Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo rett og slett et svært kynisk forsøk på å lure kundene sine. 

Jeg håper potensielle kunder ikke har gullfiskhukommelse, men straffer dem ved å legge igjen pengene sine et bedre sted.

Anonymkode: 4561e...1d2

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Norske butikker har blitt ekstremt frekke den siste tiden. Skremmende utvikling.

Nei vi får begynne å se til utenlandske butikker. Temu f.eks har jeg hørt er bra.

Endret av Hololo
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er jo rett og slett et svært kynisk forsøk på å lure kundene sine. 

Jeg håper potensielle kunder ikke har gullfiskhukommelse, men straffer dem ved å legge igjen pengene sine et bedre sted.

Anonymkode: 4561e...1d2

Enig i dette, desverre er det sjeldent boikott fungerer og etterhvert er alt glemt. Tror dem mister kunder på det da i det store og det hele.

Nå har jo XXL slitt en stund, men husker godt når prisjukset deres kom ut i media med fiktive førpriser dem fikk nå gjennomgå, men ikke lenge etter var det Covid og rekordomsetning. 

Uansett at alle slike saker kommer frem i lyset er veldig bra og på sikt håper eg folk blir mer klar over forbrukermakta dem har. Virker til at det må på plass en viss holdnings endring og den ser du jo komme med all ståhei om Black Friday og falske tilbud for eksempel.

Anonymkode: d3571...2d9

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Hololo skrev (21 minutter siden):

Norske butikker har blitt ekstremt frekke den siste tiden. Skremmende utvikling.

Nei vi får begynne å se til utenlandske butikker. Temu f.eks har jeg hørt er bra.

Temu er en MARKEDSPLASS hvor ulike selgere fra Kina, selger sine ting.

Bare for å ha det klarert.

Anonymkode: 3dfb3...e1d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Leser i nettavisen i dag der Sport Outlet har satt i gang ett voldsomt system med flere nettbutikker dem refererer til som "Konkurrenter" for å henvise til "førpris" "veiledende pris" For å lure kunder.

Hva synes folket? 

https://www.nettavisen.no/okonomi/sannheten-om-sport-outlets-rabatter-bruker-egne-butikker-som-prisreferanse/s/5-95-2834093

Anonymkode: d3571...2d9

Jeg leste det og ble veldig overrasket.

Syntes de har gode tilbud, men jeg har aldri sammenlignet priser derfra med andre steder.

Litt usikker på om jeg lar det påvirke meg til å ikke handle der lenger, siden jeg ikke sammenligner uansett.

Anonymkode: 3dfb3...e1d

Skrevet

Jeg liker sport outlet - men har jo reflektert over at man sjelden kan finne de samme varene i andre butikker - så, jeg vet at jeg på en måte lar meg lure. Kjøper de tingene jeg synes er billig der uansett førprisen. Og har vært greit fornøyd med kvaliteten. Spesielt sett opp mot prisen.

AnonymBruker
Skrevet

Har kjøpt en del hos Sport Outlet, men har tatt før prisen med en klype salt siden de har vært vanskelige å finne en reel l sammenligning. Så har brukt sunn fornuft og erfaring med lignende varer som måling for om det er et godt kjøp eller ikke. 

Anonymkode: 117d1...418

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri likt butikken fordi det er mye ræl der. Og nå styrer jeg i alle fall unna fremover!

Anonymkode: 970fb...773

Skrevet

"Gode tilbud", du ser vel at du er lurt godt nå.. 😅 Det er jo ingen andre som selger merkene de selger mest av, så de produserer for seg selv og "faker" vanlig pris.. 

De selger stort sett bare skrot, ekle stoff bare billig Kina-dritt. 

(Selvsagt brukbart for noen, men en må vite hva en gjør i de butikkene..) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer ikke til å påvirke meg, jeg handler der fordi de er rimelige og hvis jeg vil sammenligne priser går jeg og ser selv. Pleide å handle på xxl, men de er ikke en rimelig butikk lenger. Førpris kjeden selv oppgir har aldri hatt noe å si for meg, på mitt lokale senter ligger outlet, xxl og en til i samme bygg, og dersom jeg skal kjøpe noe større, som ryggsekk eller sykkel tar jeg runden og sjekker pris og kvalitet hos samtlige. 

Anonymkode: 01ad3...a14

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble litt overrasket over at så mange ikke visste at det handlet om prisjuks. Førprisene de kjører er helt hinsides høye, og de ville tvilsomt fått solgt noe til førprisen sin. Men har opplevd å gå i butikken med flere som tror de gjør gode kupp pga tilbudsprisen. Men med litt sunn fornuft så vil man ikke la seg lure så enkelt. Noen produkter er riktig priset, og det er noen ganger man kan gjøre kupp. Men med engang en nordmann ser en tilbudslapp så blir det solgt, og det vet disse butikkene.

Anonymkode: a66df...51b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...