GĂ„ til innhold

Ditt beste hytte-tips 🏡

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi skal overta hytta til mannen min sine foreldre. 

Liten hytte med en del etterslep pÄ vedlikehold men det fÄr vi ta litt etter litt. 

Hva er dine beste hyttetips ? Har vÊrt veeeldig sjelden der og lite pÄ hytter generelt, er en hyttehytte uten vann men med strÞm. Gleder meg nÄ til Ä bli hyttemenneske men trenger alt av lure tips. Liten plass sÄ trenger gode oppbevaringslÞsninger. Hvor mye legger man igjen av tÞrrmat osv. Er snurredass sÄ greit som det virker som ? Hvordan unngÄ insekter og mus ? Har folk strÞm pÄ hele tiden eller starter oppvarmingen nÄr man kommer frem ? Vi har snakket om ring hytta varm men er usikre... 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dieselvarmer til oppvarming fĂžr en kommer frem. Styres med 4g og app. Beste investering ever.

Anonymkode: 90d75...df4

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Dieselvarmer til oppvarming fĂžr en kommer frem. Styres med 4g og app. Beste investering ever.

Bruker dere der istedenfor/i tilegg til strĂžm pĂ„ hytta ? Trodde det var hytter uten strĂžm som brukte det 🙈

AnonymBruker
Skrevet

Vi har hytte med strÞm og vann, sÄ mÄ ha pÄ litt varme hele tida. Men Sikom-systemet vi har er veldig lurt for Ä skru opp ovnene fÞr vi kommer og holde styr pÄ innetemperaturen i hytta nÄr vi ikke er der. Det er sÄ mye triveligere nÄr en ikke mÄ fryse seg gjennom fÞrste natta og sprengfyre
Hvis du ser pÄ Eventyrlig oppussing kan du fÄ lure tips til smarte lÞsninger i hytter uten innlagt vann. 

Anonymkode: adb19...392

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
monican94 skrev (24 minutter siden):

Bruker dere der istedenfor/i tilegg til strĂžm pĂ„ hytta ? Trodde det var hytter uten strĂžm som brukte det 🙈

Bruker den i tillegg. Har litt varme pÄ i de 2 rommene det er vann. SÄ drar jeg igang denne 12-24 timer fÞr vi kommer. Forvandler et ishus til en behagelig oase.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi har hytte med strÞm og vann, sÄ mÄ ha pÄ litt varme hele tida. Men Sikom-systemet vi har er veldig lurt for Ä skru opp ovnene fÞr vi kommer og holde styr pÄ innetemperaturen i hytta nÄr vi ikke er der. Det er sÄ mye triveligere nÄr en ikke mÄ fryse seg gjennom fÞrste natta og sprengfyre
Hvis du ser pÄ Eventyrlig oppussing kan du fÄ lure tips til smarte lÞsninger i hytter uten innlagt vann. 

Anonymkode: adb19...392

Takk for tips, ja eeelsker Halvor Bakke sin stil, ikke tenkt pĂ„ at han selvsagt Ă„ har praktiske lĂžsninger đŸ™ŒđŸŒ takk for tips, nĂ„ blir det myyye eventyrlig oppussing fremover 😂

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nÄ):

Bruker den i tillegg. Har litt varme pÄ i de 2 rommene det er vann. SÄ drar jeg igang denne 12-24 timer fÞr vi kommer. Forvandler et ishus til en behagelig oase.

Ja jeg tenker liksom at jeg ikke orker Ä komme til is-hus hver helg.. rÄ dyner osv.. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke strÞm pÄ hytta, men jeg ville definitivt hatt en form for fjernstyring av varme hvis jeg hadde hatt det. 
Mitt beste tips er Ă„ finne en god, lokal snekker. đŸ‘đŸ»đŸ‘đŸ»đŸ‘đŸ» Vi har funnet ut at det er ikke noen vits i Ă„ legge igjen masse mat. Vi tar stort sett med den maten vi trenger hver gang. Lager ender bare opp med Ă„ gĂ„ ut pĂ„ dato. 
UnngÄ mus: Hvis det er mye mus, mÄ det snekker til for Ä forsÞke Ä tette, installere musebÄnd etc. 

NÄr det gjelder oppbevaring og lÞsninger - bo dere litt inn. Se hva dere trenger og har behov for. Det vi har brukt mest tid pÄ er Ä finne gode og praktiske lÞsninger for vann og vask av bÄde kopper og kropper. Disse lÞsninger er ulike pÄ vinter og sommer. Det finnes masse lÞsninger for Ä fÄ det nesten like komfortabelt pÄ hytta som hjemme selv om det ikke er innlagt vann, og hvis du har innlagt strÞm er det MYE enklere. Sjekk for eksempel Hyttetorget, der har de mye info. 

Anonymkode: ead38...8e8

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi har ikke strÞm pÄ hytta, men jeg ville definitivt hatt en form for fjernstyring av varme hvis jeg hadde hatt det. 
Mitt beste tips er Ă„ finne en god, lokal snekker. đŸ‘đŸ»đŸ‘đŸ»đŸ‘đŸ» Vi har funnet ut at det er ikke noen vits i Ă„ legge igjen masse mat. Vi tar stort sett med den maten vi trenger hver gang. Lager ender bare opp med Ă„ gĂ„ ut pĂ„ dato. 
UnngÄ mus: Hvis det er mye mus, mÄ det snekker til for Ä forsÞke Ä tette, installere musebÄnd etc. 

NÄr det gjelder oppbevaring og lÞsninger - bo dere litt inn. Se hva dere trenger og har behov for. Det vi har brukt mest tid pÄ er Ä finne gode og praktiske lÞsninger for vann og vask av bÄde kopper og kropper. Disse lÞsninger er ulike pÄ vinter og sommer. Det finnes masse lÞsninger for Ä fÄ det nesten like komfortabelt pÄ hytta som hjemme selv om det ikke er innlagt vann, og hvis du har innlagt strÞm er det MYE enklere. Sjekk for eksempel Hyttetorget, der har de mye info. 

Anonymkode: ead38...8e8

Takk đŸ„°ja rennende vann tenker jeg Ă„ mye pĂ„, hehe, spesielt ift vask av hender etter dobesĂžk.. svigers har hatt en balje stĂ„ende med pisslunka vann pĂ„ badet..jeg syns det er litt urenslig at alle vasker henda oppi samme balje gjennom hele dagen uten at vannet blir skiftet..bare helt pĂ„ litt nytt varmt vann nĂ„ og da.. 

Har peis sĂ„ fĂ„r ikke hatt no stor kjele stĂ„ende med vann som om vi hadde hatt vedovn.. mĂ„ finne lĂžsning pĂ„ vannvarming.. har komfyr men Ă„ varme opp vann der hele tiden vil muligens bli langtekkelig..đŸ€”đŸ€”

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...