Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal gladelig be for dere, fordi man skal aldri slutte å fylle bønneskålen som går opp til Gud. Dere kan be meg be for verden og sånt, men Gud tar seg av morgendagen som han sier. Av sånn jeg ser det her inne så skriver dere vel mange tullebønner. Men er det en alvorlig her inne som ber at jeg skal be for h*n. Så skal jeg gjør det, så kan de som vil si gå til legen, si det. Dere kunne bedt selv, har jeg alltid sagt, men har forandret mening på det.

Når jeg ber så er det kjærligheten som driver meg til det så. Jeg vet ikke om dere vil lyve om bønnene, så stol på at jeg ber for deg. Jeg vil ikke si hva bønn jeg ber for, så jeg ikke skal rose meg selv. Men Gud skal du takke velsignelsen skjer. Dere andre troende må gjerne be de også, og be for de som ønsker å bli bedt for.

Kom me din bønn her om du vil.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg melder meg på som førstemann og sier takk jeg. Min bønn er at jeg må klare å slutte å røyke. Jeg har forsøkt i mange år. Jeg avskyr meg selv for at jeg er så svak i forhold til røyken. Jeg kjenner jo at kroppen lider under det. Men det er vanskelig.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synnes du skal be for at kristne slutter og vere så fordomsfulle

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg skal gladelig be for dere, fordi man skal aldri slutte å fylle bønneskålen som går opp til Gud. Dere kan be meg be for verden og sånt, men Gud tar seg av morgendagen som han sier. Av sånn jeg ser det her inne så skriver dere vel  mange tullebønner. Men er det en alvorlig her inne som ber at jeg skal be for h*n. Så skal jeg gjør det, så kan de som vil si gå til legen, si det. Dere kunne bedt selv, har jeg alltid sagt, men har forandret mening på det.

Når jeg ber så er det kjærligheten som driver meg til det så. Jeg vet ikke om dere vil lyve om bønnene, så stol på at jeg ber for deg. Jeg vil ikke si hva bønn jeg ber for, så jeg ikke skal rose meg selv. Men Gud skal du takke velsignelsen skjer. Dere andre troende må gjerne be de også, og be for de som ønsker å bli bedt for.

Kom me din bønn her om du vil.

Hva er dette for tulleinnlegg?

Det er første gang jeg er inne på religion og livssyn, å det første som møter meg er en fanatisk kristen som tror at h*n kan be om helbredelse.

Det er legenes jobb å ta seg av de som er syke.

Gjest Gjest
Skrevet

Nei takk, jeg vil ikke bli bedt for. Jeg tror ikke på Gud, og vil slippe fanatiske kristnes "omsorg" uansett hvor godt det er ment.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Jeg skjønner ikke hva som er negativt med at noen vil be.

Gjest Gjest
Skrevet

Å be er ikke negativt, men KG er vel ikke tette plassen for markedsføringfor for personlige bønner.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er ikke negativt at noen vil be. Men kan de ikke gjøre det hjemme og ikke blande oss inn i det?

Ønsker jeg at noen skal be for meg vil jeg i alle fall at det skal være noen jeg kjenner...

Gjest baby-E
Skrevet (endret)
Det er ikke negativt at noen vil be. Men kan de ikke gjøre det hjemme og ikke blande oss inn i det?

Ønsker jeg at noen skal be for meg vil jeg i alle fall at det skal være noen jeg kjenner...

men du behøver ikke gå inn i denne tråden da. Det er velgfritt.

Endret av baby-E
Gjest Bellatrix
Skrevet

Det skjønner jeg, men det er ikke akkurat sånn at tråstarter har stoppet deg på gaten for å spørre om han skal be for deg. Som baby-e, skriver så trengte du ikke lese denne tråden.

Og jeg ber faktisk for alle på kg hver dag. ;)

Gjest gjest1
Skrevet

Og ta gjerne med alle mennesker, uansett livssyn.

Det er første gang jeg er inne på religion og livssyn, å det første som møter meg er en fanatisk kristen som tror at h*n kan be om helbredelse.

Det var da fælt da?

Jeg er ikke kristen, og vil aldri finne på å be for noen, men ei bønn skader ingen. Ei bønn er ikke annet enn gode tanker (riktig nok rettet mot et mål som ikke finnes i ditt liv), og gode tanker skader aldri.

Å be er ikke negativt, men KG er vel ikke tette plassen for markedsføringfor for personlige bønner.

Men markedsføring av brudekjoler, brukte klær og hjemmesnikra hobbysaker er OK?

Og jeg ber faktisk for alle på kg hver dag.  ;)

Takk, Bella.

Jeg vet godt hva en bønn betyr for deg, og jeg blir varm om hjertet av tanken. :klem:

Gjest Gjest
Skrevet
men du behøver ikke gå inn i denne tråden da. Det er velgfritt.

Ja, og nettop derfor gikk jeg inn for å si min mening om saken....

Var den kommentaren din egentlig nødvendig da?

Du ville vel bare si din mening du og tenker jeg. Det er jo det som er poenget med hele forumet her, og det som gjør det gøy. Helt til det kommer noen og gjør det hele personlig?!

Gjest Gjest
Skrevet
Det skjønner jeg, men det er ikke akkurat sånn at tråstarter har stoppet deg på gaten for å spørre om han skal be for deg. Som baby-e, skriver så trengte du ikke lese denne tråden.

Og jeg ber faktisk for alle på kg hver dag.  ;)

Da skjønner jeg hvorfor alt har gått så bra i det siste... Eh.. eller ikke kanskje.

Skrevet

Snilt av folk å be for andre, det har bare med omtanke å gjøre. Slikt setter jeg pris på.

Men jeg setter ikke pris på at dette forumet blir gjort om til et misjonsforum.

Gjest gjest1
Skrevet

Blir KG gjort om til et misjonsforum på grunn av en tråd som dette?

Hvor mange andre tråder har vi her på forumet'a?

Jeg stusser stadig over hvor sinte de ikketroende er på de troende, de skal på død og liv kritisere dem og sjikanere dem. For meg virker det som redsel, men hva er man redd for hvis man ikke tror? For at det kanskje er sant, men jeg vil ikke vite noe om det?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg kan ikke se noe motsettningsforhold? Man kan da både gå til legen og be. Faktisk så har man kanskje enda bedre bruk for bønnen om man går til legen? Jeg har visst litt fordommer ja. Men ikke skyt en kristen på grunn av mine fordommer for jeg står ikke i statskirken. Jeg er mer en troende freelancer. :ler:

Ingen kan blande deg inn i noe du ikke velger å bli blandet inn i. Du må faktisk ta ansvar for eget liv du som alle andre.

Snilt av folk å be for andre, det har bare med omtanke å gjøre. Slikt setter jeg pris på.

Men jeg setter ikke pris på at dette forumet blir gjort om til et misjonsforum.

Hva skal det være da? Synes det er spennende at det har blitt litt bevegelse inne på religion og livssyn jeg. Det er vel også en positiv ting at det er rom for mangfold? Noen føler seg kanskje krenket over å få enkelte tråder på religion opp på skjermen sin, for andre gjelder det samme tråder på seksualitet? Vi får vel kanskje bare være litt mere bevisste på hvilke knapper vi trykker på på skjermen?

Gjest Maddy
Skrevet

Ditto mot dere som ikke tro ;) Så er vi enige da.

Gjest Gjest_KR-øst_*
Skrevet

Og da blir alle friske?

Og da slutter denne å røyke, han som ba om forbønn for det?

Skrevet

Det trenger ikke å være en bønn om helbredelse da, det er det jo ingen som har sagt. Synd at du følte deg støtt av denne tråden, men vi føler oss vel alle litt støtt av enkelte ting på nettet. Det er bare å svelge det i seg og ikke rakke ned på andre fordi om de mener noe annet.

Synes det var et kjempeflott initiativ jeg!

Må fortelle om en gang jeg kom for seint til bussen. Det var et kvarter til neste buss gikk, så jeg satte meg ned i busskuret og studerte folk rundt meg og ba for hver og en. Kun fordi jeg vil det beste for folk. Ei stressa dame som går forbi kan jeg be Gud om å gi styrke til å klare alle gjøremål i hverdagen. En mann som sjangler forbi og ser ut som han går på noe kan jeg be Gud om å hjelpe på rett vei i livet. Om det hjelper får jeg aldri vite, men jeg har fått Guds kjærlighet, og den vil jeg gjerne dele med hele verden.

Skrevet

Gud velsigne deg iselin22, men det ser det ut som Han gjør, for det er Guds kjærlighet det du gjør. Det som er umulig for deg er mulig for Ham, og du setter deg inn i bønner som ikke er for tunge, som f. eks å be for hele verden, så ber du for kansje dine nærmeste, og de som står sammen med deg i busslommen. Det er enkelt og har du opplevd Guds kraft noe jeg tror du har gjort, så vet du hva Gud kan. Det er mye trist i verden, Gud trengst, men først må Han være velkommen inn i deres liv, og det har Han blitt gjennom dine bønner. Jeg tror de får merkelig gode opplevelser gjennom dine bønner, og med det kan Gud bli synligere for mennesker. Håper vi ikke trenger mer enn Gud en dag til å komme oss gjennom bølgedalene i livet, og ikke ty til medisiner som har en kort virkningstid, og bivirkninger p.g.a menneskers uvitenhet. Men Gud kan vri det vonde om til det gode, ja det står til og med Han kan bøye kongers hjerter.

Så jeg vil bare oppfordre til å ta sjansen på å legge inn dine bønner her. Og jeg trenger ikke å lese dem for at det skal virke. Gud vil se din tro, men ser jeg dem skal jeg be, for det bringer meg nærmere Gud. Å diskutere her inne har bringet meg nærmere Gud så jeg vil takke dere alle for det, og Gud som førte meg hit og dit hvor Han har sin virkekraft.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...