sveinbj3 Skrevet 9 timer siden #1 Skrevet 9 timer siden Hei! Vi er en familie på 4. Barna er 7 og 4. Middag er et evigvarende stress og -irritasjonsmoment. Hva skal vi spise som ikke er søppel og som går relativt fort å lage? Jeg føler vi ender opp med å spise det samme uke etter uke. Litt fordi da vet jeg at barna spiser, men også fordi jeg/vi ikke kommer på noe annet. Inspirasjon og forslag tas i mot med stor takk!
cafflatte Skrevet 9 timer siden #2 Skrevet 9 timer siden Spaghetti med tomatsaus, tikka masala med nanbrød, hamburger, laks med pommes frites, tomatsuppe fra toro (hjemmelaget likte de ikke) pannekaker, risengrynsgrøt, pizza, taco. Jeg orker nesten ikke å introdusere nye matretter for mye av det liker de ikke. Middag er evigvarende stress og mas.
Daisy-love Skrevet 9 timer siden #3 Skrevet 9 timer siden Hjemmelaget tomatsuppe med tomater på bok/papp. Tilsett hvite bønner, fullkornspasta og eller egg. Bondeomrlett. Ovnsbakt laks med pesto etter yoghurtdressing. Det kan byttes med kyllling og kan lages både med poteter, pasta og ris. Lag dobbelt når du først lager for å spare tid sendere. En lasagne eller to i fryseren eller en gryterett er gull på travle dager.
Nuttery Skrevet 9 timer siden #4 Skrevet 9 timer siden Vi spiser veldig ofte oppkuttet potet/grønnsaker med olje/krydder stekt på stekebrett, og en eller annen form for protein (laks, stekt pølse, kylling, biffstrimler).
Misanthropis Skrevet 9 timer siden #5 Skrevet 9 timer siden middager vi har hatt de siste to ukene Fiskekaker fiskegrateng lasagne pasta pesto/ bolognese, eller favoritten, bare ketchup Grønnsakssuppe/ lapskaus taco pizza wok viltgryte toast med salat
Maia70 Skrevet 8 timer siden #6 Skrevet 8 timer siden Google er supert til sånt. Søk på barnevennlig middag og se om det er noe du har lyst til å lage.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå