Gå til innhold

Barn som alltid sitter på

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Blir du irritert da? Om det alltid er barn som må sitte på til andre, selv om de har bil og mulighet, men vil være hjemme for å lage klar middag, vaske hus, trene. De spør aldri om vi skal kjøre en vei hver, men det er alltid dette barnet som skal sitte på. Ikke noe galt med foreldre, i full jobb og alt sånn. Men det er jo andre foreldre som også er i full jobb og som må kjøre rundt på deres barn, som kanskje også ville bakt og vasket osv .Nesten lyst å si at deres barn får ta buss om det ikke går, eller så må de løfte rumpa selv å kjøre… 

Anonymkode: 2a892...5d0

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kotyme at man tar hver sin vei da, eller i alle fall foreslår det hvis ens barn får sitte på. 

Anonymkode: da25b...dcf

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

«Kan vi ikke kjøre annenhver gang?»

«Nå setter vi opp en kjøreplan, slik at vi fordeler dette arbeidet.»

«Ja, Mateo kan sitte på, men da må dere hente barna.»

Altså, snakk sammen!

Anonymkode: ec4b4...df8

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Merker veldig forskjell i nærmiljøet mitt på de foreldrene som tar lett på å legge ansvar og logistikk for barna sine over på andre og de som ikke gjør det. Sistnevnte er heldigvis normen. Bare å grensesette her å kreve tilbake av de som gjør det 

Anonymkode: da25b...dcf

Skrevet

Selvsagt får barna sitte på. Jeg lar sånne ting ALDRI gå utover barna.  

Når jeg henter mine barn på aktiviteter så spør jeg alltid de andre ungene om det er noen som trenger skyss hjem. 🙂 

It takes a village..

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig mange mennesker som ikke ser at ting ikke er rettferdig fordelt før man påpeker det. 

Anonymkode: fbe1d...6b6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

De spør aldri om vi skal kjøre en vei hver

Og hva sier du når du spør om det da?

Anonymkode: 19ea0...173

AnonymBruker
Skrevet
MiniMjau skrev (1 minutt siden):

Selvsagt får barna sitte på. Jeg lar sånne ting ALDRI gå utover barna.  

Når jeg henter mine barn på aktiviteter så spør jeg alltid de andre ungene om det er noen som trenger skyss hjem. 🙂 

It takes a village..

Enig. Men en village trenger mer enn kun et par sett med foreldre.  

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor spør du aldri tilbake da?

Anonymkode: 1b97f...757

AnonymBruker
Skrevet

Hvis folk ser at andre lar seg utnytte, fortsetter de å utnytte. 

Skrevet

Jeg lurer jo på hva de sier når du spør om dere skal kjøre hver deres vei, som flere andre her. 

Skrevet

Om jeg skal dit uansett så orker jeg ærlig talt ikke å bry meg så veldig. Jeg tenker det kommer litt an på de andres muligheter også. Det er ikke alltid likt og det plager meg ikke å hjelpe til om jeg kan..men har de andre også bil og mulighet så hadde jeg kanskje sagt at jeg kan kjøre dem dit, kan du hente? Om jeg ikke skulle være tilstede under aktiviteten. Eller foreslått å kjøre annenhver gang feks om vi er tilstede under trening/kamp.

Det eneste som hadde plaget meg er viss jeg kjørte på andre hele tiden og ingen kunne/orket ta med mitt barn om jeg ikke kunne kjøre en gang feks pga sykdom, jobb el. 

Noen har ikke bil, noen strever i sånne sosiale settinger (mer enn andre), noen har mange barn å følge opp, noen jobber kveld osv. Jeg har bil og stort sett mulighet til å kjøre å være med i dette tidsrommet og bidrar gjerne med det så vi får inkludert flest mulig barn 😊

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Enig. Men en village trenger mer enn kun et par sett med foreldre.  

Det er sant, men jeg kan ikke la være å hjelpe andre unger hjem, fordi andre foreldre ikke gjør det.  Forhåpentligvis kan det smitte over. Jeg avtaler også kjøring med andre når det faller seg slik. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Anonysoum skrev (5 minutter siden):

Jeg lurer jo på hva de sier når du spør om dere skal kjøre hver deres vei, som flere andre her. 

Ja, og hvis svaret er "orker ikke, har så mye å gjøre hjemme" osv, så må man bare kvinne seg opp og si, det har vi også. Men hvis vi deler dette likt skal vi nok alltids klare å ta vare på barna våre alle sammen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Blir du irritert da? Om det alltid er barn som må sitte på til andre, selv om de har bil og mulighet, men vil være hjemme for å lage klar middag, vaske hus, trene. De spør aldri om vi skal kjøre en vei hver, men det er alltid dette barnet som skal sitte på. Ikke noe galt med foreldre, i full jobb og alt sånn. Men det er jo andre foreldre som også er i full jobb og som må kjøre rundt på deres barn, som kanskje også ville bakt og vasket osv .Nesten lyst å si at deres barn får ta buss om det ikke går, eller så må de løfte rumpa selv å kjøre… 

Nei, det gidder jeg ikke bruke energi på. Er ikke barna sin feil at de har idioter til foreldre, så her får alle sitte på uten spørsmål. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var et sånt barn der foreldrene mine aldri gadd å stille opp. Vi var mange søsken, og de jobbet mye. Så ikke egentlig god nok unnskyldning. Men sånn var det, og jeg følte selvsagt på det.

I dag er jeg en forelder som alltid stiller opp, og selvfølgelig stiller jeg også opp for de barna som har slike foreldre. Det er IKKE barna sin feil🥰

Anonymkode: b9c9a...07b

• Liker 1
Skrevet

Hva sier de når du sier "jeg kan kjøre til i dag, henter dere?"

Anonymkode: cf768...562

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hva sier de når du sier "jeg kan kjøre til i dag, henter dere?"

Anonymkode: cf768...562

Virker som vi aldri får svar på dette, antar derfor at hun er en sånn som irriterer seg i det stille, aldri stiller spørsmålet, men heller får utløp på kg. Jeg har selv vært konfliktsky ofte, og er man det får man gjerne skarpe reaksjoner den dagen man sier fra om ting. Folk blir så vant til at man er den de kan utnytte alltid.

• Liker 1
Skrevet

Da kommer jeg gjerne litt i forkjøpet. F.eks:

Skal X også i bursdagen imorgen? Skal vi kjøre barna en vei hver?

Selvfølgelig kan X sitte på, Henter du da?

Hei kan Y sitte på dere til bursdagen imorgen, å kan jeg hente begge.

Anonymkode: 3c3c3...61e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...