Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fant nylig ut at jeg er gravid, etter at mensen ble noen dager forsinket. Tok testen og fikk sjokk, med snus under leppa…. Kastet resten av boksen. Nå er det er virrvarr av følelser i kroppen! Hormonell, abstinenser…. Hvordan komme gjennom dette?🥲🥲🥲

Videoannonse
Annonse
Skrevet
spenol skrev (7 timer siden):

Fant nylig ut at jeg er gravid, etter at mensen ble noen dager forsinket. Tok testen og fikk sjokk, med snus under leppa…. Kastet resten av boksen. Nå er det er virrvarr av følelser i kroppen! Hormonell, abstinenser…. Hvordan komme gjennom dette?🥲🥲🥲

Jeg er også gravid, og venter mitt andre barn.

I den første graviditeten så klarte jeg ikke å slutte å snuse før et stykke ut i svangerskapet. Det er helt forferdelig, og det er forjævlig å så mye som skrive det. Jeg føler en stor skam rundt dette, og jeg fatter ikke hvorfor jeg ikke «klarte» å kaste giften i søpla. Snusingen påvirket hele svangerskapet mitt, og jeg var alltid nervøs for at noe skulle gå galt. Jeg var heldig og fikk et friskt barn. Men, jeg angrer fortsatt og hadde nok hatt det veldig mye bedre med meg selv om jeg hadde klart å slutte tidligere. 

Jeg begynte å snuse ca 1 år etter jeg fikk min første. Idioti. Jeg hadde innstillingen «så snart jeg er ferdig med amming kan jeg begynne igjen». Og, det gjorde jeg. 

Nå, med barn nr 2 sluttet jeg når jeg fikk positiv test. Det er tøft de første dagene (typ fra dag 0-5). Når nikotinen er ute av kroppen så blir det sakte men sikkert bedre. Nå er jeg i uke 11, og jeg tenker oppriktig ikke på snus lengre. Du må bare holde ut, for de værste abstinensene gir seg heldigvis raskt. Og, du kommer aldri til å tilgi deg selv om du ikke klarer å kaste snusen.

Lykke til, dette klarer du! 
Hilsen ei som ALDRI skal snuse igjen😊

Anonymkode: 2649c...e16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...