AnonymBruker Skrevet søndag kl. 22:02 #1 Skrevet søndag kl. 22:02 Er det noen som har erfaringer med det? Jeg bare leker litt med tanken og lurer på om det i det hele tatt går rundt… har en utleiedel i huset som jeg nå leier ut for 12000kr. så det må jo dekke det for at det skal være verd det. Jeg har selv pedagogisk bakgrunn (dog ikke barnehagelærer) men mulig jeg kunne fått lov til å være pedagogisk leder selv… det er per nå 0 ledige barnehageplasser i bydelen min, så kan jo fort være kommunen er ivrig på det… Hva skal til for å starte? Hvilke krav stilles for ute og inneområder? Hvilke utgifter er det jeg må regne med? Noen som har Ferrari og tips? Anonymkode: 26196...e2b 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 22:08 #2 Skrevet søndag kl. 22:08 Jeg fikk ikke godkjent barnevernspedagog utdanning ift drift av familiebarnehage så måtte ha ped.leder utenfra noen timer i uken. Ellers var det dengang noe støtte rwa staten pluss foreldrebeyslingen. Husleia betaler du evt da til deg selv fra bhg-budsjettet. Vet ikke hva familiebarnehage støttes med lenger men ble ikke no lønn å rope hurra for når jeg drev på tidlig 2000 tallet.. 4stk 0-3 åringer. Anonymkode: 56d1d...16c 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 22:13 #3 Skrevet søndag kl. 22:13 4 barn vil gi ca . 1 million i inntekt . Dette må du da bruke noen tusen i måneden til barnehagelærer osv. Det er strenge krav til oppstart og det finnes færre og færre fam. Bhg. Det letteste er å sjekke med din kommune. Sjekket ut dette selv for mange år siden . Anonymkode: b5dce...cd9 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 22:14 #4 Skrevet søndag kl. 22:14 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Er det noen som har erfaringer med det? Jeg bare leker litt med tanken og lurer på om det i det hele tatt går rundt… har en utleiedel i huset som jeg nå leier ut for 12000kr. så det må jo dekke det for at det skal være verd det. Jeg har selv pedagogisk bakgrunn (dog ikke barnehagelærer) men mulig jeg kunne fått lov til å være pedagogisk leder selv… det er per nå 0 ledige barnehageplasser i bydelen min, så kan jo fort være kommunen er ivrig på det… Hva skal til for å starte? Hvilke krav stilles for ute og inneområder? Hvilke utgifter er det jeg må regne med? Noen som har Ferrari og tips? Anonymkode: 26196...e2b Du får nok ikke godkjent uten noen ansatte med bhg-lærerutdanning. Anonymkode: 7c002...c1e 4
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 22:44 #5 Skrevet søndag kl. 22:44 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): 4 barn vil gi ca . 1 million i inntekt . Dette må du da bruke noen tusen i måneden til barnehagelærer osv. Det er strenge krav til oppstart og det finnes færre og færre fam. Bhg. Det letteste er å sjekke med din kommune. Sjekket ut dette selv for mange år siden . Anonymkode: b5dce...cd9 en million i inntekt ?! på fire små barn opptil 3 år ?! det er løgn! Man tjener mest på små barn opptil 3 år,- og moren min driver fam barnehage. inntekten er rundt 600 000 kr. IKKE en million. Anonymkode: 0a3c5...d6f
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 22:46 #6 Skrevet søndag kl. 22:46 Tenker er god. Men tror dette ble utdatert en gang på 2000 tallet. Leit. For noen av de var veldig bra. Anonymkode: 8472d...7af 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 22:46 #7 Skrevet søndag kl. 22:46 Man får like mye i støtte som andre barnehager . Og man må ansatte en barnehagelærer 5 timer i uka. Så jo om man holder seg frisk og driver selv får man det Anonymkode: b5dce...cd9 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 22:47 #8 Skrevet søndag kl. 22:47 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): en million i inntekt ?! på fire små barn opptil 3 år ?! det er løgn! Man tjener mest på små barn opptil 3 år,- og moren min driver fam barnehage. inntekten er rundt 600 000 kr. IKKE en million. Anonymkode: 0a3c5...d6f Mulig det er ulikt fra kommunene til kommune da. Anonymkode: b5dce...cd9
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #9 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): en million i inntekt ?! på fire små barn opptil 3 år ?! det er løgn! Man tjener mest på små barn opptil 3 år,- og moren min driver fam barnehage. inntekten er rundt 600 000 kr. IKKE en million. Anonymkode: 0a3c5...d6f Hmmm, i min kommune er driftstilskuddet 332 000 per småbarn så er det vel en tusenlapp i foreldrebetaling i tillegg. Da er vi på 343 000 x 4 er 1372 000. Så lønner jeg en assistent for ca. 400 000. Jeg er som sagt pedagogisk utdannet selv, så er jeg heldig kan jeg få jobbe som pedagogisk leder selv og spare den 20% stillingen. Hvis ikke får jeg bare ansette. Men hvilke utgifter mangler jeg? Arbeidsgiveravgift? Noe vikarbudsjett, Strøm, hva mer??? ts Anonymkode: 26196...e2b 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #10 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Tenker er god. Men tror dette ble utdatert en gang på 2000 tallet. Leit. For noen av de var veldig bra. Anonymkode: 8472d...7af Det finnes fremdeles familiebarnehager. ts Anonymkode: 26196...e2b
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #11 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hmmm, i min kommune er driftstilskuddet 332 000 per småbarn så er det vel en tusenlapp i foreldrebetaling i tillegg. Da er vi på 343 000 x 4 er 1372 000. Så lønner jeg en assistent for ca. 400 000. Jeg er som sagt pedagogisk utdannet selv, så er jeg heldig kan jeg få jobbe som pedagogisk leder selv og spare den 20% stillingen. Hvis ikke får jeg bare ansette. Men hvilke utgifter mangler jeg? Arbeidsgiveravgift? Noe vikarbudsjett, Strøm, hva mer??? ts Anonymkode: 26196...e2b Du må plusse på 20-30 % på bruttolønnen til ansatte for å finne hva du som arbeidsgiver må betale. Arbeidsgiveravgift, feriepenger, OTP, yrkesskadeforsikring. I tillegg må du vel ha noen form for ulykkesforsikring for barna, sykeavbruddsforsikring m.v. for deg selv. Innkjøp av aldersadekvate leker, møbler, regner med det og er krav til uteområde og godkjente lekeapparater/underlag. Skal du drive som ENK eller AS? Anonymkode: e8f8d...85b 4 1
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #12 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du må plusse på 20-30 % på bruttolønnen til ansatte for å finne hva du som arbeidsgiver må betale. Arbeidsgiveravgift, feriepenger, OTP, yrkesskadeforsikring. I tillegg må du vel ha noen form for ulykkesforsikring for barna, sykeavbruddsforsikring m.v. for deg selv. Innkjøp av aldersadekvate leker, møbler, regner med det og er krav til uteområde og godkjente lekeapparater/underlag. Skal du drive som ENK eller AS? Anonymkode: e8f8d...85b ulykkesforsikring hadde jeg ikke tenkt på, takk . Hva er sykeavbruddsforsikring? Tenker du vikarutgifter? Det tror jeg også man får et tilskudd til i det man starter opp. vi har så og si godkjent uteområde/krever ikke mye endringer. vet ikke om enk eller AS er best? ts Anonymkode: 26196...e2b
mommyaka Skrevet 17 timer siden #13 Skrevet 17 timer siden Regner med at du har tenkt på dette. Men blir du syk er så er det plutselig 4 barn/ forldre som må holde barnet hjemme..og da kan de ikke ta syk barn dager etc Er du klar for være alene med 4 barn fra 0700-1630 hverdag? Om bleiebarn..skifte...sove stund. Du må ha opplegget hver dag. Gå tur alene med 4 barn. Ikke noe vinterferie, høstferien etc. 1
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #14 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): ulykkesforsikring hadde jeg ikke tenkt på, takk . Hva er sykeavbruddsforsikring? Tenker du vikarutgifter? Det tror jeg også man får et tilskudd til i det man starter opp. vi har så og si godkjent uteområde/krever ikke mye endringer. vet ikke om enk eller AS er best? ts Anonymkode: 26196...e2b Sykeavbruddsforsikring er for å dekke tap av din lønn om du blir syk. Du må og ha regnskapsfører/revisor. Du bør lese deg opp på de ulike måtene å drive selskap på for å finne ut hva som vil passe deg best. Anonymkode: e8f8d...85b 1
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #15 Skrevet 17 timer siden mommyaka skrev (42 minutter siden): Regner med at du har tenkt på dette. Men blir du syk er så er det plutselig 4 barn/ forldre som må holde barnet hjemme..og da kan de ikke ta syk barn dager etc Er du klar for være alene med 4 barn fra 0700-1630 hverdag? Om bleiebarn..skifte...sove stund. Du må ha opplegget hver dag. Gå tur alene med 4 barn. Ikke noe vinterferie, høstferien etc. Jeg tenkte ikke å jobbe der selv. Tenkte å ansette en assistent. Det er med i regnestykket. Syk barnepasser er vel for øvrig grunn til å ta ut syk barn dag. ts Anonymkode: 26196...e2b 1
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #16 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Sykeavbruddsforsikring er for å dekke tap av din lønn om du blir syk. Du må og ha regnskapsfører/revisor. Du bør lese deg opp på de ulike måtene å drive selskap på for å finne ut hva som vil passe deg best. Anonymkode: e8f8d...85b Jeg trenger ikke sykeforsikring for meg, jeg skal kun være styrer og eller ped leder. Jeg må ansette noen som assistent i barnehagen. Det er med i regnestykket. Anonymkode: 26196...e2b
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #17 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg tenkte ikke å jobbe der selv. Tenkte å ansette en assistent. Det er med i regnestykket. Syk barnepasser er vel for øvrig grunn til å ta ut syk barn dag. ts Anonymkode: 26196...e2b I lønnsutregningen din går jeg ut i fra at du tenker å ansette en ufaglært assistent med lite ansiennitet. Ønsker du virkelig å ha ansvaret for dette? Og hva med vikarer, eller blir du å steppe inn som vikar? Nå vet ikke jeg hvilken pedagogisk bakgrunn du har, men det er slett ikke sikkert du får være barnehagelærer. Det er veldig strengt, så det bør du så absolutt ta med inn i beregningen. Anonymkode: 2ad7a...f37 3 1
Hareena Skrevet 16 timer siden #18 Skrevet 16 timer siden https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2005-12-16-1555
mommyaka Skrevet 15 timer siden #19 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tenkte ikke å jobbe der selv. Tenkte å ansette en assistent. Det er med i regnestykket. Syk barnepasser er vel for øvrig grunn til å ta ut syk barn dag. ts Anonymkode: 26196...e2b Om du skal ansette assistenter må du selv være på jobb. Iallefall 2-3 ganger i uka. Jeg er førskolelærer og jobbet i 2 forskjellige familie barnehager og de trengte meg 2 ganger i uken for at de skulle få lov å være åpen. For at jeg skulle være den pedagogiske. Ville absolutt ikke ansatt en assistent å jobbe alene med barna, her er det du som må ha full kontroll. Du står ansvarlig om noe skjer med barna på jobben 2
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #20 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg trenger ikke sykeforsikring for meg, jeg skal kun være styrer og eller ped leder. Jeg må ansette noen som assistent i barnehagen. Det er med i regnestykket. Anonymkode: 26196...e2b Men hva om du blir langvarig syk - hvem skal da drive? Vil du da ha økonomi til å dekke inn tapt inntekt for deg selv pluss utgifter til vikar? Anonymkode: e8f8d...85b 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå