Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har brukt Madagascar Centella hudpleie en tid og er så fornøyd. Første serien jeg faktisk har brukt opp. Utenom noe dyrere fra Babor. 

Spørsmålet er, har noen kjøpt Centella fra Temu og kan tipse meg hvor jeg skal finne de som er brukbare? 

Bestilte hos blivakker denne gangen men kan tenke meg å kjøpe rett fra Kina i stedet for det kommer jo derfra uansett! 

Takknemlig for om de som har erfaring svarer, jeg trenger ikke temu-shaming. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke anbefalt å kjøpe hudpleie fra temu. 

Centella produkter innefor k beauty er produsert i Sør Korea og ikke Kina. Selve Centella råvaren kommer fra ulike steder deriblant Madagaskar. Centella fra Madagaskar blir sett på som plante råvaren som holder høy kvalitet. Samme med produksjonen av hudpleie fra Sør Korea og Japan.

Et stort problem innenfor hudpleie og spesielt K Beauty, er falske produkter. K Beauty produsert i Kina er høyst sannsynlig fake. Flere koreanske produkter har et eget vertifiserings sytem med qr kode og en app for å undersøke om produktet er originalt eller fake. 

Centella dyrkes også i Kina men det er kjent at det er en del juks med denne råvaren og det finnes lignende plante som er billigere og selges som råvaren iten å være det. Det er også stor forskjell på hvor høy prosent aktivt stoff det er i høy kvalitet vs lav kvalitet. 

Du er fri til å kjøpe Centella fra Kina men hvor du har det fra at Kina er produsent av kvalitets produkter med Cantella er for meg en gåte. At et produkt ser likt ut i emballasje betyr ikke at det er samme produkt. 

Anonymkode: bd570...6ac

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Centella produkter innefor k beauty er produsert i Sør Korea og ikke Kina. Selve Centella råvaren kommer fra ulike steder deriblant Madagaskar. Centella fra Madagaskar blir sett på som plante råvaren som holder høy kvalitet. Samme med produksjonen av hudpleie fra Sør Korea og Japan.

Et stort problem innenfor hudpleie og spesielt K Beauty, er falske produkter. K Beauty produsert i Kina er høyst sannsynlig fake. Flere koreanske produkter har et eget vertifiserings sytem med qr kode og en app for å undersøke om produktet er originalt eller fake. 

Centella dyrkes også i Kina men det er kjent at det er en del juks med denne råvaren og det finnes lignende plante som er billigere og selges som råvaren iten å være det. Det er også stor forskjell på hvor høy prosent aktivt stoff det er i høy kvalitet vs lav kvalitet. 

Du er fri til å kjøpe Centella fra Kina men hvor du har det fra at Kina er produsent av kvalitets produkter med Cantella er for meg en gåte. At et produkt ser likt ut i emballasje betyr ikke at det er samme produkt. 

Ja, jeg kikket på mine produkter og skjønte at det var dumt å skrive at det er fra Kina. Det er bare slik at alle sier at Temu er varer fra Kina. Selvsagt er disse gode produktene fra Sør-Korea. 

Men det kan jo være selgere som selger gode produkter produsert i sør Korea. 

Takk for ditt svar 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har du noe anbefalinger om hvor jeg burde kjøpe det? 

Bruker du det selv og vet om noe som er gode nattkremer? 😊

Skrevet

Hos Proshop kjøpte jeg serien Madagascar centella sist. 

Anonymkode: 44292...925

• Nyttig 1
Skrevet

Ville heller sjekket EBay, er noen seriøse selgere der. 

• Nyttig 1
Skrevet

Skinsecret.no har gode serum av madagaskar centella

Anonymkode: 8552c...e3e

• Hjerte 1
Skrevet
Jente50 skrev (1 time siden):

Har du noe anbefalinger om hvor jeg burde kjøpe det? 

Bruker du det selv og vet om noe som er gode nattkremer? 😊

Jeg pleier å google produkt navnene. Flere av de seriøse norske nettbutikkene har stadig tilbud på ulike k beauty produkter. Falske varer er et stort problem så jeg betaler heller en ekstra 50 til 100 lapp for å være sikker på at jeg får orginal vare. 

Sør Korea har egne butikker som selger dette, den mest kjente er olive young, men med frakt og norsk toll kan jeg ikke se for meg at det er mye å spare på å bestilledirekte fra kilden.

Jeg handler selv det meste på tilbud. Jeg bruker ikke noe Centella produkt som nattkrem så ingen anbefaling på det. Av Centella produkter jeg har prøvd er jeg mest fornøyd med er det 

SKIN1004 Madagascar Centella Ampoule, 

SKIN1004 Madagascar Centella Probio-Cica Intensive Ampoule

og SKIN1004 Madagascar Centella Hyalu-Cica Water-Fit Sun Serum SPF50+

Ser noen nevner skinsecret.no de har godt utvalg og gode priser.

• Hjerte 1
Skrevet

Takk for svar og tips! 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...