Gå til innhold

Spare på dødsbo papirer,hvor lenge?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge må man spare på skifteattest, fullmakter og slik som bobestyrer etter dødsfall?!

Anonymkode: c8431...73d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Godt spørsmål, men jeg tenker til boet er gjort opp og man er ferdig med alt vedrørende skatteetaten.

Anonymkode: 7b285...db6

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg tenker 10 år. 
Hvor mye plass kan det ta, egentlig? Jeg har alt digitalt - de få fysiske papirene scannet jeg inn. Har alt i en google-mappe som er delt med alle arvingene. 

Anonymkode: fc592...2a1

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.1.2026 den 14.27):

Godt spørsmål, men jeg tenker til boet er gjort opp og man er ferdig med alt vedrørende skatteetaten.

Anonymkode: 7b285...db6

Vi var ferdig med alt for to år siden - men plutselig kom det melding/brev fra Skatteetaten om noe regelendring ang fond og dødsbo. Så da måtte vi sende inn skifteattest og fullmakter igjen fordi boet får skattepenger tilbake. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi var ferdig med alt for to år siden - men plutselig kom det melding/brev fra Skatteetaten om noe regelendring ang fond og dødsbo. Så da måtte vi sende inn skifteattest og fullmakter igjen fordi boet får skattepenger tilbake. 

Sliter med det her og. Og det holdt ikke med de fullmakter som var skrevet da boet ble oppgjort! 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg tenker 10 år. 
Hvor mye plass kan det ta, egentlig? Jeg har alt digitalt - de få fysiske papirene scannet jeg inn. Har alt i en google-mappe som er delt med alle arvingene. 

Jeg har alt på papir. 

Anonymkode: c8431...73d

Skrevet

Scan inn skifteattesten. Fyll ut fullmaktskjema for hver arving på nett og last dem ned som pdf. Gå til Posten Signering og send til de andre, som logger inn med bank-ID og signerer. Last ned signerte skjema og send alt inn på nettsida til Skatteetaten. 
Jeg gjorde dette for noen uker siden og alt ble godkjent - selv om etaten beskrev en mere analog måte i brevet til meg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...