Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest1
Skrevet

Jeg har nå vært samboer i 3år.Har ikke følt meg noe særlig lykkelig i det siste året.Her om dagen fikk jeg kontakt med eksen.forholdet med han ble slutt for ca.4år siden etter 2år.Vi vekslet en del sms og fant ut at vi det egentlig ikke var noen spess grunn til at det ble slutt.mulig det var jeg som var ung og uerfaren, og derfor flytta. Men nå er vi venner og avtalt å møtes.For det første bare som venner for å prate sammen og så får tiden vise om vi finner tilbake til hverandre. Vi er begge åpne for å kanskje satse på nytt... dette vurderer jeg fordi jeg ikke lenger er lykkelig i mitt nåværende forhold..

Jeg ønsker gjerne å få høre noen synspunkter av andre her inne på dette. Kanskje ifra noen som har god eller dårlig erfaring med en sånn situasjon.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hva med å informere den uvitende stakkaren du bor sammen med?? Faen av og til er det ingen grenser for respektløs behandling folk kan utsette sine nærmeste for! :frustrert:

Gjest Gjest
Skrevet

det er en kjent sak at forhold som starter som utroskap, ikke vil holde særlig lenge. først må du jo rydde opp med typen du har nå, og i egne følelser også. det virker i alle fall ikke smart å hoppe rett på. synes jeg...

Gjest Gjest
Skrevet

Vi har vært samboere i 3år. Men i det siste året har jeg tenkt og vurdert mine følelser for han. Og har nå kommet fram til at vi bare bor under samme tak...vi oppfører oss som venner..

Gjest Gjest
Skrevet

javel,har du snakket om dette med typen din? har dere konkludert med at "vi er bare venner", så er det vel fritt fram?

uansett,jeg skjønner ikke hvordan folk klarer å hoppe fra den ene til den andre. selv må jeg bearbeide følelser ift samlivsbrudd, uansett hvordan ståa er/var i forholdet.

min ex og jeg hadde det helt rævva på slutten, likevel sørga jeg lenge etter bruddet.

men det er kanskje det som er greia?at når man får en ny med en gang, så "slipper" man at det føleriet? men er det sunt det da?

Skrevet

Skal si meg enig med de foregående innlegg om at jeg finner denne oppførsel for litt klar og kynisk, men man får som man sår. Regner med at du ikke tenker på å skulle satse 100% på dette forholdet, dette tenker jeg siden du nærmest har innfunnet deg med at du vil forlate din nåværende type for eksen før du har gått fra ham.

Hva om eksen din gjør akkurat det samme med deg om 2 års tid, da har du jo ikke noe du skulle sagt om hans da dårlige oppførsel mot deg. Jeg ønsker deg lykke til uansett hva du måtte velge å gjøre, men ville råde deg til å rydde opp der du er først.

Samtidig gi deg et lite tips med på veien om at det er svært sjelden at forhold som bygges på "utroskap" ikke vil vare i lengden. Nå er vel dette ikke utroskap i seksuelt syn, men det er følelsesmessig utroskap, noe som er nesten like ille. Denne eksen som du nå prøver å komme sammen med igjen, vet jo da at du er så kald og kynisk at du er i stand til å gå bak ryggen hans om den dag skulle komme. Tror du ikke denne tanken vil snike seg innpå han den dag dere skulle få en dårlig periode, noe som kommer før eller siden.

Du får tenke deg godt om, gresset er ikke alltids grønnere på den andre siden. Ofte skal det ikke mye til for å ordne opp der man er, og skulle alt være så ille at det ikke er verdt å fikse. Ja da rydder man opp der man er før man går videre i livet.

Gjest Binna
Skrevet

Høres ikke særlig gjennomtenkt ut, å snakke om å "satse" på eksen som du ikke har møtt på noen år, før du har "gjort deg ferdig" med forrige mann.

Vil råde deg til det samme som de over, rydd opp før du går videre. Lykke til.

Skrevet

Jeg må bare spørre om hvorfor det ble slutt mellom deg og eksen den gangen? Prøv å tenk litt tilbake. Det var vel en grunn til det også. Du var ung og uerfaren sier du, og at det var derfor du flytta fra han. Ofte lukker en øya for det som var negativt, og lager en slags "fluktvei" for seg selv for å komme ut av et nåværende forhold som kanskje går litt trått. Det er iallfall et feil grunnlag å starte et nytt forhold på. Gjør deg opp en klar mening om ditt forhold til samboeren før du eventuelt innleder et forhold til eksen din igjen.

Skrevet

Jeg syns at du skal avslutte forholdet du er i, før du tar denne samtalen med din eks.

Hvis du blir en stund, men likevel diskuterer eventuell forsoning mellom deg og din eks, da vil jeg si du er ganske kynisk mot han du bor sammen med.

Skrevet

Er eksen din singel, eller er han i samme situasjon som deg?

Gjest *nurket*
Skrevet

Her syns jeg du bør ta et valg FØR du evt møter eksen din igjen. Hvis du føler at ditt forhold til samboeren ikke er til for å reddes, så gå ut av forholdet. Eller hvis du føler at det er verdt å gi det en sjans, kom deg på familievernskontoret.

For meg grenser dette til utroskap og møte eksen, mens du har samboer. Når du og eksen har pratet om en evt forsoning. Stakkars gutten som sitter uvitende hjemme å venter på deg.

Gjest Gjest_dragoline_*
Skrevet

hei.

jeg er på en måte i samme situasson som deg.

jeg har gjort det slutt med nåværende og leter etter leilighet.

har noe kontakt med x på sms.

jeg vil ikke ha et seksuelt forhold med x før jeg har fått ting på plass.

men vet at vi to passer sammen.

vi har en helt spesiell fortid sammen og han har ikke funnet andre etter meg.

det er 5 år siden.

jeg rushet inn i det forholdet jeg har vært i nå, da var jeg ikke over x og har aldri kommet over han.

glad jeg har tatt dette valget nå.

men, skader ikke å ta det forsiktig.

Må si at det var ikke pga. x at jeg har gjort det slutt med nåværende.

masse tull med penger, lørn, tillit, hjelp i hjemmet (har to barn)

Derfor har jeg noe kontakt med han nå fordi jeg ikke går fra han andre for hans del.

Hadde jeg gjort det. hadde jeg ikke tatt kontakt før jeg hadde komt meg ut og vært alene en stund. ;)

Gjest Gjest_heidi_*
Skrevet

bare gjør det! gå fra typen din nå og rett inn i nytt forhold!

og så bare husk en ting eksen din vil aldri kunne stole på at du ikke gjør det igjen mot han også.... du får det jævli.. det kan jeg love deg

men kanskje... du fortjener denne erfaringen???

Skrevet (endret)

Jeg er enige med de andre her som anbefaler deg å ta ett skritt om gangen. Det å holde et forhold ved like er alltid vanskelig, så det er ikke så rart at det går nedover med samboern din hvis dere ikke jobber med forholdet og tar vare på det dere har. Tenk deg nøye om; evaluer det du har og ta en avgjørelse ang om du vil bli eller gå som er uavhengig av eksen din. Ikke vær så dum at du bare møter han og ser hva som skjer. Det er noe med slike møter. Det er veldig lett å rosemale det man hadde hvis man ikke stortrives i livet sitt slik det er nå og bli forelsket i spenningen. Tenk langsiktig.

Lykke til med avgjørelsen.

PS: Samboern din fortjener at du snakker voksent med han om problemene du ser i forholdet og hva dere skal gjøre med dette i det minste...

Endret av datajente

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...