Gå til innhold

Kleskap/garderober

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Siden vi får nytt soverrom så må vi jo ha kleskap.. Derfor hadde det vært greit å høre hva slags løsninger dere har og hva dere er fornøyd/ ikke fornøyd med..

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Vi har tre meter med Pax fra Ikea, med vanlige skapdører. Jeg er veldig fornøyd med skapdørene, jeg liker ikke skyvedører som er litt upraktisk og ikke så fint. Innredingen i skapene kunne jeg sikkert ha gjort litt annerledes, men sånt er enkelt å fikse på.

Gjest Gjest
Skrevet

Vi har skyvedørsgarderober fra Langlo - http://www.langlo.no/NyeSider2005/hovedside.html

Har valgt Opal i ulike hvite varianter - brosjyre: http://www.langlo.no/PDF/Opal.pdf

Skyvedørene går fra vegg til vegg - barnerommene har innfelt i samme veggen, slik at en får en vegg uten skap som stikker ut. Er fornøyd med både dørene og innredningen.

Vi har følgende løsninger:

Gjesterom/lekerom: 4 dører - to hvite- og to speildører.

Foreldresoverommet: 4 dører - alle dørene har fire fyllinger med satinert glass.

To soverom (barnerom): 2 hvite dører på hvert av rommene.

Når man velger skyvedører er det lurt å tenke at man skal prøve å få "åpningen" så stor som mulig. Dvs. velge fire dører fremfor tre der det er mulig, da kan man skyve til sides to dører og få større åpning.

Vi klarte å få innredningen med hyller tilpasset midten av garderoben, slik at når vi skyver de to midterste dørene til hver side, ser man kun hyller (viktig å tilpasse, slik åpningen og hyllene ikke kommer i konflikt, spesielt viktig hvis man har trådhyller. På hver av sidene har vi garderobestenger. Vanskelig å forklare, men håper du skjønner. Dette er noe av det jeg er mest fornøyd med - spesielt på gjeste-/lekerommet, der vi nesten alltid har de to midterste dørene dratt til siden - har tv i en av hyllene, kurver med leker osv. i de andre hyllene.

HTH har forresten noen stilige skyvedørsgarderober. Anbefales å ta en titt.

Gjest Gjest
Skrevet

Tillegg fra gjest med Langlo skyvedørsgarderobe:

Har tidligere hatt frittstående skap med både vanlige dører og skyvedører.

Løsningen vi nå har er den jeg er mest fornøyd med, men det kan være fordi vi har fått til en god løsning på innredningen i de ulike rommene: F.eks. foreldresoverommet har 3 meter med innredning (halve til hver). Når jeg skal ha tilgang til mine klær m.m., drar jeg to dører helt vekk, og har da fri tilgang til alt på "min del" - blir nesten som "walk-in".

Barnerommene har pr. dato kun trådkurver fra Elfa (hadde de fra før) med tre vanlige hyller på toppen. Fant ut at de ikke trenger å henge opp klærne, og da trenger man ikke garderobestenger enda. Etterhvert er det bare å skifte ut.

Med skyvedørsgarderobe kan man lage fleksible løsninger, som gjør at man kan tilpasse det etter behovet man har pr. dato. Det er kanskje den største fordelen.

Gjest Gjest
Skrevet

Uansett hva du velger... Kjøp takhøye skap. Utrolig hvor mye ekstra plass det gir. Og det samler seg ikke rot/støv oppå skapene. Vi har ett dobbelt garderobeskap i gangen. Siden det går til taket, har vi satt inn to stenger (En oppe og en på midten) Vi får plass til mer enn 30 jakker....

Gjest Gjest
Skrevet
Uansett hva du velger... Kjøp takhøye skap. Utrolig hvor mye ekstra plass det gir. Og det samler seg ikke rot/støv oppå skapene. Vi har ett dobbelt garderobeskap i gangen. Siden det går til taket, har vi satt inn to stenger (En oppe og en på midten) Vi får plass til mer enn 30 jakker....

Jeg er helt enig i dette, men det kan være et problem med dette hvis man har skap, nemlig taklister. Vi har kjøpt garderobeskap, pax på Ikea, og kunne ikke ta de som var 236 cm høye. Skapet ville da kommet opp over listene, og vi kunne da ikke hatt skapet helt inn til veggen.

Skrevet
Jeg er helt enig i dette, men det kan være et problem med dette hvis man har skap, nemlig taklister. Vi har kjøpt garderobeskap, pax på Ikea, og kunne ikke ta de som var 236 cm høye. Skapet ville da kommet opp over listene, og vi kunne da ikke hatt skapet helt inn til veggen.

Da ville vel jeg kanskje vurdert å fjerne listen bak og heller føre den rundt skapet.

Gjest Gjest
Skrevet
Da ville vel jeg kanskje vurdert å fjerne listen bak og heller føre den rundt skapet.

Ja det er sikkert en mulighet i enkelte tilfeller, men tror nok ikke at det er alle skap man kan gjøre det på, da listene må festes i noe. Det må da være en del "kant" på toppen og listene må ikke være for brede. I vårt tilfelle gikk det ikke da vi vurderte det.

Gjest Gjest
Skrevet

Vi hadde skyvedørsgarderobe med trådhyller før, men det fungerte dårlig her. Nå har vi vanlige garderobeskap med hyller og det er så mye bedre!

Det er mulig at skyvedørsordningen ikke fungerte her ettersom det var litt trangt foran åpningen. (Og at det fort ble kaos i trådkurvene hvis jeg hadde dårlig tid og skulle ha tak i noe som lå langt ned...)

Gjest Gjest
Skrevet
Vi har skyvedørsgarderober fra Langlo - http://www.langlo.no/NyeSider2005/hovedside.html

Har valgt Opal i ulike hvite varianter - brosjyre: http://www.langlo.no/PDF/Opal.pdf

Skyvedørene går fra vegg til vegg - barnerommene har innfelt i samme veggen, slik at en får en vegg uten skap som stikker ut. Er fornøyd med både dørene og innredningen. 

Vi har følgende løsninger:

Gjesterom/lekerom: 4 dører - to hvite- og to speildører.

Foreldresoverommet: 4 dører - alle dørene har fire fyllinger med satinert glass.

To soverom (barnerom): 2 hvite dører på hvert av rommene.

Når man velger skyvedører er det lurt å tenke at man skal prøve å få "åpningen" så stor som mulig. Dvs. velge fire dører fremfor tre der det er mulig, da kan man skyve til sides to dører og få større åpning.

Vi klarte å få innredningen med hyller tilpasset midten av garderoben, slik at når vi skyver de to midterste dørene til hver side, ser man kun hyller (viktig å tilpasse, slik åpningen og hyllene ikke kommer i konflikt, spesielt viktig hvis man har trådhyller. På hver av sidene har vi garderobestenger. Vanskelig å forklare, men håper du skjønner. Dette er noe av det jeg er mest fornøyd med - spesielt på gjeste-/lekerommet, der vi nesten alltid har de to midterste dørene dratt til siden - har tv i en av hyllene, kurver med leker osv. i de andre hyllene. 

HTH har forresten noen stilige skyvedørsgarderober. Anbefales å ta en titt.

Et h...fra Bohus. stort digert med en skufferad og to til å henge og to med hyller. Speil utenpå skapdører.

De er ca 8 mnd nå og lurer på å kaste det ut.

Gjest Gjest
Skrevet
Et h...fra Bohus. stort digert med en skufferad og to til å henge og to med hyller. Speil utenpå skapdører.

De er ca 8 mnd nå og lurer på å kaste det ut.

Hvorfor siterer du mitt svar? Langlo eller HTH sine skyvedørsgarderober har ikke noe med Bohus sine. Såvidt jeg har sett selger Bohus "ferdige" skap med skyvedører, det er ikke det samme - Langlo og HTH sine skyvedørsgarderober blir montert på plassen tilpasset akkurat den innredningen man selv ønsker.

Vedr. fleksibel innredning med skyvedørsgarderobe: Langlo har bl.a. treskuffer, trådkurver, strykebrett, skohyller, hengere til bukser, forskjellige typer garderobestenger osv.

Gjest Gjest
Skrevet (endret)

Bilder hentet fra Finn.no (huset var avbildet i forrige Bonytt) - skyvedørsgarderober fra HTH:

http://cache.finn.no/mmo/626/406/9_107677700.jpg

http://cache.finn.no/mmo/626/406/9_811399971.jpg

Bildene er fjernet

Fra reglene:

Hvis du ønsker å legge inn bilder i innleggene dine eller i signaturen, må du kjøpe en superbruker. Dette gjør du i profilen din. Uten å være registrert som supermedlem kan du ikke legge bilder i innlegg eller signatur.

Lea (moderator)

Endret av Lea
Gjest Gjest
Skrevet

Ja det er sikkert en mulighet i enkelte tilfeller, men tror nok ikke at det er alle skap man kan gjøre det på, da listene må festes i noe. Det må da være en del "kant" på toppen og listene må ikke være for brede. I vårt tilfelle gikk det ikke da vi vurderte det.

Hva med å ta bort listen bak skapet og ikke føre den rundt skapet? M.a.o. at den stopper inntil skapet. :)

Skrevet

Vi har skyvedørsgarderober i alle soverom.

Vi har fra sigdal og er veldig fornøyd med det.

Gjest Gjest
Skrevet
Hvorfor siterer du mitt svar? Langlo eller HTH sine skyvedørsgarderober har ikke noe med Bohus sine. Såvidt jeg har sett selger Bohus "ferdige" skap med skyvedører, det er ikke det samme - Langlo og HTH sine skyvedørsgarderober blir montert på plassen tilpasset akkurat den innredningen man selv ønsker.

Vedr. fleksibel innredning med skyvedørsgarderobe: Langlo har bl.a. treskuffer, trådkurver,  strykebrett, skohyller, hengere til bukser, forskjellige typer garderobestenger osv.

du/dere får virkelig unnskylde at jeg siterte feil person. gikk hastig for seg!! skal aldri gjenta seg...det er jo ikke lov å gjøre feil her inne. Slike ting påpeker man med en gang.!!!

ps. Det er ikke skyvedører på de fra Bohus. vanlig hengslete dører.

Så får du/dere ha en hyggelig kveld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...