Gå til innhold

Kaffegjester

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal snart sende ut bryllupsinvitasjoner. Vi skal gifte oss på hans hjemsted ettersom det der ligger et herregårdaktig festlokale vi begge elsker. Mine venner får da et stykke reisevei, mens hans stort sett bor på hjemstedet.

Jeg har foreslått at hans venner kommer til kaffe, mens mine er med på hele festen. De har lang reisevei, og de trenger da et varmt måltid. Hans mor foreslår da at de fem han vil be spiser noe enkelt i barndomshjemmet hans der de har gått inn og ut etter kirken, før de kommer til kaffe. Jeg tenker dette er unødvendig, og at de fint kan spise hjemme. Da vi sparer en del penger på dette.

Forloveden hans er ei venninne fra barnehagetiden. Kan hun bare være i kirken, så komme til kaffe? Hun bor jo også på stedet, så jeg tenker det er mest rettferdig overfor gjengen hennes.

Hva er deres erfaringer her? Jeg synes jo at dersom vi hadde feiret på mitt hjemsted, så ville det vært omvendt og hans venner hadde vært med hele tiden. Mens jeg hadde foreslått at mine bare kom til kakene.

Anonymkode: beae8...ae9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, bare nei. Håper dette er tull, men man vet jo aldri. Det med forloveden som kaffegjest tar vel kaka (dvs hvis dere har råd til et kakestykke til henne). 

Anonymkode: 3db1a...54e

Hvorfor skulle dette være tull? 

Jeg spør om erfaringer siden vi IKKE har invitert noen ennå,

AnonymBruker
Skrevet

Nei, ærlig talt. De vennene hans bør være med på hele festen. Så smålig kan en virkelig ikke være.

Anonymkode: 39a7b...fbe

• Liker 35
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Nei, ærlig talt. De vennene hans bør være med på hele festen. Så smålig kan en virkelig ikke være.

Anonymkode: 39a7b...fbe

Ja, og jeg har jo ikke lukket døren rundt dette. Vi er flere om avgjørelsen. Han sier at han vil at jeg og svigermor bestemmer dette, så jeg kan tenke meg at feks pizza i barndomshjemmet for de er en bra løsning.

AnonymBruker
Skrevet

Og forloveden hans får nok være med på alt sammen ja. Dere har rett.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor skulle dette være tull? 

Fordi du drar det litt langt i forhold til hva noen kan tenke er ok. 

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Invitere forloveren kun på kaffe? 🤣

Det går faktisk ikke an, i henhold til ordinær skikk og bruk. 

I og med at det kun er 5 stk. det dreier seg om så inviterer dere alle til middagen. Kaffegjester er en uting. Bryllupsmiddager drar gjerne ut i det vide og brede, og å sette gjester «på gangen» på denne måten er en uting. Tipper dere forventer gave av disse B-gjestene også. :filer:

Enten inviterer du til middagen også, ellers inviterer du ikke i det hele tatt.

Anonymkode: 25db6...fa3

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet

Det er 5 stk. Hadde heller valgt noe litt rimeligere til alle, kuttet et annet sted, enn å utelate dem fra maten. 

Anonymkode: 373d7...238

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi du drar det litt langt i forhold til hva noen kan tenke er ok. 

Jeg vet altså ikke hva folk tenker er innenfor, jeg bare deler tankene våre. Kaffegjester er slettes ikke uvanlig i min familie. 

AnonymBruker
Skrevet

Enten alle vennene til middag, eller alle til kaffe. Forlovere til middag uansett.

Vi har vært invitert til kaffe i bryllup, der mange (også vi) har hatt lang reiseveg, og det er ikke noe problem, men det må gjøres likt. 

Anonymkode: 8d61e...889

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet altså ikke hva folk tenker er innenfor, jeg bare deler tankene våre. Kaffegjester er slettes ikke uvanlig i min familie. 

Og vi deler våre tanker. Enda godt om du revurderer forloveren, ellers kunne hun jo evt holdt tale til dere på Teams fra det rimeligere lokalet 😛 

Hva tenker din forlovede om dette at det er hans lille gjeng som utestenges, eller tenker han bare gjennom sin mor? Har dere vurdert å ikke invitere venner i det hele tatt, siden dere ikke har råd til alle?

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Det du, ts, sier er at dine venner er mer verd enn hans venner. Senere blir din familie viktigere enn hans familie, dine ønsker viktigere enn hans ønsker...

Stakkars mann, sier jeg!  Er du forresten sikker på at du er voksen nok til å gifte deg i det hele tatt?

• Liker 12
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Alle gjestene må få middag, ingen får bare komme til kaffe. Det er ikke greit å dele folk inn i a- og b- gjester. Og dårlig ikke hvis det blir som at alle dine venner får være med på hele bryllupet mens hans bare får komme til kaffen.  Da får dere heller ha litt billigere og enklere mat eller inviterte færre.

Anonymkode: e9a38...926

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med pizza til alle gjester, tipper majoriteten i det stille hadde blitt glade. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Vi skal snart sende ut bryllupsinvitasjoner. Vi skal gifte oss på hans hjemsted ettersom det der ligger et herregårdaktig festlokale vi begge elsker. Mine venner får da et stykke reisevei, mens hans stort sett bor på hjemstedet.

Jeg har foreslått at hans venner kommer til kaffe, mens mine er med på hele festen. De har lang reisevei, og de trenger da et varmt måltid. Hans mor foreslår da at de fem han vil be spiser noe enkelt i barndomshjemmet hans der de har gått inn og ut etter kirken, før de kommer til kaffe. Jeg tenker dette er unødvendig, og at de fint kan spise hjemme. Da vi sparer en del penger på dette.

Forloveden hans er ei venninne fra barnehagetiden.

Kan hun bare være i kirken, så komme til kaffe? Hun bor jo også på stedet, så jeg tenker det er mest rettferdig overfor gjengen hennes.

Hva er deres erfaringer her? Jeg synes jo at dersom vi hadde feiret på mitt hjemsted, så ville det vært omvendt og hans venner hadde vært med hele tiden. Mens jeg hadde foreslått at mine bare kom til kakene.

FORLOVEDEN hans det er jo DU! FORLOVEREN derimot er noe hekt annet. 

Anonymkode: 50f38...a91

• Liker 9
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, la de stakkars vennene hans få middag. Syns det er helt utrolig snodig skikk å dele folk inn på den måten. Vi inviterer heller litt færre perifer familie så vi kan inkludere alle vennene vi ønsker å ha til stedet. 

Anonymkode: f4843...850

• Liker 15
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

FORLOVEDEN hans det er jo DU! FORLOVEREN derimot er noe hekt annet. 

Anonymkode: 50f38...a91

Kanskje ts kan bare være med på kaffen…

Anonymkode: e9a38...926

• Liker 9
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Som sagt mener han vi bør bestemme dette. I min slekt er vi vant til at noen kommer til kaffe. Det er ikke noe a eller b- lag her.  Hadde vi vært på mitt hjemsted, så ville jeg foreslått at det ble omvendt.

Jeg tar alle til etterretning og skal foreslå begge forlovere.

AnonymBruker
Skrevet

Hjelpes alle eller ingen til middag.

Anonymkode: 1d0ff...5cd

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...