Gå til innhold

Mistet fire barn til BV. gravid igjen.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså! Dette gjelder søsteren min, hun har de siste 12 årene mistet 4 barn som BV. nå har omsorgen for og nå er hu gravid igjen. Tror hun virkelig at det skal gå bedre denne gangen? Blir så oppgitt!!! 

Anonymkode: ca420...2dc

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Synd og si det, men noen burde bli tvangssterilisere tenker jeg. Søsteren din virker som en kandidat for det. Tenker i grunnen alle som har mistet barn til barnevernet eller har hatt mer enn 3 aborter kunne vert sterilisert. 

Vet det ikke er en populær mening og det kommer aldri til å bli ett lovforslag heller. 

Heldigvis gjelder det forsvinnende få mennesker. 

Anonymkode: 1ce89...24f

• Liker 18
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har hun forståelse for hva som ble vanskelig med de forrige, da? 

Min erfaring er at dette oftest handler om enten svært svak kognitiv funksjon eller psykdom av ulik art. 

Anonymkode: 66168...ae1

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har hun forståelse for hva som ble vanskelig med de forrige, da? 

Min erfaring er at dette oftest handler om enten svært svak kognitiv funksjon eller psykdom av ulik art. 

Hun tenker ikke over konsekvensene sine. Hun bare lever livet, er egoistisk og tenker på seg selv. Det er femte ungen og fortsatt er det full fest med alkohol og diverse. Hun er uføretrygdet og har igjen fått nesten 100.000 av nav til utstyr  og diverse som hun skal bruke på nye pupper og mageplastikk etter hun har født og denne gangen skal hu ha ungen hos seg. Ingen av disse barna har samme far. Ja, hun burde blitt sterilisert. 

• Liker 2
  • Hjerte 7
AnonymBruker
Skrevet

0/10

Anonymkode: b1ee6...f5c

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Dersom hun drikker alkohol i svangerskapet, må du melde fra til NAV.

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Bare å sette opp veddemål på hvor lang tid før dette barnet blir fratatt henne... Hvis hun har samme fastlege som da de andre barna ble fratatt henne blir det sendt ut bekymringsmelding mens hun er på fødestua, eller før.

Anonymkode: 26ed4...fc4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Send bekymringsmelding til barnevernet, slik at hun må sjekkes for rusmidler gjennom hele svangerskapet! 

Anonymkode: fcd78...b1b

• Liker 10
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Til Nav?! Barnevernet må jo være rette instans. 

• Liker 13
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hun tenker ikke over konsekvensene sine. Hun bare lever livet, er egoistisk og tenker på seg selv. Det er femte ungen og fortsatt er det full fest med alkohol og diverse. Hun er uføretrygdet og har igjen fått nesten 100.000 av nav til utstyr  og diverse som hun skal bruke på nye pupper og mageplastikk etter hun har født og denne gangen skal hu ha ungen hos seg. Ingen av disse barna har samme far. Ja, hun burde blitt sterilisert. 

Fått 100k av nav? Sorry men det tror jeg ikke noe på.

Anonymkode: 2a263...042

• Liker 14
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vanlig å få engangsstønad om man ikke kvalifiseres til foreldrepenger.

Anonymkode: 855dc...f37

• Liker 11
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Brunhilde skrev (9 minutter siden):

Til Nav?! Barnevernet må jo være rette instans. 

Nei. NAV er riktig instans ved behov for tvangsvedtak ved rusbruk hos gravide. 

Barneverntjenesten har ingen myndighet til tvangsvedtak overfor voksne på noe tidspunkt, men kan kreve å gjennomføre undersøkelse i svangerskapet dersom det fattes vedtak om tvang etter helse- og omsorgstjenesteloven.

• Liker 3
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hørt om engangsstønad?

Anonymkode: 13c4f...816

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg har kontaktet BV. anonymt. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Meld fra til HVK om hun drikker eller bruker andre rusmidler, det er rette myndighet i svangerskapet. 

Anonymkode: c0902...796

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei. NAV er riktig instans ved behov for tvangsvedtak ved rusbruk hos gravide. 

Barneverntjenesten har ingen myndighet til tvangsvedtak overfor voksne på noe tidspunkt, men kan kreve å gjennomføre undersøkelse i svangerskapet dersom det fattes vedtak om tvang etter helse- og omsorgstjenesteloven.

Det var jeg ikke klar over. Kan man kontakte nav anonymt med bekymringsmelding? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Meld fra til HVK om hun drikker eller bruker andre rusmidler, det er rette myndighet i svangerskapet. 

Anonymkode: c0902...796

Det må jeg google. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det var jeg ikke klar over. Kan man kontakte nav anonymt med bekymringsmelding? 

Ja. 

Jeg tar forbehold om at det i noen kommuner kan være andre kommunale instanser som forvalter disse sakene, men barneverntjenesten er det aldri. 

Har også vært borti at det meldes til legevakt og de videreformidler, men vet ikke om alle steder har gode rutiner på det. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Bare å sette opp veddemål på hvor lang tid før dette barnet blir fratatt henne... Hvis hun har samme fastlege som da de andre barna ble fratatt henne blir det sendt ut bekymringsmelding mens hun er på fødestua, eller før.

Anonymkode: 26ed4...fc4

Det har jeg ingen anelse om, jeg vet at hun har brukt en gratis tjeneste som virker å være helsestasjon for voksne? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det er jo "svindel"! 

Anonymkode: dec27...d7f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...