Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er på Flesland Lufthavn og venter på fly.

Det sitter mange voksne menn å venter og det er fullt på alle setene i venteområdet, og flere av disse mennene har plassert bagene sine på setene ved siden av seg, og det er grunnen til at flere må sitte på gulvet, inkludert meg.

Møtte blikket til flere av disse mennene da jeg lette etter ledig sete, men det ringte ingen bjeller hos de eller så gav de blaffen.

Orket ikke å spørre om de kunne ta bort bagen sin, for det mener jeg er overflødig å spørre en voksen mann om, selv om de ikke ser lenger enn nesa si.

Minner meg om da jeg var gravid for 24 år siden og gikk på krykker pga bekkenløsning, og var til kontroller på Kvinneklinikken der setene på venterommet ofte var opptatt av menn som fulgte sine gravide partnere.

Da opplevde jeg flere ganger at jeg måtte spørre om å få sitte, at den gravide tilbød meg stolen sin eller ba sin mann reise seg.

Anonymkode: 14022...c14

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ber du ikke bare en av de om å flytte bagen? Hadde ikke sittet på gulvet mens en dust okkuperte setet med bagen sin. 

Si fra! Ikke bli ett mehe som ikke tør å si fra når noe er ugreit. Kanskje fyren hadde hatt vett til å bli flau og. 

Anonymkode: 9bfee...428

• Liker 19
Skrevet

Må være noe spesielt med Flesland. De flyplassene jeg er på er det kvinner med håndvesker som tar to seter.

Anonymkode: c0066...d6a

• Liker 6
Skrevet

Hvor er venterommet på Flesland? 

Anonymkode: 7800c...51a

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor ber du ikke bare en av de om å flytte bagen? Hadde ikke sittet på gulvet mens en dust okkuperte setet med bagen sin. 

Si fra! Ikke bli ett mehe som ikke tør å si fra når noe er ugreit. Kanskje fyren hadde hatt vett til å bli flau og. 

Anonymkode: 9bfee...428

Hvorfor skjønner ikke en mann at han skal flytte bagen sin?

Ts

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor er venterommet på Flesland? 

Anonymkode: 7800c...51a

Mener de ulike ventesonene

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mener de ulike ventesonene

Ts

De tenker vel at de er deilige. 

Anonymkode: 193c0...943

Skrevet

Akkurat dette tror jeg IKKE er spesielt for menn. Snarere tvert imot. Men uansett 100% enig inat dette er mangeø på folkeskikk. Men ikke la (dette også) bli en kjønnsgreie. 

Anonymkode: ca93a...f36

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor skjønner ikke en mann at han skal flytte bagen sin?

Ts

Hvorfor skjønner ikke en kvinne det?

Anonymkode: 8ca84...8ea

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Akkurat dette tror jeg IKKE er spesielt for menn. Snarere tvert imot. Men uansett 100% enig inat dette er mangeø på folkeskikk. Men ikke la (dette også) bli en kjønnsgreie. 

Neida. Men de har sikkert hatt en lang helg og er slitne og vil hjem og tenker på at de må være opplagt til i morgen. De tenker på seg selv… og litt at de synes at de er deilige. 

Skrevet

Ok, takk for opplysningen.

Anonymkode: df399...778

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nå må du ikke ødelegge TS sitt raseri mot alle menn.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nå må du ikke ødelegge TS sitt raseri mot alle menn.

Nei nå må du slutte med projiseringen din. Den er easy 2 spot  

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har lagt merke til det samme. Har gått bort og spurt om det er ledig her. Ja jo, har jeg fått til svar, det er det, hvor de uten tegn til hast tar bagen vekk uten noe form for flauhet. 
Samme har jeg lagt merke til hos menn i møter med stort langbord hvor det er frukt, kjeks etc på boder, kvinnene sender rundt, mennene tar i mot og setter det bare ned foran seg. Når jeg spør om de kan sende fatet videre, så gjør de det, men null tegn ti innsikt i at det burde de tenkt på selv. 
Har sjeldent/aldri opplevd at en kvinne gjør tilsvarende. 

Anonymkode: 9d10b...cd2

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Det er vel det samme som når menn går rett forbi noe som trengs å gjøres hjemme eller på jobb og bare rett og slett ikke ser det. Har ikke opplevd kvinner på jobb som konsekvent ikke rydder opp etter seg eller som ikke blir flau hvis de har glemt det flere ganger. Men derimot flirer litt eller trekker på skuldrene. 

Anonymkode: d82bd...730

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

- Unnskyld, er det ledig her?

Jepp, de det gjelder burde helst ha sosial intelligens nok til å forstå at det er uhøflig å okkupere ledige seter med håndbagasjen sin, men dette er faktisk veldig lett å løse ved å bare spørre. De gjør det neppe fordi de ikke unner deg en sitteplass.

• Nyttig 4
Skrevet

Man går bort til et beslaglagt sete med bag/veske og viser tegn til å sette seg ned der. Du trenger ikke engang si noe. Dette funker både på flyplasser, tog, buss og bane. Ikke vær så konfiktsky at du ikke greier dette. 

Verden er som den er, du kan ikke forvente st folk skjønner så mye av seg selv eller tenker likt som deg. De leser antakelig rommet annerledes og føler ikke personlig ansvar. Det gjelder både kvinner og menn..

Anonymkode: 9d6bf...311

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg sier bare. Ledig her?. 

Anonymkode: 81bcc...139

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg hadde tatt den bag’en og flyttet den selv jeg..

Anonymkode: d5a3a...6ee

• Liker 1
Skrevet
Jdz skrev (4 timer siden):

- Unnskyld, er det ledig her?

Jepp, de det gjelder burde helst ha sosial intelligens nok til å forstå at det er uhøflig å okkupere ledige seter med håndbagasjen sin, men dette er faktisk veldig lett å løse ved å bare spørre. De gjør det neppe fordi de ikke unner deg en sitteplass.

Hvorfor gjør de det da?

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...