AnonymBruker Skrevet 28. januar #1 Skrevet 28. januar Ikke før jeg begynte i denne jobben visste jeg hvor avgjørende det er å ha god ledelse. Ledelsen på jobben min er det mest toxic jeg har vært borti. Og det er så synd fordi arbeidsoppgavene er fine og kollegaer er de varmeste menneskene jeg har møtt. Jeg er på nippet til å slutte da jeg vet at dette ikke er noe jeg har råderett over. Andre som har hatt dårlig ledelse og sluttet? Anonymkode: 1fb2c...a6d 3
AnonymBruker Skrevet 28. januar #2 Skrevet 28. januar Slik er det nesten overalt, det er ganske vanlig. Marker deg ved behov er mitt råd, få frem albuene når det trengs. Anonymkode: 95c99...5e5 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar #3 Skrevet 28. januar Hadde jeg jobbet svært tett på dårlig ledelse, at man omtrent jobber side ved side, så hadde jeg sluttet. Har dårlig sjef nå, men det jeg gjør er såpass spesialisert at hun ikke har anelse om hva jeg driver på med. Så lenge jeg har henne på 4 armlengders avstand, prater med henne en dag i uka, så bryr jeg meg ikke om at hun er udugelig. Anonymkode: 2b87a...91a 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar #4 Skrevet 28. januar Ja. Les boken «Omgitt av dårlige sjefer». Etter kategoriseringen i denne boken, er jeg omgitt av en «rød» sjef og en «gul» sjef. Begge så langt ut på den skalaen man komme. Det er rett og slett jævlig å forholde seg til dårlige ledere. Den ene har mange narsissistiske trekk, kritiserer alt og alle og regelrett skjeller deg ut om ting ikke gjøres på hans måte. Den andre vil bare skinne selv, er ekstremt selvsentrert, men evner ikke å egentlig gjøre noe som helst. Sluntrer bare unna. Disse to samarbeider jeg med til daglig. Ser etter ny jobb ja. Jeg har jobbet med mye rar ledelse, men ingen så ille som denne. Det er fullstendig ødeleggende. Anonymkode: 60992...409 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar #5 Skrevet 28. januar Ja, på den forrige jobben. Endelig fått en annen jobb og en leder som er frisk i huet, men hun terroriserer de fleste som jobber der til de ikke orker mer. Umulig å bli kvitt denne skrekkøgla også. Anonymkode: 5458c...d66
AnonymBruker Skrevet 28. januar #6 Skrevet 28. januar Er bare redd jeg får ræva referanse om jeg viser frem albuene når det trenges. Hun er ekstremt passiv aggressiv, legger folk for hat hvis de møter hun med motstand og generelt ustabil. Anonymkode: 1fb2c...a6d 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar #7 Skrevet 28. januar Jeg har hatt en leder som bare har vært opptatt av å smøre ledelsen over seg med hårene. Håndterer ikke konflikter på noen god måte og har ikke forståelse for sykdom. Jeg har nå fått ny jobb og heldigvis fikk jeg god referanse fra henne fordi hun ikke gidder å forholde seg til at jeg har ræva lønn. Kommer aldri til å skrive navnet hennes på grått papir igjen. Lykke til med å behandle min etterkommer på samme måte, hun skal få se at også etterkommeren blir demotivert av å bli så lite verdsatt. Hadde også en leder før dette, mens jeg var i et vikariat, som ble forbanna fpr at jeg sa opp fordi jeg fikk fast jobb et annet sted. Hun saboterte som referanse for meg da jeg søkte meg tilbake til samme etat i en annen avdeling. Hun gikk av med pensjon et par år etterpå, noe som var på høy tid. Jævla burugle. Anonymkode: cf9dd...393
AnonymBruker Skrevet 28. januar #8 Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Slik er det nesten overalt, det er ganske vanlig. Marker deg ved behov er mitt råd, få frem albuene når det trengs. Anonymkode: 95c99...5e5 Ja, det er alltid ledelsen. Aldri de ansatte, vet du. Anonymkode: 9f098...dc7
AnonymBruker Skrevet 28. januar #9 Skrevet 28. januar Jepp! Nepotisme, forskjellsbehandling, konfliktskyhet, inkompetanse, manglende oversikt og manglende fokus på kompetanse hos nyansatte. Jeg har aldri opplevd lignende og var ikke klar over at det kunne være så ille. Anonymkode: 4b585...d01 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar #10 Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jepp! Nepotisme, forskjellsbehandling, konfliktskyhet, inkompetanse, manglende oversikt og manglende fokus på kompetanse hos nyansatte. Jeg har aldri opplevd lignende og var ikke klar over at det kunne være så ille. Anonymkode: 4b585...d01 Kan jeg spørre; Oslo kommune? Anonymkode: cf9dd...393
AnonymBruker Skrevet 28. januar #11 Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kan jeg spørre; Oslo kommune? Anonymkode: cf9dd...393 Oslo, men statlig, ikke kommunalt. Anonymkode: 4b585...d01 1
Snikendeull Skrevet 28. januar #12 Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ja, det er alltid ledelsen. Aldri de ansatte, vet du. Anonymkode: 9f098...dc7 Jeg kan kun snakke av egen erfaring, jobbet i et firma som har hatt samme ledelse i alle år (over 30 år) det er et stor gjennomtrekk av ansatte i avd, ledelsen sitter år etter år, de er alle venner på privaten, går ut å spiser sammen osv. prøver man ta opp noe med tillitsvalgte (som har hatt den rollen i 20 år) blir det bare feid under teppet, de bruker mye penger på konsulenter for å bedre arbeidsmiljøet og få ned sykefraværet. Ansatte i ledelsen som ikke kan jobben sin, sitter og hever lønn år etter år🤯 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar #14 Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Oslo, men statlig, ikke kommunalt. Anonymkode: 4b585...d01 Jeg har inntrykk av at arbeidsgivere i Oslo generelt er så bortskjemte av at det er utdanningsinstitusjoner her og stadig kandidater som leter etter jobb, at de er helt blinde for hva det gjør med arbeidsmiljøet og deretter motivasjon og arbeidsinnsats, at man behandler ansatte på den måten man gjør. Jeg har nå jobbet to ulike steder i Oslo kommune, og er helt sjokkert over at det går an at det kan være så utrolige dårlig stilt for ansatte i hovedstaden. Hadde forventet så mye mer! Har jobbet i to nabokommuner og det er gigantisk vesensforskjell mellom de ulike kommunene hvordan det er å jobbe der. Bærum kommune skal visstnok være like jævlig som Oslo, om ikke jævligere…. Anonymkode: cf9dd...393 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar #15 Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har inntrykk av at arbeidsgivere i Oslo generelt er så bortskjemte av at det er utdanningsinstitusjoner her og stadig kandidater som leter etter jobb, at de er helt blinde for hva det gjør med arbeidsmiljøet og deretter motivasjon og arbeidsinnsats, at man behandler ansatte på den måten man gjør. Jeg har nå jobbet to ulike steder i Oslo kommune, og er helt sjokkert over at det går an at det kan være så utrolige dårlig stilt for ansatte i hovedstaden. Hadde forventet så mye mer! Har jobbet i to nabokommuner og det er gigantisk vesensforskjell mellom de ulike kommunene hvordan det er å jobbe der. Bærum kommune skal visstnok være like jævlig som Oslo, om ikke jævligere…. Anonymkode: cf9dd...393 Jeg har aldri opplevd lignende, og har blitt helt skremt fra å jobbe statlig eller kommunalt i Oslo igjen, så nå går jeg over til privat sektor. Håper det er bedre ledelse der! Anonymkode: 4b585...d01 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar #16 Skrevet 28. januar Hvordan blir disse menneskene leder i utgangspunktet? Klarer ikke fatte det Anonymkode: 1fb2c...a6d 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar #17 Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hvordan blir disse menneskene leder i utgangspunktet? Klarer ikke fatte det Anonymkode: 1fb2c...a6d Som regel pga nettverk, og fordi de tenker resultater og bedriftens beste + at de er gode på budsjetter og følge dem. For hver problemstilling en ansatt løfter, så tenker lederen "hvor mye tjener jeg på dette, eller hvor mye koster dette, hvor mye vil dette gå utover budsjettet, eller er det innenfor budsjettet. Er denne personen foran meg lønnsom for bedriften nå og / eller på lang sikt. Er dette en ansatt kundene mine vil like" Osv osv.... Anonymkode: 1d2a9...14a
AnonymBruker Skrevet 28. januar #18 Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Oslo, men statlig, ikke kommunalt. Anonymkode: 4b585...d01 Osloskolen? 😉 Anonymkode: e16a8...4a3
AnonymBruker Skrevet 28. januar #19 Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Osloskolen? 😉 Anonymkode: e16a8...4a3 Beklager, leste innlegget ditt motsatt. Osloskolen er kommunal. Anonymkode: e16a8...4a3
AnonymBruker Skrevet 28. januar #20 Skrevet 28. januar Jeg har hatt både god ledelse, og dårlig ledelse på grensen til det straffbare. Anonymkode: b4840...137
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå