Gå til innhold

HRT behandling- tilvenningsfasen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lang tid opplevde du at kroppen brukte på å tilvenne seg nye hormontilskudd forbindelse med overgangsalder? Forstår at kroppen må tilpasse seg, men fint om man kan få en ca forståelse for hvor lang tid? Har byttet fra et preparat til et annet. 

Anonymkode: 73cf5...e0e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes ikke jeg trengte noe tilvenning. Begynte på Lenzetto østrogenspray, og det hjalp mot hetetokter etter bare noen dager. Progesteron tålte jeg ikke (får økte psykiske plager av det) så det slutta jeg på i samråd med gynekologen. Noen måneder senere begynte jeg på testosteron, og det hadde også veldig rask og god effekt.

Anonymkode: 20b69...a93

Skrevet

Jeg gikk fra Activelle tabletter som inneholder både østrogen og progesteron, til Lenzetto spray (med dose ca tre ganger så stor på østrogen i forhold til Activelle) + progesteron kapsler. Jeg var såååå på felgen og hadde nok lenge trengt høyere dose, så for meg tok det over to mnd før jeg merket en liten bedring, så gikk det sakte bedre etter som mer tid gikk.

Fra jeg IKKE tok noe til Activelle-tablettene begynte å gi symptombedring tok det knapt to uker (da var hetetokter og søvnproblemer de verste symptomene).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...