AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #1 Skrevet 18 timer siden Herregud, har uplanlagt blitt gravid! vi har 3 barn fra før som er mellom 13 og 17 år. Termin i september, jeg fyller 42 i oktober!! Er det verdt det? Hva burde jeg gjøre? Vi har et utrolig godt forhold jeg og mannen, og mange ser nok på oss som et slags ideal, tror ikke noen er overrasket over at vi har mengder med sex og koser oss, men vi har jo ikke gått inn for dette. Hva om noe er galt?? ser at man får nipt 10+0, det er jo så sent å eventuelt få vite at noe er galt. Jeg er i veldig god fysisk form, er ikke så bekymret for akkurat det. Men vi er jo mentalt klar for en annen fase i livet. Noen andre som har opplevd noe lignende`? Kan dette bli en berikelse eller? Noen som er i 40-åra og har foreldre som er 80++? Hvordan er det å ha "gamle" foreldre. Absolutt alt praktisk er på stell. God økonomi, alt vi trenger av hus, hytte, feriehus, biler, helse (enn så lenge), nettverk, helt fantastiske ungdommer har vi som gjør det strålende på alle fronter - hittil. Herregud... Anonymkode: 4d719...023 1 7
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #2 Skrevet 18 timer siden Jeg tok abort i fjor i en alder av 40 ble også uplanlagt gravid. Jeg angrer hver eneste dag,det meste ordner seg. Behold barnet❤️ Anonymkode: 99573...8fb 1 13
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #3 Skrevet 18 timer siden Gå til legen først og fremst, og få tatt en undersøkelse med ultralyd på sykehus. Din alder tilsier at dette er et såkalt risikosvangerskap, og du har økt risiko for at fosteret kan ha misdannelser og andre genetiske defekter pga gamle egg. Det er selvfølgelig størst sjanse for at ingenting er galt, men det finnes en økt risiko i din alder, så kom deg til lege så fort som mulig. Anonymkode: 644c9...71f 2 1 2
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #4 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Gå til legen først og fremst, og få tatt en undersøkelse med ultralyd på sykehus. Din alder tilsier at dette er et såkalt risikosvangerskap, og du har økt risiko for at fosteret kan ha misdannelser og andre genetiske defekter pga gamle egg. Det er selvfølgelig størst sjanse for at ingenting er galt, men det finnes en økt risiko i din alder, så kom deg til lege så fort som mulig. Anonymkode: 644c9...71f Herregud. Hun får ikke sett noe i uke 4. Barn med missdannelser eller downs blir født av unge mødre nettopp fordi eldre får en bedre sjekk etterhvert som det blir behov,men ikke i uke 4. Anonymkode: 99573...8fb 11 3
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #5 Skrevet 18 timer siden så gøy, gratulerer! Var litt samme her, bare at det kun skulle én gang til, haha! Samme som da jeg var ung, trodde jo at fertilitet skulle dale med alderen! Frisk og fin lillesøster her! Anonymkode: 6dbd4...33e 3 1
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #6 Skrevet 18 timer siden Jeg hadde nok tatt abort, spesielt hvis ungene jeg hadde fra før er ungdommer. Men snakk med mannen din. Hva tenker han? Anonymkode: 06532...5e1 8
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #7 Skrevet 18 timer siden Jeg er 40 og fikk en "attpåklatt" i sommer, har to tenåringer fra før. Veldig koselig. Har selv unge foreldre, men mistet faren min tidlig likevel. Man har ingen garantier. Anonymkode: 5ece8...5d3 5 1 2
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #8 Skrevet 18 timer siden Jeg fikk barn som nesten 41 årig, da hadde jeg en femåring fra før så ikke helt sammenlignbart med deg. Mannen er eldre enn meg. jeg mistet pappa da dette barnet var 1,5 år, det var vondt men det er og sånn at i slike situasjoner hjelper det å ha barn som og trenger deg. Jeg har nå en gammel mor som trenger en del hjelp, hun bor hjemme og får hjemmehjelp men vi handler for henne. samtidig har jeg to tenåringer. Det er jo helt overkommelig vil jeg si, men jeg har en mann som og bidrar. Det jeg har opplevd med å være eldre mor er mye positivt, mer ro og stabil økonomi, vi har en tyngde som foreldre ved at vi er i en annen fase av livet. samtidig er vi ikke alltid på nett med de vi møter som har barn på vår alder, men vi har jo barna som noe felles. Jeg hadde et upoblematisk svangerskap og fødsel. Anonymkode: 1a3a2...6d4 1
Maleficenta Skrevet 18 timer siden #9 Skrevet 18 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Herregud, har uplanlagt blitt gravid! vi har 3 barn fra før som er mellom 13 og 17 år. Termin i september, jeg fyller 42 i oktober!! Er det verdt det? Hva burde jeg gjøre? Vi har et utrolig godt forhold jeg og mannen, og mange ser nok på oss som et slags ideal, tror ikke noen er overrasket over at vi har mengder med sex og koser oss, men vi har jo ikke gått inn for dette. Hva om noe er galt?? ser at man får nipt 10+0, det er jo så sent å eventuelt få vite at noe er galt. Jeg er i veldig god fysisk form, er ikke så bekymret for akkurat det. Men vi er jo mentalt klar for en annen fase i livet. Noen andre som har opplevd noe lignende`? Kan dette bli en berikelse eller? Noen som er i 40-åra og har foreldre som er 80++? Hvordan er det å ha "gamle" foreldre. Absolutt alt praktisk er på stell. God økonomi, alt vi trenger av hus, hytte, feriehus, biler, helse (enn så lenge), nettverk, helt fantastiske ungdommer har vi som gjør det strålende på alle fronter - hittil. Herregud... Anonymkode: 4d719...023 Jeg fikk andremann det året jeg skulle fylle 42. Altså jeg ble 42 år tre mnd etter han var født. Gikk helt fint. Lett svangerskap, lett fødsel, frisk og fin gutt. Og uke 10 er ikke for sent for å få vite om noe er galt. Er noe galt får du garantert innvilget senabort om det skulle bli over uke 12. Det fikk jeg beskjed om. Ja det blir nemnd men er omtrent kun ren formalitet Endret 18 timer siden av Maleficenta 2 1
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #10 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg hadde nok tatt abort, spesielt hvis ungene jeg hadde fra før er ungdommer. Men snakk med mannen din. Hva tenker han? Anonymkode: 06532...5e1 Han er i sjokk. Det er for så vidt jeg også. Eller, han er vel kanskje i sorg. Han elsker å være kjærester og gleder seg sånn til neste fase. Vi er engasjerte foreldre som stiller opp her og der, med glede, og typisk liker venner av kidsa å være hjemme hos oss. Veldig koselig, absolutt ingenting vi klager på, og vi legger jo opp til det selv. Men, mye man synes er ok fordi man ver det tar slutt en gang, om du skjønner? Vi hadde ikke sett for oss å begynne på nytt igjen med bhg og alt slikt. Han er 44 år når babyen eventuelt blir født. Og han tenker mye på å bli gamlingen på foreldremøter. Abort har ikke vært tema eller nevnt fra noens side enda. ts Anonymkode: 4d719...023 5
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #11 Skrevet 18 timer siden Gratulerer! Jeg fikk siste da jeg var 43. Helt normalt svangerskap og friskt barn som i dag er en flott jente på 4 år. Som min gynekolog sa: «Det er litt forhøyet risiko for ting men de fleste får friske barn». Min beste venninne har en 2 år yngre bror og en 14 år yngre søster. De er en sammensveiset gjeng, på tross av aldersforskjellen. Min venninne og søsteren finner på mye hyggelig sammen og det er ingen som tenker at det er 14 år imellom dem. Anonymkode: 53a78...76e 4 1
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #12 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Herregud. Hun får ikke sett noe i uke 4. Barn med missdannelser eller downs blir født av unge mødre nettopp fordi eldre får en bedre sjekk etterhvert som det blir behov,men ikke i uke 4. Anonymkode: 99573...8fb Det ville legen fortalt henne. Jeg sa ikke at ultralyden nødvendigvis skulle skje i uke 4, jeg sa hun skulle gå til legen så fort som mulig. Der får hun råd passende for svangerskap i sin alder. Anonymkode: 644c9...71f
Maleficenta Skrevet 18 timer siden #13 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg hadde nok tatt abort, spesielt hvis ungene jeg hadde fra før er ungdommer. Men snakk med mannen din. Hva tenker han? Anonymkode: 06532...5e1 Hvorfor abort bare fordi de eldste er tenåringer? Er det grusomt å få småsøsken når man er tenåring? 5
Maleficenta Skrevet 18 timer siden #14 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Gå til legen først og fremst, og få tatt en undersøkelse med ultralyd på sykehus. Din alder tilsier at dette er et såkalt risikosvangerskap, og du har økt risiko for at fosteret kan ha misdannelser og andre genetiske defekter pga gamle egg. Det er selvfølgelig størst sjanse for at ingenting er galt, men det finnes en økt risiko i din alder, så kom deg til lege så fort som mulig. Anonymkode: 644c9...71f Marginal risiko altså. Just saying 1 1
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #15 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det ville legen fortalt henne. Jeg sa ikke at ultralyden nødvendigvis skulle skje i uke 4, jeg sa hun skulle gå til legen så fort som mulig. Der får hun råd passende for svangerskap i sin alder. Anonymkode: 644c9...71f Men det haster ikke når det likevel ikke er mulig å se noe, så lenge man ikke venter at rådet er «ta abort», og i så fall burde hun bytte lege. Anonymkode: 855c0...fc2
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #16 Skrevet 18 timer siden Beklager med det hadde jeg aldri orket. Ikke fordi jeg er i 40 årene, men fordi det er så deilig nå når ungene er store og både barnehage og barneskole er et tilbakelagt kapittel. Å starte på nytt igjen da er utelukket, heldigvis er jeg og mannen enige om det. Anonymkode: 3101e...200 10 1 2
Maleficenta Skrevet 17 timer siden #17 Skrevet 17 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Han er i sjokk. Det er for så vidt jeg også. Eller, han er vel kanskje i sorg. Han elsker å være kjærester og gleder seg sånn til neste fase. Vi er engasjerte foreldre som stiller opp her og der, med glede, og typisk liker venner av kidsa å være hjemme hos oss. Veldig koselig, absolutt ingenting vi klager på, og vi legger jo opp til det selv. Men, mye man synes er ok fordi man ver det tar slutt en gang, om du skjønner? Vi hadde ikke sett for oss å begynne på nytt igjen med bhg og alt slikt. Han er 44 år når babyen eventuelt blir født. Og han tenker mye på å bli gamlingen på foreldremøter. Abort har ikke vært tema eller nevnt fra noens side enda. ts Anonymkode: 4d719...023 Han blir garantert ikke eneste gamlingen. Mange eldre fedre i min eldste sønn sin klasse Endret 17 timer siden av Maleficenta 4 2
Maleficenta Skrevet 17 timer siden #18 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det ville legen fortalt henne. Jeg sa ikke at ultralyden nødvendigvis skulle skje i uke 4, jeg sa hun skulle gå til legen så fort som mulig. Der får hun råd passende for svangerskap i sin alder. Anonymkode: 644c9...71f Det er ikke store forskjellen i rådene de gir til noen på over 40. Men ta bør absolutt ta nipt test og ville anbefalt tidlig ul.
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #19 Skrevet 17 timer siden Mine foreldre kommer til å være 80 når jeg fyller 40. Er attpåklatt med søsken som er 11, 15 og 17 år eldre enn meg. Jeg fyller straks 35. Har ingenting å klage på min oppvekst. Nesten en liten luksus å ha så mye eldre søsken. Har god kontakt med alle den dag i dag. Har ikke hatt noen problem med å ha "gamle" foreldre. De stiller alltid opp om det er noe og føler ikke at jeg har gått glipp av noe pga aleren. Anonymkode: 98e3d...6cc 4 3
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #20 Skrevet 17 timer siden tusen takk for alle svar, gode dere ❤️ Hodet går litt til alle kanter. ts Anonymkode: 4d719...023 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå