Gå til innhold

Kaffegjester

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

FORLOVEDEN hans det er jo DU! FORLOVEREN derimot er noe hekt annet. 

Anonymkode: 50f38...a91

Haha den skrivefeilen merket jeg ikke en gang. Så forloveden blir kaffegjest i eget bryllup altså 😂

Anonymkode: 3db1a...54e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må da være flere som er vandt til at noen kommer til kaffe?

Anonymkode: beae8...ae9

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det må da være flere som er vandt til at noen kommer til kaffe?

Det er mye debattert her inne, og er en uting. Men i dette tilfellet er det jo selvsagt enda verre, siden forloveren ikke en gang skal unnes mat. Og det er hvis vi legger godviljen til. Hvis forloveden til mannen, dvs TS selv skal være kaffegjest, blir det enda merkeligere. 

• Liker 8
Skrevet

Det er mye debattert her inne, og er en uting. Men i dette tilfellet er det jo selvsagt enda verre, siden forloveren ikke en gang skal unnes mat. Og det er hvis vi legger godviljen til. Hvis forloveden til mannen, dvs TS selv skal være kaffegjest, blir det enda merkeligere. 

Nå har jeg vært lydhør angående det dere skriver om forloveren hans. 

Så da er det bare snakk om vennene hans. og de kan få mat i hans barndomshjem som sagt.

Skrevet

Er det her tull?😳 selvfølgelig inviterer dere alle til middag… Ellers får dere droppe å ha så mange gjester, å invitere kun de aller nærmeste. Hvis det er pengene det står på.. 

Anonymkode: c4bb7...464

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Forloveren til kaffe ja. Jeg ler og ler! Denne var god!

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Er det plass som gjør at ikke alle kan inviteres til middag? Det skal sies at for vår del hadde bortimot alle lang reisevei, men jeg tror ikke at jeg min villeste fantasi kunne vurdert å utelate vennene mine/hennes/våre fra å være med på hele festen. Vi har ikke så mange nære venner og det vil ikke blitt det samme om ikke alle var med.

• Liker 6
Skrevet

Jeg har selv vært kaffegjest, og har aldri følt meg annenrangs.

• Liker 1
Skrevet

Nå har jeg vært lydhør angående det dere skriver om forloveren hans. 

Så da er det bare snakk om vennene hans. og de kan få mat i hans barndomshjem som sagt.

Du mener at gjestene (hans gjester), skal komme i kirken, også skal de ikke få være med på middagen men sitte i huset å få servert «noe enkelt» ogsåå skal de komme inn på festen? Håper din kommende mann setter ned foten her. Du virker veldig smålig, egoistisk og rett å slett veldig ufølsom. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Jdz skrev (Akkurat nå):

Er det plass som gjør at ikke alle kan inviteres til middag? Det skal sies at for vår del hadde bortimot alle lang reisevei, men jeg tror ikke at jeg min villeste fantasi kunne vurdert å utelate vennene mine/hennes/våre fra å være med på hele festen. Vi har ikke så mange nære venner og det vil ikke blitt det samme om ikke alle var med.

Ja plass og relativt dyrt sted, samt at jeg selv har vært kaffegjest til en nær venn.

Skrevet

Du mener at gjestene (hans gjester), skal komme i kirken, også skal de ikke få være med på middagen men sitte i huset å få servert «noe enkelt» ogsåå skal de komme inn på festen? Håper din kommende mann setter ned foten her. Du virker veldig smålig, egoistisk og rett å slett veldig ufølsom. 

Han mener vi tar dette valget. 

Skrevet

Han mener vi tar dette valget. 

Jeg hadde hvertfall takket nei til invitasjonen… Det vitner om at gjestene hans ikke egentlig er verken viktig eller spesielt ønsket.

Hva er grunnen til at disse gjestene er på gjestelisten i utgangspunktet? 

• Liker 10
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg føler dette må være trolling. Ingen er vel så tonedøve.

Anonymkode: f4843...850

• Liker 14
  • Nyttig 3
Skrevet

Kaffegjester er OK dersom kaffegjestene er mange (minst like mange som de som er invitert til middag), bor i nærheten av der festen holdes og er mindre nære enn dem som er invitert på middag. F.eks. at man har kun forlovere og nærmeste familie på middag, og så en større gjeng med venner/kjente/naboer/fjernere slektninger på kaffe. Det som foreslås i HI, er ikke OK.

• Liker 12
  • Nyttig 6
Skrevet

Dette hørtes ut som det stussligste opplegget ever, og jeg hadde helt ærlig ikke kommet om vi var invitert til kaffen. Syns egentlig konseptet kaffegjester er en skikkelig uting, og det ødelegger det sosiale samspillet for alle på bryllupsfesten. Enten tar dere dere råd til dem alle, eller så får dere heller ha en ekstra lavterskel bryllupsfest for venner i etterkant uten så mye dill og dall.

Anonymkode: 2c124...111

• Liker 7
Skrevet

Ok, dersom vi gjør det sånn da? At både mine og hans venner får middag i barndomshjemmet? Vil det være bedre da? Som nevnt tidligere ville vi tenkt det samme med mine venner om vi gifta seg der jeg er ifra.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja plass og relativt dyrt sted, samt at jeg selv har vært kaffegjest til en nær venn.

Hvorfor prioriterer dere et dyrt sted istedenfor vennene deres? 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor prioriterer dere et dyrt sted istedenfor vennene deres? 

Herregårdsfest.

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Enten alle vennene til middag, eller alle til kaffe. Forlovere til middag uansett.

Vi har vært invitert til kaffe i bryllup, der mange (også vi) har hatt lang reiseveg, og det er ikke noe problem, men det må gjøres likt. 

Anonymkode: 8d61e...889

Helt enig med dette! Har også opplevd lang reisevei som kaffegjest, og det går helt fint! Det bør være enten/eller på venner!

Men forlover bør være med på hele festen! Det er rart å ikke ha forloveren tilstede under middag. 

Anonymkode: 9cad3...ed1

• Liker 2
Skrevet

Dette høres ut som et bryllup jeg ville vært glad for å slippe. Har selv opplevd å være invitert til kaffe, og takket da selvsagt nei. Ikke greit å dele gjestene inn i et A og B lag.

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...