AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #1 Skrevet 10 timer siden Er det noen som har erfaring med denne miksen? Jeg har ikke skaffet meg den selv, men på grunn av at en venn av familien har blitt akutt syk har jeg fått omsorgen for en 8 md gammel flat/puddel hannvalp. Jeg vet ikke hvor lenge, men det kan bli en god stund. Har erfaring med hvit gjeter og toller, men aldri hatt en sånn hund før. Noe spesielt jeg bør tenke på? Anonymkode: 02862...e3a
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #2 Skrevet 10 timer siden Er det ren flat doodle eller er det andre raser blandet inn også? Anonymkode: 78b9a...2ce
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #3 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er det ren flat doodle eller er det andre raser blandet inn også? Anonymkode: 78b9a...2ce Altså mente om det var 50/50 puddel : flat Anonymkode: 78b9a...2ce
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #4 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Er det ren flat doodle eller er det andre raser blandet inn også? Anonymkode: 78b9a...2ce Jeg aner ikke, har bare fått beskjed om at det er en "flatdoodle" så det er vanskelig å vite. Eier er på isolat og ikke mulig å kontakte som det er nå så jeg finner det nok ikke ut heller. Anonymkode: 02862...e3a
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Skrevet 5 timer siden Pass på pelsen så den ikke blir flokete og sammenfiltet. Børst og klipp jevnlig. Ellers er det ørene, hengeører får lett ørebetennelser så sjekk jevnlig. Om det er mye hør inni ørene må det også jevnlig nappes så ørene ikke blir stappet. Ellers er det vel det vanlige? Mosjon, trening, oppdragelse. Mye energi i begge rasene og puddelen er smart, men flaten kan være rimelig tett i pappen altså. Du får se det an hva du har fått... Anonymkode: d0a78...f20
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Pass på pelsen så den ikke blir flokete og sammenfiltet. Børst og klipp jevnlig. Ellers er det ørene, hengeører får lett ørebetennelser så sjekk jevnlig. Om det er mye hør inni ørene må det også jevnlig nappes så ørene ikke blir stappet. Ellers er det vel det vanlige? Mosjon, trening, oppdragelse. Mye energi i begge rasene og puddelen er smart, men flaten kan være rimelig tett i pappen altså. Du får se det an hva du har fått... Anonymkode: d0a78...f20 Ja, jeg er spent på det 😅 Så langt virker han både trivelig og avbalansert, men vi får vente å se når han blir litt varm i trøya. Vi fokuserer på ro og trygghet i starten her så får vi trene litt etterhvert og se hvor det bærer. Takk for tips ang pelsen! Har aldri hatt sånn pels som må stelles noe spesielt før så det blir jo interessant. Skal ta en tur til hundefrisør etterhvert så får jeg nok litt opplæring der tenker jeg. Anonymkode: 02862...e3a
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, jeg er spent på det 😅 Så langt virker han både trivelig og avbalansert, men vi får vente å se når han blir litt varm i trøya. Vi fokuserer på ro og trygghet i starten her så får vi trene litt etterhvert og se hvor det bærer. Takk for tips ang pelsen! Har aldri hatt sånn pels som må stelles noe spesielt før så det blir jo interessant. Skal ta en tur til hundefrisør etterhvert så får jeg nok litt opplæring der tenker jeg. Anonymkode: 02862...e3a Girl with the dog på youtube (og forsåvidt facebook også) har videoer med pelsstell, mange tips der. Anonymkode: 705a0...17f
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Skrevet 4 timer siden Forslag til betegnelse på flat-puddel-blanding: floodle (fluddel på norsk 😆) eller plat. Anonymkode: d2609...a74
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Mye energi i begge rasene og puddelen er smart, men flaten kan være rimelig tett i pappen altså. Du får se det an hva du har fått... Anonymkode: d0a78...f20 Haha, godt skrevet! 🤣 Jeg ville aldri skaffet meg en sånn miks, pga pels og jeg ville vært veldig bekymret for hva flat-blodet kunne endt med. Har vært borte i noen mareritt av noe flat’er, det må jeg si. Ekstrem energi og utrolig lite vett. Men her må du bare se an hunden du har, og være obs på pelsstell (inkludert mellom tredeputene), som andre har vært inne på allerede. Hvis hunden får det beste fra begge raser, vil det være en flott hund (hvis den oppdras riktig, og pelsen er håndterlig). Anonymkode: ba78a...62e 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #10 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Haha, godt skrevet! 🤣 Jeg ville aldri skaffet meg en sånn miks, pga pels og jeg ville vært veldig bekymret for hva flat-blodet kunne endt med. Har vært borte i noen mareritt av noe flat’er, det må jeg si. Ekstrem energi og utrolig lite vett. Men her må du bare se an hunden du har, og være obs på pelsstell (inkludert mellom tredeputene), som andre har vært inne på allerede. Hvis hunden får det beste fra begge raser, vil det være en flott hund (hvis den oppdras riktig, og pelsen er håndterlig). Anonymkode: ba78a...62e Jeg hadde aldri skaffa meg noe sånt med vilje jeg heller, syns helt ærlig den blandingen virker helt idiotisk. Men det er jo ikke hunden sin feil, så vi får bare gjøre det beste ut av det, vi skal nok få det trivelig sammen Anonymkode: 02862...e3a 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå