AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #1 Skrevet 10 timer siden Altså! Dette gjelder søsteren min, hun har de siste 12 årene mistet 4 barn som BV. nå har omsorgen for og nå er hu gravid igjen. Tror hun virkelig at det skal gå bedre denne gangen? Blir så oppgitt!!! Anonymkode: ca420...2dc 4
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #2 Skrevet 10 timer siden Synd og si det, men noen burde bli tvangssterilisere tenker jeg. Søsteren din virker som en kandidat for det. Tenker i grunnen alle som har mistet barn til barnevernet eller har hatt mer enn 3 aborter kunne vert sterilisert. Vet det ikke er en populær mening og det kommer aldri til å bli ett lovforslag heller. Heldigvis gjelder det forsvinnende få mennesker. Anonymkode: 1ce89...24f 18 2
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #3 Skrevet 10 timer siden Har hun forståelse for hva som ble vanskelig med de forrige, da? Min erfaring er at dette oftest handler om enten svært svak kognitiv funksjon eller psykdom av ulik art. Anonymkode: 66168...ae1 9 2
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #4 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har hun forståelse for hva som ble vanskelig med de forrige, da? Min erfaring er at dette oftest handler om enten svært svak kognitiv funksjon eller psykdom av ulik art. Anonymkode: 66168...ae1 Hun tenker ikke over konsekvensene sine. Hun bare lever livet, er egoistisk og tenker på seg selv. Det er femte ungen og fortsatt er det full fest med alkohol og diverse. Hun er uføretrygdet og har igjen fått nesten 100.000 av nav til utstyr og diverse som hun skal bruke på nye pupper og mageplastikk etter hun har født og denne gangen skal hu ha ungen hos seg. Ingen av disse barna har samme far. Ja, hun burde blitt sterilisert. Anonymkode: ca420...2dc 2 7
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #6 Skrevet 10 timer siden Dersom hun drikker alkohol i svangerskapet, må du melde fra til NAV. Anonymkode: 66168...ae1 3
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #7 Skrevet 10 timer siden Bare å sette opp veddemål på hvor lang tid før dette barnet blir fratatt henne... Hvis hun har samme fastlege som da de andre barna ble fratatt henne blir det sendt ut bekymringsmelding mens hun er på fødestua, eller før. Anonymkode: 26ed4...fc4 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #8 Skrevet 10 timer siden Send bekymringsmelding til barnevernet, slik at hun må sjekkes for rusmidler gjennom hele svangerskapet! Anonymkode: fcd78...b1b 10 6
Brunhilde Skrevet 10 timer siden #9 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dersom hun drikker alkohol i svangerskapet, må du melde fra til NAV. Anonymkode: 66168...ae1 Til Nav?! Barnevernet må jo være rette instans. 13 8
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #10 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hun tenker ikke over konsekvensene sine. Hun bare lever livet, er egoistisk og tenker på seg selv. Det er femte ungen og fortsatt er det full fest med alkohol og diverse. Hun er uføretrygdet og har igjen fått nesten 100.000 av nav til utstyr og diverse som hun skal bruke på nye pupper og mageplastikk etter hun har født og denne gangen skal hu ha ungen hos seg. Ingen av disse barna har samme far. Ja, hun burde blitt sterilisert. Anonymkode: ca420...2dc Fått 100k av nav? Sorry men det tror jeg ikke noe på. Anonymkode: 2a263...042 14 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #11 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fått 100k av nav? Sorry men det tror jeg ikke noe på. Anonymkode: 2a263...042 Vanlig å få engangsstønad om man ikke kvalifiseres til foreldrepenger. Anonymkode: 855dc...f37 11 3
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #12 Skrevet 10 timer siden Brunhilde skrev (9 minutter siden): Til Nav?! Barnevernet må jo være rette instans. Nei. NAV er riktig instans ved behov for tvangsvedtak ved rusbruk hos gravide. Barneverntjenesten har ingen myndighet til tvangsvedtak overfor voksne på noe tidspunkt, men kan kreve å gjennomføre undersøkelse i svangerskapet dersom det fattes vedtak om tvang etter helse- og omsorgstjenesteloven. Anonymkode: 66168...ae1 3 7
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #13 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fått 100k av nav? Sorry men det tror jeg ikke noe på. Anonymkode: 2a263...042 Hørt om engangsstønad? Anonymkode: 13c4f...816 4
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #14 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Dersom hun drikker alkohol i svangerskapet, må du melde fra til NAV. Anonymkode: 66168...ae1 Jeg har kontaktet BV. anonymt. Anonymkode: ca420...2dc 1 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #15 Skrevet 10 timer siden Meld fra til HVK om hun drikker eller bruker andre rusmidler, det er rette myndighet i svangerskapet. Anonymkode: c0902...796
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #16 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei. NAV er riktig instans ved behov for tvangsvedtak ved rusbruk hos gravide. Barneverntjenesten har ingen myndighet til tvangsvedtak overfor voksne på noe tidspunkt, men kan kreve å gjennomføre undersøkelse i svangerskapet dersom det fattes vedtak om tvang etter helse- og omsorgstjenesteloven. Anonymkode: 66168...ae1 Det var jeg ikke klar over. Kan man kontakte nav anonymt med bekymringsmelding? Anonymkode: ca420...2dc 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #17 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Meld fra til HVK om hun drikker eller bruker andre rusmidler, det er rette myndighet i svangerskapet. Anonymkode: c0902...796 Det må jeg google. Anonymkode: ca420...2dc
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #18 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det var jeg ikke klar over. Kan man kontakte nav anonymt med bekymringsmelding? Anonymkode: ca420...2dc Ja. Jeg tar forbehold om at det i noen kommuner kan være andre kommunale instanser som forvalter disse sakene, men barneverntjenesten er det aldri. Har også vært borti at det meldes til legevakt og de videreformidler, men vet ikke om alle steder har gode rutiner på det. Anonymkode: 66168...ae1 2 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #19 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Bare å sette opp veddemål på hvor lang tid før dette barnet blir fratatt henne... Hvis hun har samme fastlege som da de andre barna ble fratatt henne blir det sendt ut bekymringsmelding mens hun er på fødestua, eller før. Anonymkode: 26ed4...fc4 Det har jeg ingen anelse om, jeg vet at hun har brukt en gratis tjeneste som virker å være helsestasjon for voksne? Anonymkode: ca420...2dc
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #20 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hun tenker ikke over konsekvensene sine. Hun bare lever livet, er egoistisk og tenker på seg selv. Det er femte ungen og fortsatt er det full fest med alkohol og diverse. Hun er uføretrygdet og har igjen fått nesten 100.000 av nav til utstyr og diverse som hun skal bruke på nye pupper og mageplastikk etter hun har født og denne gangen skal hu ha ungen hos seg. Ingen av disse barna har samme far. Ja, hun burde blitt sterilisert. Anonymkode: ca420...2dc Det er jo "svindel"! Anonymkode: dec27...d7f 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå