AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #1 Skrevet 17 timer siden Jeg er ekstremt introvert. Sånn på ordentlig. Noen dager er jeg helt komfortabel med å si nesten ingenting hele dagen, og jeg trives egentlig fint i mitt eget hode. Andre ganger merker jeg at jeg ikke alltid vet hvordan jeg skal reagere på folks vitser eller småprat. Jeg smiler, men inni meg tenker jeg ofte “burde jeg le nå?” eller “sa jeg noe rart nå?” Nå har jeg fått ny jobb (som jeg er veldig glad for!), men det er åpent kontorlandskap. Og det har satt i gang litt bekymringer hos meg. Blir man sett på som “rar” eller uinteressert hvis man ikke er den som prater hele tiden? Gir det et dårlig inntrykk hvis man er stille, gjør jobben sin og holder seg litt for seg selv? Jeg vil jo være hyggelig og profesjonell, men jeg er bare ikke den som naturally tar mye plass sosialt. Noen her som er like introverte og jobber i åpent landskap? Hvordan opplever dere det – og hvordan blir dere oppfattet på jobb? Anonymkode: 58169...09c 2
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #2 Skrevet 16 timer siden Det at man ikke vet hvordan man skal reagere i sosiale sammenhenger har lite å gjøre med å være introvert. Ja, man kan bli sett på som rar om man er veldig stille, men samtidig er jo folk forskjellige. Jeg er selv svært introvert, men har ingen problemer med å prate med folk over kaffemaskinen. Jeg er heldig og har eget kontor og lukker døren og holder meg der for det meste. Har også en god del hjemmekontor. Anonymkode: e3244...662 1 1 2
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #3 Skrevet 16 timer siden Jeg er samme som deg. Du kommer til å finne ut at verden og arbeidsplasser består av både introverte og ekstroverte. Men de ekstroverte tar mer plass og dermed får man inntrykk at det bare finnes sånne.. Jeg blir nok oppfattet som litt sær og lukket, jeg holder meg for meg selv og gidder egentlig ikke smalltalk. Jeg er på jobb for å jobbe. Er ellers hyggelig og imøtekommende dersom jeg møter på/prater med kollegaer på pauserommet, i møter eller ved kaffemaskina. Jeg bare oppsøker dem ikke aktivt for å jatte om alt mulig. Ellers trenger ekstroverte et publikum, så det går fint ant å spise lunsj, holde kjeft og nikke og smile. Anonymkode: 1ab3c...606 1 1
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #4 Skrevet 16 timer siden Jeg er egentlig helt som du beskriver her, innadvendt og introvert. Jeg jobber på kontor, bare ikke åpent, men dørene forventes å skal være åpne. Jeg føler at mine kolleger liker meg som jeg er. Jeg har nok satt meg i den posisjon som «hun stille». Noe som gjør at jeg ikke helt tørr å være helt meg selv, og har egentlig fått noen «nære» venner på jobb. Det gjør egentlig ikke noe i hverdagen, men merker det godt at jeg ikke har noen å henge med i sammenkomster med jobbe, julebord og sånt. Men føler at mine kollegaer liker meg selv om jeg holder meg litt for meg selv og jeg gjør jo jobben min. Anonymkode: e2c74...594 1 1
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #5 Skrevet 16 timer siden Forskjell på å ikke være sosialt smart og å være introvert. Introvert går jo selvfølgelig helt fint. Å ikke vite om du skal le av en vits eller ei kan nok bli mer utfordrende på sikt. Anonymkode: b5160...3fb 1 2
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #6 Skrevet 16 timer siden Jeg tror det viktigste er at du er hyggelig å gjør jobben din, normale folk forstår at ikke alle er like snakkesalige ☺️ jeg hadde heller foretrukket noen som deg enn som feks fjåsete unnasluntrere. Anonymkode: 7fd7c...b16 1 1
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #7 Skrevet 16 timer siden Det høres mer ut som du er sosialt uerfaren? Jeg blir sliten av folk og trives best alene (introvert), men jeg klarer å følge de sosiale kodene. De har jeg lært meg fordi jobb krever jo typisk å være med andre mennesker. Det er bare noe man bør mestre for å delta i arbeidslivet. Anonymkode: da82c...bc7 1
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #8 Skrevet 11 timer siden Jeg er veldig introvert. Jobber i en stor organisasjon, i åpent kontorlandskap. Det går helt fint. Jeg er hun litt rare, stille på arbeidsplassen, som aldri er med på lunsj i kantina og ikke blir med på sosiale arrangementer etter jobb. Jeg har lite å småprate med kollegaer om, men klarer et "hei" og "hvordan går det" når jeg kommer om morgenen, så jeg er ikke helt utafor den sosiale sfæren 😅 Vi har flinke, profesjonelle folk og et godt miljø, så jeg opplever at det er helt greit å være som jeg er. Jeg er flink i jobben min og får vist det, og blir ellers godtatt som en mutt og stille person, men en som tross alt stiller opp når det trengs og gjør det hun skal. Anonymkode: 0a567...a8e 1 1
Teknoil Skrevet 11 timer siden #9 Skrevet 11 timer siden Helt vanlig, de fleste åpne landskaper har folk i alle leirer. Ja, det er slitsomt med ekstroverter som ser ut til å tro at de får betalt for å kaste kommentarer i forbifarten mot kolleger som åpenbart sitter og jobber konsentrert, men det er bare å ignorere dem så mye du kan. Flere går permanent med headset på hodet nettopp for å slippe unna den type ting. Å være introvert betyr å bli sliten av andre mennesker, om enn bare være i nærheten. En stor bit av det er at vi har en tendens til å være ekstra på vakt også. Det fjernes mye av å ta på headset og kanskje noe rolig "work music". Folk ser også at du ikke gir like mye tilbake med alle, og så finner man eventuelt kjemi med de som man har kjemi med, de andre lar deg være. Å være sosialt uerfaren er noe helt annet, og der kan du nok få mye øvelse ved å være i åpent landskap. 2
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #10 Skrevet 10 timer siden Jeg har en kollega som deg, (er ekstrovert selv) og har absolutt ingenting i mot hennes personlighetstype. Hun er reservert og stille, dyktig og godt likt. Vi er lærere, og om hun går på pauserommet, så er det bare når det er få der. Alle respekterer det, og jeg har ingen problem med å tilpasse min personlighetstype ovenfor henne. Faktisk deilig å sitte med noen av og til der man kan lese hver sin avis og ikke skulle overgå hverandre med sprudling, sydomsprat eller morsomme historier. Du må bare være deg selv, og de fleste med litt utdannelse forstår at man er ulike. Det betyr ikke at du ikke er likt eller respektert. Anonymkode: bc7d2...10f
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #11 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg er ekstremt introvert. Sånn på ordentlig. Noen dager er jeg helt komfortabel med å si nesten ingenting hele dagen, og jeg trives egentlig fint i mitt eget hode. Andre ganger merker jeg at jeg ikke alltid vet hvordan jeg skal reagere på folks vitser eller småprat. Jeg smiler, men inni meg tenker jeg ofte “burde jeg le nå?” eller “sa jeg noe rart nå?” Nå har jeg fått ny jobb (som jeg er veldig glad for!), men det er åpent kontorlandskap. Og det har satt i gang litt bekymringer hos meg. Blir man sett på som “rar” eller uinteressert hvis man ikke er den som prater hele tiden? Gir det et dårlig inntrykk hvis man er stille, gjør jobben sin og holder seg litt for seg selv? Jeg vil jo være hyggelig og profesjonell, men jeg er bare ikke den som naturally tar mye plass sosialt. Noen her som er like introverte og jobber i åpent landskap? Hvordan opplever dere det – og hvordan blir dere oppfattet på jobb? Anonymkode: 58169...09c Er introvert - og synes det er hyggelig med litt småprat med ulike kollegaer nå og da. I landskap skal en kanskje ikke snakke så mye? Er helt greit at folk er forskjellige. Finn dine styrker! Mange ledere er introvert. 👍🏻☀️ (Ikke alle løper rundt som Petter Stordalen). Anonymkode: 74b2b...db9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå