brukt til orkester og dans og bryllupskake osv. Så var det to tre rom rett siden av som gikk over i hverandre med bar, småbord med sitteplasser osv. Samt terrasse for de som ville sitte litt ute. Ikke noe unormalt, har vært i mange bryllup på den måten. Type eldre herregårder osv har gjerne en slik type inndeling. Ingen sitter ved det samme middagsbordet hele kvelden.., 

Skjønner. Dere hadde det annerledes enn TS da, siden dere inviterte mange til kun kaffe. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Er dere veldig gamle? Jeg giftet meg i fjor og er 30 år, de fleste i min venninnegjeng er nå enten gift eller planlegger bryllup de neste årene. Aldri hørt om kaffegjester i dagens brylluper, er ikke det noe man drev med i gamle dager? Jeg hadde tenkt at det var veldig rart hvis en venninne fortalte at noen av gjestene deres kun får komme til litt kaffe. Har dere veldig dårlig råd? 

Anonymkode: 9ceca...5a5

Samme her, er like gammel og har selv giftet meg/vært i flere bryllup de siste årene, men heller aldri hørt om kaffegjester. Kanskje det er regionalt, for meg virker det stusselig 😅

Anonymkode: 94427...280

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
nordlending skrev (7 minutter siden):

Skjønner. Dere hadde det annerledes enn TS da, siden dere inviterte mange til kun kaffe. 

Ja, det har vært en utbredt måte å gjøre det på i mange år, kanskje særlig på bygda. Men jeg er fra Oslo. Nattmat til festen er da også vanlig. Og ikke for få antall kaffegjester og gjerne unge som er interessert i festen, ikke nødvendigvis middag og tante Olgas tale. 
Trådstarters måte er nok ingen god ide. Kun en sides venner, kun noen få, rare forslag til mat osv. 

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...