Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Går det an for en person og greie seg med 1200 kr i en måned ?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Om det dreier seg om 1200 kroner til mat, så er svaret ja det går, men det er ikke lett, og det gir ikke rom for luksus av noe slag!!

Skal dine 1200 kroner dekke noe annet enn mat, så vil svaret være et absolutt NEI. Det er snakk om ca 300 kroner uka, noe som dekker 5 brød (billigsorten), melk, en pose kaffe evt. en pakke te, syltetøy og ost til pålegg, og middag til ca 20 kroner dagen...

Gjest Gjest
Skrevet

ok...da tapte jeg det veddemålet.

Gjest Gjest
Skrevet

nå er ikke middag noe man trenger ver dag..Og pålegg kan vare ganske lenge...300 kr i uka faktisk så kan man greie seg fint med 100 kr i uka...det har jeg gjort mange ganger...selv om jeg har råd til mer

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg og mine to barn levde på 1100 kroner pr mnd i åtte måneder. Da hadde jeg betalt husleie, strøm, telefon og barnehage. 1100 kroner. Det gikk på et vis. Men ingen av oss ble feite akkurat.

Gjest King James II
Skrevet

Jeg brukte 700 kr på en måned en gang. Så det går fint an men jeg gikk ned noen kilo. Og jeg burde egentlig gå opp noen kilo

Skrevet

Du MÅ jo ikke kjøpe de dyreste brødene heller. Et brød til 25 kr, borte i løpet av et par dager. Bak brød selv, holder seg mett lenger.

Er ikke noe problem med middag til 20 kr heller om man handler en gang i uka istedet for 7.

Gjest gjest1
Skrevet

Hvis alle andre regninger er betalt går det fint.

Skrevet

Det skal være et sultent menneske som trenger FEM brød på en uke, i tillegg til middag da.

Men svaret er at til bare mat, så er det meget mulig å klare seg på mindre enn 1200 kroner for ETT menneske. Fet blir du ikke, men overlever, og trenger ikke gå sulten til sengs heller.

Skrevet

Det går veldig fint! Og hvis du er litt flinkere enn meg til å tenke gjennom næringsinnholdet i hva du kjøper, kan det til og med bli sunt. Mulig vegitarisme bør opp til vurdering, men 1200kr er helt greit.

Gjest Gjest1
Skrevet

Ja, men det forutsetter at du tenker nøye før du handler, og at du kanskje har en del basisvarer i skapene fra før.

Skrevet

Ikke noe problem, men man må selvfølgelig være måteholden og ikke unne seg noe ekstra. Røyker du eller tar deg en pils eller lignende kan du GLEMME det. Skal det derimot bare dekke mat så du klarer deg på en grei måte er det som sagt, IKKE noe problem.

Gjest Rett skal være rett
Skrevet
Det skal være et sultent menneske som trenger FEM brød på en uke, i tillegg til middag da.

Det står vel ikke at en trenger 5 brød på en uke, som jeg forstod det var det vel bare et eksempel på hva en kan handle for 300 kroner......?

Jeg forstod det slik at det var nettopp dette som var poenget, du kan handle: 5 brød, drikke, pålegg, i tillegg til middag hver dag, ergo er pooenget: du behøver ikke sulte!

Skrevet
Det står vel ikke at en trenger 5 brød på en uke, som jeg forstod det var det vel bare et eksempel på hva en kan handle for 300 kroner......?

Jeg forstod det slik at det var nettopp dette som var poenget, du kan handle:      5 brød, drikke, pålegg, i tillegg til middag hver dag, ergo er pooenget: du behøver ikke sulte!

Ja, vi er enige om at man ikke trenger sulte :)

Jeg mente bare at man faktiksk kommer meget langt bare emd selv de 5 brødene, så, nettopp, sulte skal man ikke.

Alle er vi enige: Ja, man overlever fint på 1200 kroner til mat på en måned om man vil. følgelig tapte trådstarter et veddemål, visstnok.

Gjest Rett skal være rett
Skrevet
Jeg mente bare at man faktiksk kommer meget langt bare emd selv de 5 brødene, så, nettopp, sulte skal man ikke.

Alle er vi enige: Ja, man overlever fint på 1200 kroner til mat på en måned om man vil. følgelig tapte trådstarter et veddemål, visstnok.

Aha... da er det jo ingenting å krangle om.... vi er jo enige ;)

Håper trådstarters veddemål ikke var så alt for stort da.... :ler:

Skrevet

Kanskje de 1200 kronene....? Eller å leve på dem? DET sa tråden ikke noe om :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...