Gjest januarbarn Skrevet 5. april 2006 #1 Skrevet 5. april 2006 Visste ikke helt hvor jeg skulle poste dette, så jeg prøver her.. Noen som vet hvor lenge etter fødselen en kan begynne å trene som normalt?
Coria Skrevet 5. april 2006 #2 Skrevet 5. april 2006 Man kan stort sett begynne å trene seks uker etter fødselen. Men det er da viktig å først få kontroll på bekkenbunnen før man belaster endel muskler, for f. eks magemusklene kan fort presse bekkenbunnen i motsatt retning. Det er avhengig av hva slags trening det er snakk om. Prat med jordmor.
*Emma* Skrevet 6. april 2006 #3 Skrevet 6. april 2006 Som Coria sier skal man helst vente med trening til etter 6 ukers kontrollen. Men det er jo mye som er trening da. Jeg gikk for eksempel masse turer. Både langt og ganske fort. Ellers trente jeg bittelitt håndball etter 4-5 uker men da tok jeg det med ro og "kjente på kroppen" og det gikk helt fint det også.
83` Skrevet 6. april 2006 #4 Skrevet 6. april 2006 Jordmor sa til meg at jeg kunne begynne å trene når det føltes riktig for meg. Og at jeg skulle bruke som holdepunkt at jeg skulle klare å knipe sammen bekkenbunnsmuskulaturen mens jeg trente. Det var indikator på om jeg belastet feil muskler, eller om kroppen var klar for trening. -altså, ikke tren med større intensitet enn at du greier å knipe sammen bekkenbunnsmusk. samtidig! Det er herlig å begynne å trene igjen etter fødsel!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå