Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gift og har vært sammen med mannen i 10 år snart. Vi har ett barn sammen. 
Vi er grunnleggende forskjellige personlighetsmessig og dette har jeg visst hele tiden. Men etter vi fikk barn har dette kommet frem veldig mye mer tydelig.  Jeg er full av følelser og han ikke. Noen eksempler på hvorfor jeg trenger råd: Han kan aldri si unnskyld, han tar aldri kritikk, han gir meg silent treatment når jeg tar opp noe, han snur enhver diskusjon til meg, han prioriterer å trene hver eneste dag uten unntak og middagstider, og andre ting blir skjøvet så han får trent. Han tar ansvar for barnet men alt er på hans premisser. Jeg er så sliten og rådvill.. føler meg helt alene i forholdet. Jeg har prøvd å prate om alt men som jeg skrev over ender det alltid opp med at jeg gråter og unnskylder meg for at jeg er så følsom osv.

begynner å  innse at dette kanskje aldri endrer seg. Føler meg så dum. 

Anonymkode: 8dd28...d63

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke dum! Du er heller ikke for full av følelser! Du har naturlige reaksjoner på å ha blitt veldig dårlig behandlet av mannen i 10 år!

Han utnytter deg rått, han viser at han ikke har hverken respekt eller omtanke for deg. Han viser at han er en enorm egoist når han driter i deg, familiemiddagen, andre planer og heller velger å følge egne planer konstant.

Du bor rett og slett sammen med en narsissistisk mann som jeg mener driver psykisk vold mot deg!

Du kan ikke fortsette å leve i et slikt forhold, hvor han psyker deg ned, manipulerer deg og utnytter deg. 

Jeg anbefaler deg å snakke med nærmeste Krisesenter for råd og veiledning for hva du kan gjøre nå for å komme deg ut av dette. 

https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/

Du lever med en psykisk voldelig mann. Kom deg ut av det!

❤️

Anonymkode: ab2a2...d8e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Du er ikke dum! Du er heller ikke for full av følelser! Du har naturlige reaksjoner på å ha blitt veldig dårlig behandlet av mannen i 10 år!

Han utnytter deg rått, han viser at han ikke har hverken respekt eller omtanke for deg. Han viser at han er en enorm egoist når han driter i deg, familiemiddagen, andre planer og heller velger å følge egne planer konstant.

Du bor rett og slett sammen med en narsissistisk mann som jeg mener driver psykisk vold mot deg!

Du kan ikke fortsette å leve i et slikt forhold, hvor han psyker deg ned, manipulerer deg og utnytter deg. 

Jeg anbefaler deg å snakke med nærmeste Krisesenter for råd og veiledning for hva du kan gjøre nå for å komme deg ut av dette. 

https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/

Du lever med en psykisk voldelig mann. Kom deg ut av det!

❤️

Anonymkode: ab2a2...d8e

Jepp! Alt dette. 

Anonymkode: 64a22...913

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner igjen noen ting her, fra min eks, og det har vært veldig slitsomt. Det at partner ikke tar hensyn til dine behov  men er kun opptatt av sine egne behov (f eks trening) og at de aldri sier unnskyld - da føler man seg ikke elsket eller verdsatt. 

kjipt.  🥰

Anonymkode: 9c3cc...e72

AnonymBruker
Skrevet

Et voksent menneske full av følelser hadde jeg ikke orket. Han har vel satt noen grunnregler for seg selv for å ikke bli utbrent, for eksempel at han trener etter jobb heller enn å spise på akkurat det tidspunktet du mener en middag bør finne sted. 

Å kalle dette psykisk vold er grunnen til at få menn tar kvinner seriøst. 

Anonymkode: 55e24...b1c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Et voksent menneske full av følelser hadde jeg ikke orket. Han har vel satt noen grunnregler for seg selv for å ikke bli utbrent, for eksempel at han trener etter jobb heller enn å spise på akkurat det tidspunktet du mener en middag bør finne sted. 

Å kalle dette psykisk vold er grunnen til at få menn tar kvinner seriøst. 

Anonymkode: 55e24...b1c

Silent treatment er psykisk mishandling. Og det å snu alle diskusjoner mot henne er manipulering og hersketeknikk

AnonymBruker
Skrevet

Du føler sterkt, og det kan være tøft for dem rundt. Kan du ha nytte av samtaleterapi for å rydde i skuffene og lære å takle overfølelsene?

Anonymkode: 4f7fe...195

AnonymBruker
Skrevet

Slik oppførsel er skadelig og kan faktisk gi fysiske skader også! Generelt råd er å unngå relasjoner med slike mennesker. Noen må faktisk bryte med sine egne foreldre pga at de har slik "personlighet" 

Anonymkode: 12f53...61b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...