AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:07 #1 Skrevet søndag kl. 19:07 Vi må kanskje definere hva "god" er. Det er jo i seg selv vanskelig. Anonymkode: 0b368...743
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:10 #2 Skrevet søndag kl. 19:10 De fleste mennesker er komplekse. Anonymkode: 5e941...ff9 6 3
Kryneren Skrevet søndag kl. 19:13 #3 Skrevet søndag kl. 19:13 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De fleste mennesker er komplekse. Anonymkode: 5e941...ff9 Skillet mellom godt og vondt går gjennom hvert menneske. Vi har det i oss å gjøre masse godt, men også å gjøre hverandre veldig vondt. Dessverre. 1 3
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:17 #4 Skrevet søndag kl. 19:17 De fleste mennesker er hovedpersonen i sitt eget liv, på godt og vondt. Anonymkode: d4b32...497 3
Strigiformes Skrevet søndag kl. 19:18 #5 Skrevet søndag kl. 19:18 Hva som oppleves som god er individuelt i forhold til de menneskene man samhandler med, og hva de selv oppfatter eller opplever som godhet. Man kan ha gode hensikter, og gjøre et valg som ikke ble som man hadde tenkt. Det er sjeldent jeg opplever mennesker som ondskapsfulle, men det har forekommet. Dessverre. Jeg gjør det meste i beste hensikt og mening, likevel så er det ikke sikkert det oppleves slik for andre. Det har jeg forståelse og respekt for. Vi er mennesker på godt og vondt. Ingen mennesker er perfekte. Heldigvis. Man kommer langt med humor, og kommunikasjon er min erfaring. 2 1 2
Kryneren Skrevet søndag kl. 19:41 #6 Skrevet søndag kl. 19:41 (endret) Strigiformes skrev (24 minutter siden): Hva som oppleves som god er individuelt i forhold til de menneskene man samhandler med, og hva de selv oppfatter eller opplever som godhet. Man kan ha gode hensikter, og gjøre et valg som ikke ble som man hadde tenkt. Det er sjeldent jeg opplever mennesker som ondskapsfulle, men det har forekommet. Dessverre. Jeg gjør det meste i beste hensikt og mening, likevel så er det ikke sikkert det oppleves slik for andre. Det har jeg forståelse og respekt for. Vi er mennesker på godt og vondt. Ingen mennesker er perfekte. Heldigvis. Man kommer langt med humor, og kommunikasjon er min erfaring. Humor avvæpner ganske bra, opplever jeg. Å snakke sammen er også fint. Men så kan man bli misforstått. Skriftlig kommunikasjon er ofte greit, men mimikk og kroppspråk mangler, så man får kanskje ikke fram alt bare med ord. Endret søndag kl. 19:43 av Kryneren 3
Strigiformes Skrevet søndag kl. 19:43 #7 Skrevet søndag kl. 19:43 Kryneren skrev (1 minutt siden): Humor avvæpner ganske bra, opplever jeg. Å snakke sammen er også fint. Men så kan man bli misforstått. Skriftlig kommunikasjon er ofte greit, mev mimikk og kroppspråk mangler, så man får kanskje ikke fram alt bare med ord. Musikk er fint 🎶🎶🎶 Da kan man få fram mye. 1
Kryneren Skrevet søndag kl. 19:45 #8 Skrevet søndag kl. 19:45 Strigiformes skrev (1 minutt siden): Musikk er fint 🎶🎶🎶 Da kan man få fram mye. Ja det er veldig fint. Det gir dessuten masse glede 🎶🎶🎶det er viktig i mitt liv🤩 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:55 #9 Skrevet søndag kl. 19:55 Folk er generelt sett ikke "gode" eller "onde", det er en Disney-måte å se verden på. Mennesker er komplekse og de fleste har både gode og mindre gode egenskaper i seg. Anonymkode: 68c77...b57 3 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:59 #10 Skrevet søndag kl. 19:59 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Vi må kanskje definere hva "god" er. Det er jo i seg selv vanskelig. Anonymkode: 0b368...743 De fleste mennesker har dårlige sider. Anonymkode: 74279...029 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 20:50 #11 Skrevet søndag kl. 20:50 10-20 % er dårlig ved. 10-20% er gode. Resten er helt ok. 1-2% er Satan sjøl. Jeg er ikke religiøs. Min subjektive mening. Anonymkode: a971c...b05
Kryneren Skrevet søndag kl. 21:24 #12 Skrevet søndag kl. 21:24 (endret) Strigiformes skrev (12 timer siden): Musikk er fint 🎶🎶🎶 Da kan man få fram mye. Sånn som denne Endret i går, 08:16 av Kryneren
Strigiformes Skrevet søndag kl. 21:36 #13 Skrevet søndag kl. 21:36 Kryneren skrev (10 minutter siden): Sånn dom denne Tusen hjertelig takk for en nydelig sang @Kryneren 🎶🎶🎶 Veldig flott. 1
Kryneren Skrevet søndag kl. 21:40 #14 Skrevet søndag kl. 21:40 Strigiformes skrev (3 minutter siden): Tusen hjertelig takk for en nydelig sang @Kryneren 🎶🎶🎶 Veldig flott. Bare koselig 😀 hørte den nettopp på radio og syntes den passet.
Trolltunge Skrevet søndag kl. 21:40 #15 Skrevet søndag kl. 21:40 De fleste mennesker ønsker å være gode ja, men så feiler også de fleste av oss i å bestandig være det. Intensjonen til de fleste er likevel å være bra mennesker, og de fleste lykkes også ganske bra med det for det meste. Få mennesker er genuint onde. 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 21:44 #17 Skrevet søndag kl. 21:44 De fleste vil være gode, men å være god krever mer enn å ville det. Anonymkode: 1f4a7...ceb 1 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 21:49 #18 Skrevet søndag kl. 21:49 De fleste er gode, men det er dessverre en del som er skadet, og derfor har dårlig egenskaper som de lar gå ut over andre. Anonymkode: 36f5f...b08 2 1
Trolltunge Skrevet søndag kl. 21:50 #19 Skrevet søndag kl. 21:50 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De fleste vil være gode, men å være god krever mer enn å ville det. Anonymkode: 1f4a7...ceb Dette er sant. Godt ment er dessuten absolutt ikke bestandig godt gjort, for det forutsetter å lytte og ta til seg mer enn å mene og tro, og å deretter handle etter eget hode, og dette feiler mange i ofte. 1 1
Kryneren Skrevet i går, 07:02 #20 Skrevet i går, 07:02 Trolltunge skrev (9 timer siden): Dette er sant. Godt ment er dessuten absolutt ikke bestandig godt gjort, for det forutsetter å lytte og ta til seg mer enn å mene og tro, og å deretter handle etter eget hode, og dette feiler mange i ofte. Å være den beste versjonen av meg selv, er en målsetting jeg har. Så lykkes jeg jo ikke alltid overfor andre. Men ingen er perfekte. 🤷♀️ 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå