AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:02 #1 Skrevet mandag kl. 10:02 Er det virkelig nødvendig? De startet med det når ungene ble 5, og jeg kjenner det er totalt unødvendig. Det blir mer enn nok av de i fra skolealder, og da gjerne flere enn det er nå. Ungene har vel kanskje vært i 1 og noen ganger 2 bursdager i mnd fra januar i fjor. Hvorfor går det ikke an å vente til skolen begynner? Og da evt samle de som har bursdag i jan-mars, april-juni osv. Anonymkode: e720d...593
anonym35445 Skrevet mandag kl. 10:08 #2 Skrevet mandag kl. 10:08 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er det virkelig nødvendig? De startet med det når ungene ble 5, og jeg kjenner det er totalt unødvendig. Det blir mer enn nok av de i fra skolealder, og da gjerne flere enn det er nå. Ungene har vel kanskje vært i 1 og noen ganger 2 bursdager i mnd fra januar i fjor. Hvorfor går det ikke an å vente til skolen begynner? Og da evt samle de som har bursdag i jan-mars, april-juni osv. Anonymkode: e720d...593 Er vell fordi de er hyggelig for ungene å samles utenom barbehage tid også i felleskap. Hva er galt med det? Jeg var i praksis i en barnehage før jul der ungene hadde samles hjemme hos en som hadde bursdag. Dette snakket dem fortsatt om 2 måneder etterpå❤️. 7 1 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:11 #3 Skrevet mandag kl. 10:11 Sønnen min er 3 og flere har allerede begynt å invitere i 3-årsdag… Vi gjør det ikke selv, men jeg stiller i de andres. Synes det er tidlig. Anonymkode: ca437...37f 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:17 #4 Skrevet mandag kl. 10:17 Hva er problemet? Ungene elsker det, og gleder seg veldig når det er både egen og andres bursdag. I vår barnehage starter de når de blir 5, syns det er helt innafor. Det er gøy for ungene! Så at det ikke passer for deg som forelder er faktisk ikke viktig 😉 Anonymkode: 217d6...2b6 7 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:18 #5 Skrevet mandag kl. 10:18 Vi feiret fordi barnet synes det var stas. Hvis det er så ill kan dere vel bare takke nei? Anonymkode: 2d9bf...c83 1 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:20 #6 Skrevet mandag kl. 10:20 Herregud. La nå ungene få ha bursdagsselskap. Finnes det eget ord for noen som er som grinchen, bare i bursdags stil? 🤔 Anonymkode: 09751...42d 9 1
moomino Skrevet mandag kl. 10:22 #7 Skrevet mandag kl. 10:22 Hva er er problemet. Ofte er det det ungene syns er mer hyggelig en med bare voksene i familien. Der vi bor er det mest vanlig å invitere det året de fyller 5 år og har da frem til ved 12 års alder 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:30 #8 Skrevet mandag kl. 10:30 Det får være opp til hver enkelt hva de velger. Jeg ser ikke problemet. Selvom andre inviterer, så trenger ikke du invitere når ditt barn har bursdag. Min sønn ble invitert til bursdag hos ei annen i bhg da de var 4 år. Vi inviterte til bursdag det siste året han gikk i bhg. Og i fjor var det felles klasse bursdag med 4 andre. Men i år inviterer vi til egen bursdag i gymsalen etter sønnens ønske. Anonymkode: af3ca...9df
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:31 #9 Skrevet mandag kl. 10:31 Men altså bursdager er aldri NØDVENDIG, det er jo noe man gjør fordi det er gøy for barna... Er alle andre ting dere gjør "nødvendig"? Dere gjør aldri noe med barna bare for gøy? Mitt barn ville veldig veldig gjerne ha barnebursdag med barnehagen allerede da hun fylte 3. Vi inviterte ikke da for vet mange synes det er for tidlig, hadde heller besøk av en vennefamilie med små barn som vi ofte møter og leker med, og pyntet og laget kake og sånn så barnet følte det hadde hatt barnebursdag Hun har og vært i noen få bursdager og det har vært hyggelig og gøy. Når de blir 4 er det vanlig å starte her men noen venter til 5 og tror jeg. Synes det er trist med voksne som er så negative til barnebursdager og vil gjøre alt for å gjøre det mindre. Som å slå sammen bursdager, legge føringer for feiring, droppe gaver osv. Kanskje man heller skal droppe en av de 100 andre tingene man planlegger hver måned. Anonymkode: ca65f...f5d
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:59 #10 Skrevet mandag kl. 10:59 I vårt kull startet de bursdagsselskap ved 5 års dagen. Et par feiret og 4 års dag med felles bursdag. Hos oss feirer de som har bursdag tett sammen. Det er ikke noen regel om at det skal gjøres slik, men vi foreldre som har barn som er født nært hverandre snakker sammen og lufter interessen. Det er stor stas for barna med bursdagsfeiring sammen med vennene sine. Anonymkode: c9b72...d4a
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 11:01 #11 Skrevet mandag kl. 11:01 Her begynte vi ved 4 år. Barna syns det var såå stas og gøy, og bursdagen var i typ 1 1/2 time, så syns ikke det var noe stress Anonymkode: 79b99...79b 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 11:54 #12 Skrevet mandag kl. 11:54 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men altså bursdager er aldri NØDVENDIG, det er jo noe man gjør fordi det er gøy for barna... Er alle andre ting dere gjør "nødvendig"? Dere gjør aldri noe med barna bare for gøy? Mitt barn ville veldig veldig gjerne ha barnebursdag med barnehagen allerede da hun fylte 3. Vi inviterte ikke da for vet mange synes det er for tidlig, hadde heller besøk av en vennefamilie med små barn som vi ofte møter og leker med, og pyntet og laget kake og sånn så barnet følte det hadde hatt barnebursdag Hun har og vært i noen få bursdager og det har vært hyggelig og gøy. Når de blir 4 er det vanlig å starte her men noen venter til 5 og tror jeg. Synes det er trist med voksne som er så negative til barnebursdager og vil gjøre alt for å gjøre det mindre. Som å slå sammen bursdager, legge føringer for feiring, droppe gaver osv. Kanskje man heller skal droppe en av de 100 andre tingene man planlegger hver måned. Anonymkode: ca65f...f5d Jeg ser bare ikke vitsen med å starte det så tidlig som allerede 4-5 år. Det blir et hav med bursdager fra skolealder, og det blir en god del penger ut i løp av mnd når ALLE inviterer til bursdag. Jeg sier ikke at absolutt alt må være et nødvendig ånde, men akkurat bursdager kan man faktisk vente med. Å det er ikke bare å la vær å sende ungen i bursdag heller. Ungene snakker om det i barnehagen, og de gleder seg. Desverre for min unge så er ikke barnebursdager nødvendigvis så bra for hen heller. Det er noen diagnoser som gjør sånne overveldende ting vanskelig. Hvorfor er det så trist at vi voksne legger føringer for hvordan vi vil ha ting? Jeg er helt for at man kan samle bursdagene for 3mnd av gangen, og heller vippse foreldrene 50kr. Da kan de med alle pengene samla kjøpe en ordentlig fin gave, istedet for alt det tullet man finner på flying tiger, eller småleker som er gøy i 2 sekunder. Det er ikke stort du får kjøpt for 100kr i dag. Å 200kr er altfor mye å legge i en barnebursdag når det er flere av de i mnd. TS. Anonymkode: e720d...593
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 12:07 #13 Skrevet mandag kl. 12:07 Det er helt unødvendig ja. Det er noen foreldre (mødre) som pusher dette veldig. Det blir litt krampaktig. Anonymkode: 51a1d...a41 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 12:16 #14 Skrevet mandag kl. 12:16 Vår datter var nettopp i sin første. Hun er 3 år, og hun som feiret ble 6. Det er vanlig å invitere alle jentene eller alle guttene i avdelinga. De var 9 barn i denne bursdagen. Hun ble invitert i fjor høst, da passet det ikke så godt, og vi sa uansett nei fordi vi synes det var altfor tidlig å kaste seg på den karusellen. Men så skjønte vi at de andre på hennes alder stilte opp, så da ble vi med vi også. Det varte i to timer, og hun hadde det hyggelig. Jeg håper vi kan vente til hun blir 5 år (bursdag på høsten), men mannen min er gira på feiring allerede nå på 4-årsfagen. Han er en type som bidrar, altså, så det ville vært en felles innsats. Og kanskje vi kunne slått oss sammen med venninna til dattera som også har bursdag innafor en måneds tid. Men egentlig kan jeg tenke meg å vente ett år til hun blir 5. Anonymkode: 4f22b...68d
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 12:24 #15 Skrevet mandag kl. 12:24 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det er helt unødvendig ja. Det er noen foreldre (mødre) som pusher dette veldig. Det blir litt krampaktig. Anonymkode: 51a1d...a41 "Noen"? Har erfaring fra tre barnehager i to kommuner og det har vært helt vanlig med feiring siste året i barnehagen, kan ikke akkurat si det opplevdes krampaktig. Moro for barna og ofte en fin anledning til å skravle litt med andre foreldre. Ts, dette er nok ganske utbredt og vanlig mange steder og tydeligvis også hos dere. Anonymkode: c26b7...da5
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 12:42 #16 Skrevet mandag kl. 12:42 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det virkelig nødvendig? De startet med det når ungene ble 5, og jeg kjenner det er totalt unødvendig. Det blir mer enn nok av de i fra skolealder, og da gjerne flere enn det er nå. Ungene har vel kanskje vært i 1 og noen ganger 2 bursdager i mnd fra januar i fjor. Hvorfor går det ikke an å vente til skolen begynner? Og da evt samle de som har bursdag i jan-mars, april-juni osv. Anonymkode: e720d...593 Ikke for deg men for oss andre ja, helt supert spør du meg Anonymkode: 91876...75f
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 12:44 #17 Skrevet mandag kl. 12:44 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Det er helt unødvendig ja. Det er noen foreldre (mødre) som pusher dette veldig. Det blir litt krampaktig. Anonymkode: 51a1d...a41 😂 krampaktig faktisk , hertegud Anonymkode: 91876...75f
Alst Skrevet mandag kl. 12:49 #18 Skrevet mandag kl. 12:49 Jeg synes det er skikkelig stas og hyggelig når tulla blir invitert i 4 årsdager! Da stiller vi opp hele familien og koser oss med de andre foreldrene imens barna leker og koser seg. Kjempefint å bli godt kjent med foreldrene nå som barna er så små. NB: Siden vi er på kvinneguiden så må jeg presisere at det ikke er slik at vi drar begge to for å "forskyne oss grovt av serveringen", hverken jeg eller min samboer spiser søtt og bursdagene er i leide lokaler med ubegrenset plass.
Maleficenta Skrevet mandag kl. 12:52 #19 Skrevet mandag kl. 12:52 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det virkelig nødvendig? De startet med det når ungene ble 5, og jeg kjenner det er totalt unødvendig. Det blir mer enn nok av de i fra skolealder, og da gjerne flere enn det er nå. Ungene har vel kanskje vært i 1 og noen ganger 2 bursdager i mnd fra januar i fjor. Hvorfor går det ikke an å vente til skolen begynner? Og da evt samle de som har bursdag i jan-mars, april-juni osv. Anonymkode: e720d...593 Syns ikke det er et poeng i barnehagen da de blir feiret i barnehagen. 1
Maleficenta Skrevet mandag kl. 12:52 #20 Skrevet mandag kl. 12:52 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva er problemet? Ungene elsker det, og gleder seg veldig når det er både egen og andres bursdag. I vår barnehage starter de når de blir 5, syns det er helt innafor. Det er gøy for ungene! Så at det ikke passer for deg som forelder er faktisk ikke viktig 😉 Anonymkode: 217d6...2b6 Det er stress for foreldrene pluss at det blir press rundt det. F eks ifht gaver og så skal noen toppe hverandre med å skulle ha det i lekeland osv. Blir dyrt. Syns det er tidlig nok å begynne i 1 klasse Endret mandag kl. 12:53 av Maleficenta 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå